yoghurt

*julimamma*

Glad i forumet
noen som gir yoghurt til de små? i tilfelle hva slags?
her gir jeg de nestle glassene med yogurt men ikke vanlig yoghurt enda, men hs mente jeg kunne begynne med det snart..

de skal vel ikke ha kumelk før de nermer seg året ? har hørt man kan introdusere forsiktig fra 10 mnd. :)

har ikke gitt yoghurt.. greit, har fått smake ørlite fra min skje da. Men ellers er de Nestle glassene det nærmeste hun har kommet..[:D]

Spurte om det på kontrollen på torsdag, og helsesøster her mente tidligst 10 måneder for melk/yoghurt/ost/"mengder" med prim.

jepp, tenkte jeg skulle vente litt med vanlig yoghurt men siden jeg fikk beskjed om at det snart var greit tenkte jeg skulle høre her inne[:D]

Har blitt anbefalt av HS å ikke bruke de Nestlè glassene med youghurt i jeg...

hvorfor det? er jo kumelk i mme også,så tenker att denne nestleyoughurten er laget på samme måten? :)
ORIGINAL: Sympatia

ORIGINAL: Aislin

Spurte om det på kontrollen på torsdag, og helsesøster her mente tidligst 10 måneder for melk/yoghurt/ost/"mengder" med prim.

samme her[:)]

Grunnet?

ORIGINAL: Panzerpels

Grunnet?

dytt

ORIGINAL: ohBaby!

hvorfor det? er jo kumelk i mme også,så tenker att denne nestleyoughurten er laget på samme måten? :)

Hun bare sa så...for vi sa vi hadde sett de solgte det, og var ikke youghurt slik som bebiser ikke skal ha før nærmere året... Og da sa ho at det er sant, og hu ante ikke hvorfor de solgte det, og sa at for å være på den sikre siden anbefalte ho at vi ikke skulle gi han det. Det var alt...

han får stadig vekk de nestle glassene.
Men på lørdag så fikk han smake et par skjeer vanlig yoghurt av meg, han ble helt vill! Haha..

Men Ane var vel 10 mnd før vi begynte med det, og tenkte å vente til Adrian også ble 10 mnd. Har hørt at man kan begynne fra ca 10 mnd alder med "syrnet melk", altså yoghurt..

ORIGINAL: Cookiemonster

Jeg ringte Nestle, og det var laget med hensyn til barn som ikke skulle ha vanlig melk enda[:D]

hmmmm... da burde jeg kanskje ikke gi det hver dag....
sjekket hjemmesiden til nestlê og der står det at kan brukes som mellommåltid så da går det vel greit[:D]

ORIGINAL: *julimamma*

ORIGINAL: Cookiemonster

Jeg ringte Nestle, og det var laget med hensyn til barn som ikke skulle ha vanlig melk enda[:D]

hmmmm... da burde jeg kanskje ikke gi det hver dag....
sjekket hjemmesiden til nestlê og der står det at kan brukes som mellommåltid så da går det vel greit[:D]

Jag ger dom också ganska ofta o han mår inte dåligt av det..Är ju som ohbaby säger, är ju komjölk i vanlig mme också..Tror det kan variera väldigt när man börjar med yoghurt, vissa barn tål det nog långt innan andra, det är iallafall vad jag tror..Själv ska jag nog vänta ett tag med vanlig yoghurt eftersom vi har mycket känslighet för mjölk i släkten så då kan det nog va smart o ta de lite lugnt men från 10 månaders ålder så ska dom ju klara lite mjölk i maten o yoghurt o enligt min mening så tror jag det är bra o börja introducera mjölk(i maten osv) vid den åldern så att magen "vänjer" sig lite så de inte får stora mängder mjölk helt plötsligt

Back
Topp