Ytre vending

Solsikke20

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Hei!
Har lyst til å høre mer om andres erfaringer med ytre vending av baby i seteleie. Har fått beskjed om å møte fastende pga. risiko for ks. Så lurer på om noen har opplevd at det har endt med dette? Ellers lurer jeg på opplevelsen av forsøket og om det var vellykket eller ikke?
Har time til dette i morgen, da 36+2:nailbiting:

Hei!
Har lyst til å høre mer om andres erfaringer med ytre vending av baby i seteleie. Har fått beskjed om å møte fastende pga. risiko for ks. Så lurer på om noen har opplevd at det har endt med dette? Ellers lurer jeg på opplevelsen av forsøket og om det var vellykket eller ikke?
Har time til dette i morgen, da 36+2:nailbiting:
Jeg hadde ytre vending etter igangsetting. Her gikk det kjempefint, men her var det en fot ned (hode ble poket av ballongen og hun snudde seg da). Jeg hadde en god opplevelse ble god ivaretatt og det hele ble nå både litt morsomt og interessant. Det var ikke vondt bare rart, men gyn sa det var fordi hun ikke hadde rumpa langt ned i bekkenet, da kan det være mer ubehagelig.
De følger nøye med babyen før under og etter. En og annen sjelden gang kan babyen bli stresset og de må ta KS, men det er ikke normalen. Likevel er det greit med at du faster i tilfelle. Da har de en ting mindre å tenke på.
Masse lykke til. :Heartred Å husk at du har lov til å si stopp når som helst underveis om du ikke vil mer.

Det er nok aller mest et føre var-tiltak fordi det KAN skje - men er uhyre sjeldent. Jeg møtte fastende og fikk lagt inn veneflon i tilfelle det ble behov for det.

For min del var vending en ok opplevelse, selv om det ikke var vellykket her. Han lå med begge ben oppslått, og hadde nok lagt seg godt tilrette langt nede under forsøket. Bare noen dager før var det mulig å rikke på ham.

Jeg følte meg godt ivaretatt, babyen var nøye monitorert før, under og etter forsøket. Lå med ctg i 30 min før og 2 x 30 min etter forsøket, samt ultralyd mens forsøket pågikk. Det var ganske ubehagelig da de jobbet med å løfte ham opp fra bekkenet, men helt greit. Legene gav seg med en gang jeg sa stopp.

Nå ser det ut for min del at lillesøster også ligger i seteleie, men vending utgår pga morkake på fremre vegg. Jeg hadde nok takket ja til vendingsforsøk igjen om morkaka hadde ligget bak.

Back
Topp