Ytterklær til bebis - har virkelig ikke peiling!

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som kan det, eller evt har gjort litt research: Hva kjøper man av yttertøy til en baby født i midten av oktober? Hvor mye har de på seg under dyna eller i voksiposen i vogna?
 
Jeg har ikke kjøpt noe yttertøy enda. herremin, jeg må seriøst få fart på meg med de siste tingene :p
Jeg kjøpte en dress til jentungen da hun ble født, men hun var alltid så liten av seg, så hun fikk aldri brukt den. Søsteren min fikk den til sitt vinterbarn, men brukte den nesten aldri. Nå får jeg den igjen, så får se om den blir brukt :p Ellers har jeg fått et ullsett, litt tykt ett, med jakke, bukse, lue og sko. Har tenkt å bruke det hvis det passer.

Med jentungen hadde jeg kledd på henne dress under teppe og vogndyna om vinteren, det måtte jeg bare slutte med, for hun var gjennomvåt etter kort tid. Alt for varmt.
 
På det kaldeste Hadde jeg på desembergutten min ull boddy og ullstrømpebukse, en fleez/plyssj dress og så i vogna når jeg var ute, men sørga for å ta av dressen med en gang vi var inne, hvertfall åpnet den og voksiposen,ble aaalt for varmt, i feb-mars lå han nesten bare i body ullstrømpebukse oppi voksiposen, for han var så utrolig varm av seg. så denne hang har jeg en slik dress pluss en tynnere parkeres til varmere dager, trenger ikke mer,de ligger jo som regel i vogna eller er inne så ;)
 
Jeg har en ulldress etter storesøster som skal brukes igjen. Det er på ingen måte nødvendig med noen tykk bobledress eller liknende når de uansett ligger i vognpose/under dyne i vognen. Det er ikke bra for babyen å bli for varm!
 
Jeg skal bruke ull tøy i dunposen, samme gjorde jeg med storebror som også er oktober barn. Det holder hele vinteren :)
 
Jeg har ulltøy og fleecy-/teddydress til å ha utenpå om det er kaldt + lue, votter og labber i ull. Bruker lammeskinn + voksipose i vogna, og bilstolpose til bæring inn og ut av bilen, så det tror jeg nok holder i massevis i hele vinter :)
 
Jeg har teddydress og en nydelig rosa ulldress i mariusmønster :) har og en bobledress i tilfelle. ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg har teddydress og en nydelig rosa ulldress i mariusmønster :) har og en bobledress i tilfelle. ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjøpt den Mariusdressen? :)
 
Masse fine marius klær der ;) og nå er ulldressen på tilbud og :) Jeg har og den vanlige bomullsdressen i ordinær blå farge :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Masse fine marius klær der ;) og nå er ulldressen på tilbud og :) Jeg har og den vanlige bomullsdressen i ordinær blå farge :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

da har jeg også bestilt den, nyyydelige var de, åsså så billig :D tuuuusen hjertelig takk for tips!
 
da har jeg også bestilt den, nyyydelige var de, åsså så billig :D tuuuusen hjertelig takk for tips!

Bare hyggelig :D hihi.. Ja de er alldeles nydelige :D Har en super svigermor som har strikka litt mariusklær også, nå driver hun med en liiiten rosa dress :p
 
Back
Topp