Yngvild som mellomnavn

Nessiie

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Vi har veldig lyst til å bruke yngvild som mellomnavn til lillesøster (etter min mormor). Og vil gjerne ha et navn foran, men vi sliter med å finne noe som passer :hilarious:
Så lurte på om noen her har noen forslag?:joyful:

Ja vi syntes det selv også, lettere andre veien føler jeg :hilarious: nei tenker bare å bruke et navn til vanlig.

Går jo an å ha Yngvild først og likevel bruke det andre navnet som hovednavn. Kjenner flere som gjør det, selv om det kanskje krever mer «forklaring» enn andre veien.

Ja vi syntes det selv også, lettere andre veien føler jeg :hilarious: nei tenker bare å bruke et navn til vanlig.
Om dere til vanlig tenker å bare bruke fornavnet, så er det jo ikke såå viktig at det klinger godt sammen tenker jeg. Så da står dere jo mer fritt til å velge det navnet dere liker.

Hanne Yngvild
Lill Yngvild
Noelie Yngvild
Kamelia Yngvild

For øvrig er jeg enig med Montessoripedagog i at hvis dere ikke skal bruke begge navnene til vanlig, så står dere litt friere til å velge det navnet dere vil ha og er mindre bundet av hvordan de klinger sammen. Er også enig med Hattifnatt i at man kan ha Yngvild som første navn og likevel bruke navn nr. 2 i det daglige. Jeg kjenner flere som gjør det.

Åse Yngvild
Ane Yngvild
Frøy Yngvild
Eir Yngvild
Isa Yngvild
Mai/May Yngvild
Ann Yngvild
Anne Yngvild
Aud Yngvild
Linn Yngvild
Maud Yngvild
Bjørg Yngvild