Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Høres ikke godt ut. Får håpe det går lett. Har egentlig bare hørt at noen har prøvd, men det ikke gikk. Masse lykke til
Mener at det var en her inne på novemberforumet hvor det gikk på første forsøk! Håper det går bra med vendingen. Lykke til![]()
I morgen er det tid for ytre vending siden lille snuppa ligger i seteleie. Kjenner at jeg gruer meg veldig, da jeg ikke helt vet hva jeg går til og har lest så mye rart om vending. Noen som har erfaring med vending og som har lyst å dele?![]()
Lykke til!vi bestemte oss for å ikke prøve ytre vending, da både sykehuset og jordmor mente sjansen var veldig stor for at han kunne snu seg tilbake da han har ligget lenge i seteleie. Håper det funker for deg!
![]()
Hei! Jeg sniker fra Mai'16 forumet! Men vil bare si at jeg var på vending i september 2013 med vesla mi. Hu lå i tverrleie. Hodet under mitt høyre ribbein, rumpe ved venstre hofte. Jeg fikk muskelavslappende og fikk beskjed om å slappe av så godt jeg kunne og puste dypt, jevnt og sakte. De fikk vendt henne på 3 minutter. Ingen ubehag, og ingen vondterlykke til! Ikke gru deg, da spenner du deg automatisk i kroppen og vendinga blir vanskeligere!
Jeg hadde ytre vending I uke 37. Det gikk kjempe fint. 2 kjempe flinke leger som gjorde det. Det tok ikke så lang tid hellet. Jeg var nervøs Før de startet men de visste hva de holdt på med. Synes forresten ikke det var noe særlig vondt heller. Ubehagelig for ting ble flyttet på. Jeg Gjør det gjerne igjen. Jenta festet seg med hode ned kort tid etterpå. Uke 39 ble jenta født i hodetleienå ligger hun på armen min å sover
Lykke til, jeg hadde ihvertfall god opplevelse av vending. Spennende var det også
![]()
Tusen takk for at du deler en positiv opplevelseSå bra at de klarte å snu jenta di, håper jeg er like heldig
nå gruer jeg meg litt mindre og krysser alt eg har for at dette går bra
![]()
TakkJa det er vell ulik praksis på de ulike sykehusene. Jeg hører til stavanger universitetssykehus og her er de veldig positive til ytre vending, så håper det går fint og at hun blir i hodeleie hvis de klarer å snu henne
blir det setefødsel på deg da eller ks?
Vi skal prøve å gjennomføre setefødsel, da han er estimert til å være 3600gr ved termin. Men sjansen for hasteKS er jo der, selvfølgelig.. Så det blir spennende. Har vært gjennom vanlig fødsel før, så da mener de at setefødsel ikke skal være noe problem for min del så lenge han ikke blir for stor. Men skal på ny kontroll nå på fredag, så kommer nok til å stille en del spørsmål rundt ting da.
Er du ferdig med vendingsforsøket?håper det var vellykket!
Har hørt flere si at når man har født før, så er det ikke så stor forskjell på fødselene, selv om det er økt fare for haste ks ved seteleie. Ønsker deg masse lykke tilher viste ultralyd i dag at snuppa har snudd seg selv, må ha skjedd på fredag tror eg (da var eg 36+5) for da var det litt ekstra romstering i magen, men hadde aldri trodd hun hadde snudd seg..
Hvir langt er du på vei?