Yoghurt

mummy4ever

Elsker forumet
Er det noen som vet om yoghurt binder magen?
Nå har ikke K fått det på 2 dager og nå bæsjer han. Er det tilfeldig, eller tåler ikke magen hans yoghurt?
(har tidligere skrevet innlegg om at han var så hard så hard i magen..)

Normalt virker jo yoghurt mageregulerende, ikke bindende.

Men, uten at jeg er noen ekspert her, barnløs som jeg er, er det ikke noe med at man ikke gir barn under et år ku-melk forid magene deres ikke er laget for det melkeproteinet? Og det er jo det samme i yoghurt, vil jeg tro? Men MEEEEEGET mulig jeg tar feil her altså.

nei trur ikkje d,eg har hørt d er lurt å bruke for å få løs mage hvis du skjønner? men kan jo være at han ikkje tåler det.høres nesten litt sånn ut.Men kan også være d som er tilsatt den som han ikkje tåler,jenta mi elsker youghurt men fant fort ut at ho ikkje tålte jordbær,for da ble ho hard i magen... Du må nesten bare prøve deg litt fram..

Kanskje det er fordi yoghurten er kald han får vondt i magen? Han får jo alt annet varmt eller i romtemperatur.. Da skal jeg prøve å ikke gi yoghurt noen dager og se om han fortsatt ikke får vondt i magen. Han er veldig glad i yoghurt, men det får ikke hjelpe! Er jo glad i alle mat så [;)]

På helsestasjon sier dem at du kan begynne med yoghurt og syrna melkeprodukter når ungen en 10 måneder.

Nei yoghurt binder ikke, det er bra for å regulere magen! men nå skal ikke barn under 1 år ha melkeprodukter fordi magene deres ikke klarer å bryte ned melkeproteinet...
Men om barnet sliter med magen, kjøp sviskekompott, og gi littegrann (gjerne kald rett fra posen) etter måltidene, det får fart på sakene! Ga det daglig her over en lang periode fordi han sleit sånn-det funka!

Jeg vet de ikke skal ha melkeprodukter før de er 1 år, men yoghurt får de lov å gå. det sier de jo på helsestasjon på 10 mnd kontrolle at vi skal gi...

han får sviskepure i grøten 2 ganger om dagen alt...

Back
Topp