Youghert

heges79

Elsker forumet
Spiser barna deres mye youghert? Evt hva slags youghert får de?
Jeg har alltid tenkt at det er så mye sukker i de vanlige youghertene, men det er det eneste Oliver vil ha. Og bestemt at det skal han få en sjelden gang. Men det har har sklidd ut ja. Han får som regel med seg en i barnehagen hver dag. Han spiser så lite på ettermiddagen.. Men veldig glad i youghert. Da vet jeg at han får i seg litt ihvertfall.

Men så så jeg på God Morgen Norge her.. Og der var det snakk om det her av en ernæringsrådgiver eller hva hun var.. Og hun sa at en vanlig youghert om dagen var helt greit, så lenge de ikke fikk mye kjeks og annet sukker daglig. Youghertene inneholdt mye kalsium osv...

Hva er deres holdninger til yougherter? :D
 
Hun er veldig glad i yoghurt, og liker de med lite sukker likegodt som de med. I perioder kan hun få 1 om dagen, men nå er det lenge siden hun har fått.

er litt skeptisk til at hun skal få en om dagen av de med mye sukker egentlig. får generelt lite kjekse og diverse med mye sukker.
Men når det er sol og varmt ute blir det litt isspising. men det syns jeg hører med til sommeren;)
 
svarer for å lese
 
Hun får kanskje to-tre yoghurter i uka :)



Tror det er helt greit med en om dagen, så lenge det ikke er så mye annet søtt i kostholdig til vanlig :)



 
mine får youhurt en sjeldent gang.ikke fordi jeg er så innmari streng asså,bare at vi kjøper det sjeldent.er perioder de godt kan få 3-4 stk i uka så kan det gå mnd til neste gang de får noe.
jeg er typen som er tilhenger av "alt med måte" teorien da ;)
 
Mini spiser ikke så mye yoghurt. Vi kjøper det inn innimellom, men ender som regel med at vi glemmer at vi har dem og at de dermed går ut på dato. Her går det fortsatt i Danonini. Det er jo egentlig ikke yoghurt, men kesam.
 
Heid spiser yoghurt nesten hver dag. Ho elsker det og vet hvor ho finner yoghurt i nesten alle butikkene. Synes det er bedre at ho får velge seg det når vi er i butikken enn alt mulig annet ho gjerne vil ha. 
 
Her får vesla yoghurt med seg i bhg hver dag, det er et av høydepunktene hennes i bhg.
Ellers spiser hun sjelden yoghurt hjemme. Blir helst at jeg prøver å unngå det siden hun får en hver dag i bhg.
 
Han får yoghurt til frokost hver dag :) Det er det første han spør om når han står opp ;)
 
Det er det eneste hun garantert vil spise hver morgen, så her er det daglig frokost. Noen ganger kan jeg ha i litt kornblanding uten at hun protesterer, men det er sjelden. Hun er så lite glad i mat rett etter hun står opp at det ikke alltid er greit med vann engang!

Siden vi som oftest tar buss til barnehagen så er det da fast rutine å ta med ett beger og en t-skje, som jeg så mater henne mens vi er på bussen. Hun får slikke papirlokket, og noen ganger kaste boksen idet vi går ut. Nå har hun blitt kjørt hele forrige uke, og da jeg sa at imorgen skal vi ta buss til barnehagen begynte hun å klappe i lufta over seg og ropte med stort smil "og spisa youhurt! Og klatre stien, ikke gå bakken! Bravo, bravo, en gang til!!" (de var på konsert med barnehagen forrige uke, tror det er derfra koblingen lykke/bravo kommer fra, og vi pleier gå av bussen ett stopp før parkeringsplassen for bilene, for da er det en sti opp fjellskråningen og rett til inngangsporten)
 
Back
Topp