Yrke

Jobber som vernepleier i bolig for psykisk utviklingshemmede :)

De fleste dager synes jeg lønna står til jobben jeg gjør, men de dagene jeg står med diverse kroppsvæsker på meg, blir truet eller har en arbeidsmengde som ikke er overkommelig må jeg innrømme at jeg tenker jeg får for dårlig betalt [emoji14]

Jeg har veldig lyst til å gå sykepleie, da det gir så mange flere muligheter for videreutdanning :)
Kan signere deg ! :) har jo samme yrke

Jobber som vernepleier og syns lønna er innafor. Har 20.000 ekstra i året pga krevende arbeidsforhold, det hjelper på [emoji108]

Er helsefagarbeider , og utenom di `vanlige` oppgavene man gjør i løpet av arbeidsdagen ; er det så sykt mye annet vi også må eller skal gjøres så synes jeg tjener lite i forhold til det arbeidet jeg gjør .

Jeg er barne- og ungdomsarbeider og jobber i barnehage, og ja jeg er underbetalt.. Men.. dette er yrket jeg brenner for, og det er vel ingen som velger dette yrket for pengene? Ønsker å bygge på fagbrevet mitt med spes.ped for barne- og ungdomsarbeidere i første omgang, men plana er mest sannsynlig barnehagelærer etter hvert. Har jobba som pedagogisk leder på dispensasjon tidligere og trivdes godt med ansvaret, men hadde vært greit å hatt utdannelsen også merka jeg relativt fort. Ble mange ekstra timer på kontoret for å sette seg inn i det som trengtes, noe jeg nok ikke hadde behøvd hvis jeg hadde bacheloren.

Veterinær. Synes IKKE lønna er god nok når man ser på hvor lang utdannelsen er (= tapt pensjon), hvor mye studielån man sitter igjen med, hvor stort ansvar man har, hvor mye som kreves av en fysisk og psykisk, og at man ofte ikke kan pakke sakene sine og dra når arbeidsdagen er over. Og enda er jeg heldig som ikke deltat i vakt.
Aner ikke hva jeg skulle gjort i stedet. Men jeg hadde ikke tatt vet.utdannelsen på nytt for å si det sånn!

Er barnehageassistent, og det er ikke noe man blir rik av!

I en perfekt verden ville jeg jobbet som lege. Det mest realistiske nå blir å utdanne seg til grunnskolelærer etter hvert. :)

Jeg er lærer i videregående, og syns egentlig lønna er grei. Samtidig blir jobben mer krevende for hvert år som går, vi får stadig flere elever i klassene, det er flere elever med ulike psykiske vansker som kan kreve mye oppfølging og tilrettelegging, og det kommer dessverre stadig flere krav om dokumentasjon. Når jeg sammenligner meg med andre som har mindre utdanning og har mindre ansvar føles lønna litt feil. Men sånn er det vel i omsorgsyrker.

Jeg er lærer i videregående, og syns egentlig lønna er grei. Samtidig blir jobben mer krevende for hvert år som går, vi får stadig flere elever i klassene, det er flere elever med ulike psykiske vansker som kan kreve mye oppfølging og tilrettelegging, og det kommer dessverre stadig flere krav om dokumentasjon. Når jeg sammenligner meg med andre som har mindre utdanning og har mindre ansvar føles lønna litt feil. Men sånn er det vel i omsorgsyrker.

Vet du om det er samme lønn i grunnskole og videregående? Jeg er ferdigutdannet nå til våren og kan undervise fra 5.-13.klasse. Spørsmålet er hva jeg burde sikte meg inn mot!

Jobber som barnevernspedagog på institusjon... synes jeg tjener godt og er egentlig fornøyd :-) når sjefen har en dårlig dag, da fortjener jeg bedre lønn bare [emoji23]
Men hadde jeg snakka fornuft til 20 år gamle meg selv, så hadde jeg søkt jus-utdanning siden lovverket fascinerer meg sykt! Men ville nok jobbet i samme sektor med barnevern fortsatt!

Jobber som barne og ungdomsarbeider i barnehage. Lønna har steget en god del siste årene. Men skulle absolutt hatt mer lønn iforhold til jobben vi gjør

Er jordmorstudent, ferdig i juni. Skal jobbe på føde/barsel på sykehus når jeg er ferdig. Lønna er absolutt ikke god nok i forhold til det utrolige ansvaret man har, og mengden med ubekvem arbeidstid.

Jobber som styrer i bhg. Synes ingen stillinger i barnehageyrket er lønnet bra nok ift jobben som (skal) gjøres. Men når det finnes barnehager med lav kvalitet så skjønner jeg at noen av stillingene ikke er lønnet høyere på en måte...

Og ut i fra den andre tråden om hva som er bra lønn så ligger det langt under.

Jeg jobber som personlig trener og online coach. Pt-biten er veldig godt betalt. Tar bare oppdrag fra ntg og liknende.

Onlinecoachingdelen kunne godt vært bedre betalt men helt ok. Bruker her mye tid til alle døgnets tider. Fordelen er jo at jeg kan være fleksibel.

Om jeg skulle byttet yrke.. Aner ikke. Føler jeg aldri finner ut av hva jeg vil bli når jeg blir voksen nå har litt helserelatert utdanning, litt økonomi, litt ingeniør osv. :P

Jeg er seniorrådgiver innen offentlige anskaffelser og de fleste vil nok si jeg har en god lønn, men i forhold til hva ganske mange har i tilsvarende stillinger med det ansvaret jeg har så burde jeg nok hatt mer...

Vet du om det er samme lønn i grunnskole og videregående? Jeg er ferdigutdannet nå til våren og kan undervise fra 5.-13.klasse. Spørsmålet er hva jeg burde sikte meg inn mot!
Samme lønn, lønna avgjøres av utdannelse og ansiennitet. :)

Back
Topp