Ytterklær baby 5-6 mnd

Advokato

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
Tips til uteklær til ei som vil være 5-6 mnd til påske? En vårdress i 68 (bruker 62 nå) over ullundertøy+hjemmestrikket ulldress, eller blir det klumpete? :bookworm:

Vi håper å være mye ute i påska, og lillemor blir illsint om hun må ligge i vogna våken. Vi bærer i sjal også, men må være i aktivitet for at hun ikke skal kjede seg :shy:
 
Evt hvis det er rundt 0 grader og vindstille, er ullundertøy + ullfleece/hjemmestrikket ulldress nok + stonz på føttene? :peeking:
 
Vi brukte lignende når min var den alderen (eller, min var noen måneder eldre da, men ikke slik at han gikk enda). Enten ullfleecen til nøstebarn ytterst om vi skulle være ute i typ tørr snø, eller litt tynnere ull med en god parkdress ytterst hvis det var våtere, begge deler fungerte kjempefint. Innerlagene varierte vi nå litt, men min var såpass varm av seg at det holdt med enten to tynnere lag eller et tynt lag og et litt tykkere under nøstebarndressen/parkdressen. Hadde stort sett stonz med gode ullsokker i, men vi hadde og noen gode lammeulltøfler som vi brukte endel :)
 
Jeg kjøpte vårdress fra miniature til min på 6 mnd og det er det lureste jeg har gjort. Han må ofte over fra vogn til bæresele, og jeg ville derfor ha noe vindtett, men ikke klumpete og varmt. Så nå har han denne på i vognen, og kan da fint gå direkte over i bæresele uten å måtte skifte klær. Genialt. Og så kan man jo bare variere hvor mye man har under utifra temperatur. Klumpete og altfor tykke klær er jo ikke behagelig uansett om man har dress utenpå eller ei.
 
Wheat thermodress er super. Myk og god, den er vindtett og eg trur og den er vannavvisende.
 
Back
Topp