Yndlings mat?

Får kjøpt det på såkalte franske resturanger. Sneglene ligger i små hull i en skål, badet i smør og krydder. Kaloribombe til tusen! Og baggis er en baguett[;)]

Vet det høres ækkelt, men smaker mest salt...hehe

HUND???
[&:] Det hadde jeg ikke klart! Blir nesten lei meg bare av tanken...
Men for all det, hver sin smak! [8D]

hund var ikke no godt. ikke den lille tørkede biten jeg tygde på i hvertfall. men det er enkelte steder der det er en delikatesse, tenkte jeg skulle prøve. Har hund selv og ingen planer om å gnage på hu...

eg synes veldig synd på den hunden[:(] Kunne aldri spist husdyr,eller dyr eg visst var utryddningstruet[:(] Så for kjedelige meg så må eg nok holde meg til hvitkjøtt[:)]
hehe.. synhes dette var et gøy link eg[;)] hehe,kanskje vi får futten tilbake?

Hadde en høne ved navn Vera, da jeg var liten. Den søte brune italiernen fulgte etter meg over alt... En dag havnet den på middagsbordet. Var på en måte værre å spise den enn hunden. Kjente høna, ikke hunden....om dere skjønner.[&:]

[:D] For mange år siden var vi på familieferie .Kjørte bil fra Norge til syd Spania, på mange små svingeveier, pappa elsker sånne ferier... Langt oppe i nord Spania ,i en liten by, hvor de antagelig aldri hadde sett en turist skulle vi spise... Menyen sto bare på spansk, og ingen av oss kunne et ord. Så, vi tok en sjanse-,som vi også hadde tatt mange ganger i Frankrike, når du kjøper det dyreste på menyen pleide vi å få biff ,og det er godt! Så det gjorde vi ,og det vi fikk servert var helstekte vaktler(småfugler) med nebb-og de stirret på oss fra tallerkenen,og uten tilbehør , vi ante ikke at det måtte bestilles separat.... Det er vel den ferien jeg kom bort i mest rar mat....,men utrolig mye godt også!
(den fuglen smakte jeg ikke på! Liker ikke at maten stirrer på meg...)

Pinnekjøtt som er så godt [:D] har lært meg å like ribbe ettersom jeg er gift med en østlending er det annet vært år med ribbe og pinnekjøtt [;)]
Men toveli6 du liker komla og er fra skien hvordan har det seg???
Min mann synes det er det beste men familien han liker det ikke så godt. Han hadde ikke smakt det før han ble sammen med meg og ikke hørt om det. Hi hi hi jeg lærte han å spise det med sukker [;)]

raspeballer nam man. elsker kakun og waldorfsalat(mamma sin hjemmelagde) pinnekjøtt,nammmmmmmmmm med kålrotstappe. stor saftig hamburger(ikke mc donals) mors kjøttkaker og mors hjemmelagde fiskesuppe. nei no må vi gi oss,jeg blir sååååååååååå sulten. er det ikke snart tid for middag?????

Noe av det beste jeg vet er FÅR I KÅL og PINNEKJØTT...Ellers smaker det utrolig godt med taco og hjemmelaget pai. nam nam... Blei sulten jeg nå. Får vel ut å lage litt middag tenker jeg [:D]

Back
Topp