Yoga / gravidyoga

Har flere venninner som er fornøyde :) Med yoga kan du jo gjøre det i ditt eget tempo og etter hvor bevegelig du er. For min del er formen for dårlig og uforutsigbar. Holder med svømmingen.
 
Henger her, har tenkt på det samme, må sjekke om treningssenteret mitt tilbyr det.
 
Jeg har erfaring med vanlig yoga da. Veldig ok, får tøyd og slapper av i kroppen. Veldig godt etter en intens styrke- eller kondisjonsøkt. Men der er jeg ikke nå, dog kunne jeg absolutt trengt å bøye tøye litt.
 
Gikk på vinyasa yoga i høst og akkurat begynt på gravidyoga, har kun vært der en gang. Mye av de samme øvelsene, men går litt roligere og er tilpassa bekkenproblemer og magen som kan være litt i veien. Skal gå på det en gang i uka frem til juni også skal jeg prøve å få til en tur i svømmehallen i uka tillegg.
 
Gikk på gravidyoga med første, har gått en stund på vanlig yoga (eller, yoga mot stress) mellom nr to og nr tre! Har vurdert å begynne på gravidyoga igjen nå :)
 
Der som går på / har prøvd gravidyoga, er dere fornøyd? Syns dere det er noe «hjelp» i det? Er litt redd det bare er mye pusting[emoji85]
 
Der som går på / har prøvd gravidyoga, er dere fornøyd? Syns dere det er noe «hjelp» i det? Er litt redd det bare er mye pusting[emoji85]

Jeg har kun prøvd vinyasa yoga og avspenningsyoga tidligere, der vinyasa går i ett og er mye styrke med egen kroppsvekt og avspenningsyoga er pusting og som navnet sier avspenning. Jeg har vel alltid trudd at gravidyoga er mer pust, avspenning og tøyning, men var ganske tungt til tider og ble skikkelig støl i skuldre og armer.

Jeg har ikke trent noen ting siden midten av desember pga formen og har i utgangspunktet veldig stram muskulatur, så ikke alle øvelsene jeg fikk til ordentlig. Har kun vært der en gang til nå, så håper jeg blir like fornøyd til tirsdag.
 
Jeg hadde veeeldig lyst, men måtte innse at jeg ikke hadde de 3000kr til det akkurat nå :sorry:
 
Jeg har gått på gravidyoga hvert svangerskap. Har vært veldig fornøyd. Alltid vært litt mindre vond i kroppen når jeg har gått derfra enn når jeg kom. For min del er det litt for enkelt tidlig i svangerskapet. Passer best etter halvgått. Hun jeg gikk hos var veldig flink med å se hver enkelt deltager og gi tilpassede øvelser. Denne gangen skal jeg prøve et annet sted fordi tidspunktet hos hun jeg var hos før ikke passer i år. Begynner nå på torsdag. Det har vært en god blanding av tøy og bøy, styrke, avspenning og pusteøvelser som er gode å ha øvd på for fødselens ulike faser. Ved første fødsel lindret pusteteknikk mer enn lystgass, men det var antagelig noe feil med lystgassen:)
 
Back
Topp