Yoga - super trening for gravide

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Det er viktig å holde kroppen i bevegelse når du er gravid, men bevegelsene må være riktige.
Visste du at yoga kan hjelpe både mot kvalme, trøtthet og bekkenløsning?
Det enkleste er ofte det beste!


Yoga er en blanding av fysiske øvelser, pusteøvelser og avspenning.
Vi bruker kroppens egen vekt som motstand slik at alle får effekt av yoga uansett hvilket utgangspunkt man har. Yoga gjør at du håndterer endringer bedre og kan brukes i alle livsfaser.
Som gravid får du mer energi når du gjør yoga!

Trykk her for å lese artikkelen!

Trener du nå som du er gravid?
Hva gjør du?
 
Jeg trener 5-6 dager i uken. Styrketrening 3 dager i uken, og kondisjon 3 dager i uken. Nå har jeg måttet bytte ute mesteparten av løpingen med spinningsykkel.

Jeg har ikke tid til yoga i tillegg. Det er ikke trening for meg, det er sånn jeg har gjort når jeg har hviledag ellers... Jeg gjør mobilitetsøvelser på slutten av vanlig trening noen dager i uken, og det holder for meg.
 
Jeg trener 5-6 dager i uken. Styrketrening 3 dager i uken, og kondisjon 3 dager i uken. Nå har jeg måttet bytte ute mesteparten av løpingen med spinningsykkel.

Jeg har ikke tid til yoga i tillegg. Det er ikke trening for meg, det er sånn jeg har gjort når jeg har hviledag ellers... Jeg gjør mobilitetsøvelser på slutten av vanlig trening noen dager i uken, og det holder for meg.

Kan jeg si bare WOW?!
Du er jo rå!
 
Jeg har trent litt yoga og Pilates før, men det er faktisk blant de treningsformene som er vanskelig for meg nå med bekkenløsning. Da må man ha en instruktør som vet hva han driver med, eller man må vite godt selv hvilke øvelser og stillinger man må unngå. Jeg gjør heller den treningen jeg har fått godkjent av fysio og gjør tøyninger som hun har lært meg som skal avhjelpe bekkenløsningen.
 
Trener styrke fire dager i uka, og går/jogger i helga, har ikke tid til å trene yoga i tillegg. Har prøvd et par ganger, og likt det, men ikke blitt hekta, slik som jeg er på styrketreninga :)
 
Høyrisiko svangerskap så null trening, og savner det veldig. Klarer å vente til at lille kommer og kroppen er klar. Elsker trene styrke vanligvis, så kjenner kløa.
 
Går på mammayoga en gang i uken og elsker det!! Skulle gjerne gjort det flere ganger i uken.
 
Back
Topp