yoghurt

marne_katt

Glad i forumet
Kan man gi barna det nå?

du får "joghurt" for unga i 6 mnd glass, d\men trur ikke dæm kan få vanlig joghurt nei[;)]

ORIGINAL: Nina*Pina*klina

du får "joghurt" for unga i 6 mnd glass, d\men trur ikke dæm kan få vanlig joghurt nei[;)]

det står youghurt på den jeg har i kjøleskapet TIL VOKSNE.. Vet man får sånn på glass, så jeg måtte bare spørre[:)] skal høre litt hva helsesøster sier også, men jeg er litt skeptisk enda..

Står litt om det her: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece

Et lite utdrag:

6–8 måneder

Nå kan barnet prøve flere grønnsaker og rotfrukter. Du burde fortsattvente med melk og melkeprodukter som selvstendig matvare fram til barnet er 10–12 måneder gammelt, menlitt melk kan gjerne brukes i grønnsak-og rotfruktmos. Melkeprodukter er jernfattige, og man risikerer at produktene konkurrerer ut jernrikematvarer, slik at barna får i seg for lite jern.

Jeg har gitt 2 små skjeer med vanlig yoghurt til tøtto mi, hun har ikke reagert . Hun syns det var kjempegodt.

Jeg har gitt litt sånn barne yoghurt....[:)] bare noen ts da, og det er GRUSOMT godt altså[:)]

Kommer til å vente til han er 10 mnd..[:)]
Hovedgrunnen til dette er at det finnes yoghurt beregnet på små barn fra 6 mnd, som han syns er god.
En annen grunn er at det er MYE sukker i vanlig yoghurt, og han har rett og slett ikke behov for det enda.. Yoghurt får han nok av da han begynner i barnehagen uansett, uheldigvis nesten..Noen av de ekstreme yoghurtungene kan jo nesten ikke tygge brødskive en gang jo [&:][:'(]

De bør være 10 mnd før de får yoghurt, ja.
Hemmer jernopptaket, og er vel endel sukker[;)]

De kan spise yoghurt Naturell, er det som er brukt i barnemat. Jeg pleier å bruke det i noen av fruktmosene jeg lager. Blir en mild og god smak [:)]
Men de bør ikke få så mye nei.

Back
Topp