Yrke

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva jobber du som, og syns du lønnen står i forhold til ytelse, arbeidsmengde etc ? Hva kunne du tenkt deg å bli hvis du skulle skifte yrke/jobb ? :)

Jeg jobber som shiftleader på konferanseavdeling på hotell. Jeg jobba der for Moen år siden også, og jeg har hele tiden savnet arbeidsplassen. Begynte igjen i høst, og det er helt riktig for meg :D lønna er helt OK, men jeg syns ikke det er riktig at vi ikke har betalt lunchpause siden jeg veldig sjelden får 30 min pause og jeg må ha med meg mobil når jeg spiser.

Jeg stortrives på jobb, fantastisk sted og fantastiske kollegaer. God språktrening også ;) og muligheter. Nå er mitt første mål å lære resepsjonen også, og jeg kaster meg over de vaktene jeg kan. Neste mål er å lære meg arrangementavdelingen ;)

Hva jobber du som, og syns du lønnen står i forhold til ytelse, arbeidsmengde etc ? Hva kunne du tenkt deg å bli hvis du skulle skifte yrke/jobb ? :)
Spesialpedagog, synes ikke lønnen er bra nok i forhold til den jobben en faktisk gjør :happy:

Jobber som vernepleier i bolig for psykisk utviklingshemmede :)

De fleste dager synes jeg lønna står til jobben jeg gjør, men de dagene jeg står med diverse kroppsvæsker på meg, blir truet eller har en arbeidsmengde som ikke er overkommelig må jeg innrømme at jeg tenker jeg får for dårlig betalt [emoji14]

Jeg har veldig lyst til å gå sykepleie, da det gir så mange flere muligheter for videreutdanning :)

Er barnehageassistent og visst pokker er jeg underbetalt! [emoji12] Skulle jeg ha skiftet ville jeg jobbet med dyr, helst hest.

Jeg er aktivitør (evt miljøarbeider om man vil), og med alt det ekstraarbeidet, slitasje på klær og alt annet mindre hyggelig jobben drar med seg så syntes jeg virkelig ikke at jeg har godt nok betalt nei.

Om jeg skulle bytta måtte det blitt vernepleier eller sykepleier, kan ikke se for meg å jobbe med stort annet enn det jeg gjør [emoji14]

Etter endt utdannelse blir jeg (forhåpentligvis) styrer i bhg, sektorleder i kommunen e.l., evt. etter en tid som ped.leder i bhg.
Det er grundig underbetalt, og so og si alle som jobber i bhg er overarbeidet.
Men, det er det jeg brenner for, så da...

Hadde jeg kunnet gi et råd til 19 år gamle meg, hadde det vært å ta utdannelse innen utøvende musikk, også bli musikkterapeut som drømmen opprinnelig var. ;)

Ferdig utdannet barnehagelærer om 1 år, og syns lønna er alt for dprlig iforhold til jobben som barnehagelærere gjør! Men det er det yrket jeg jobbe i! Mulig jeg tar noen videreutdanninger etterhvert.

Er lærer. Underviser i fem fag på mellomtrinnet og har kontaktlæreransvar for 21 elever, og kjenner på at lønna ikke alltid står i forhold til innsatsen. Jobber døgnet rundt i (lange) perioder. Ferien har jeg i alle fall ikke dårlig samvittighet for [emoji6] Ville likevel ikke byttet jobb.

Om jeg måtte bytte ville jeg fremdeles jobbet med barn, og dermed sannsynligvis fortsette å være underbetalt

Jobber som IT-konsulent. Godt betalt jobb med fleksible arbeidstider og spennende arbeidsoppgaver.

Skulle jeg jobbet som noe annet ville jeg vært sykepleier. Kommer nok neppe til å skje siden jeg da må ta ny utdannelse og vil få dårligere betalt.

Sykepleier. Syns ikke lønnen er god nok i forhold til det ansvaret vi har.

Jeg jobber i admin team nå, kontorjobb, kan jobbe hjemme og jobber ekstremt mye(lønna er god), men har lyst til å jobbe med mennesker, og kommer til å ta meg en utdannelse til det. Men lønna kommer til å bli halvert av hva jeg får nå, så det holder meg veldig tilbake.

Jobber som lærer på barneskole. Jobber i perioder døgnet rundt. Klarer sjeldent å koble helt av fordi det alltid er ett eller annet. Så da sommeren kommer så er jeg som regel så ferdig at jeg ligger rett ut alle ukene for å klare å hente meg inn. Lønna er for dårlig.
Vurderer å skifte jobb etter hvert.

Er lærer jeg og, i norsk som andrespråk på voksenopplæring. Jeg har mastergrad og blir lønna som lektor, er fornøyd med det jeg tjener. Syns det er bra at det lønner seg å ha mer utdanning. Men jeg jobber jo ikke noe mer enn en lærer med "kun" en bachelorgrad, føles ikke riktig at de ikke får like mye [emoji53]
Har forresten ei venninne som er helsesekretær og som nettopp har søkt jobb på dyreklinikk. Det hadde også vært utrolig gøy, så hvis jeg hadde byttet jobb skulle det vært til noe sånt [emoji4]

Er lærer jeg og, i norsk som andrespråk på voksenopplæring. Jeg har mastergrad og blir lønna som lektor, er fornøyd med det jeg tjener. Syns det er bra at det lønner seg å ha mer utdanning. Men jeg jobber jo ikke noe mer enn en lærer med "kun" en bachelorgrad, føles ikke riktig at de ikke får like mye [emoji53]
Har forresten ei venninne som er helsesekretær og som nettopp har søkt jobb på dyreklinikk. Det hadde også vært utrolig gøy, så hvis jeg hadde byttet jobb skulle det vært til noe sånt [emoji4]

Voksenopplæring og videregående har andre lønnsvilkår, tilstedeværelsestid, undervisningstid enn feks barneskolen. Jeg har nesten 6års utdannelse fra høgskolen (mangler kun en master) og synes ikke lønna står til jobben vi faktisk gjør...

I bank. Lønna er altfor lav ift andre steder i landet og hva som krever av timer og arbeidsmengde. Kommer nok til å skifte beite. Drømmer om å åpne egen sybutikk

Helsesekretær.
Lønna er som den er, ansvaret varierer fra sted til sted, så noen steder er lønna helt innafor, andre steder burde man ha mye bedre betalt i forhold til ansvaret.

Jeg jobber som assistent i bofellesskap, jobbet der i 5 år, så lønnen kunne vært bedre, men iforhold til andre uten utdanning, så er den ikke så gale.

Skal studere pedagogikk, og vil da få bedre lønn, men spørs da hvor jeg får jobb, vil nok variere litt etter hvilken arbeidsplass man har!

Back
Topp