Solblom
Glad i forumet
Tusen takk!Gratulerer Lykke til!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk!Gratulerer Lykke til!
Jeg må jo si at jeg er bekymret for de neste 6 mnd av svangerskapet... Men forhåpentligvis så gir det seg like fort som det kom *håpe håpe*Gratulerer :-D
Håper alt er bra med deg da!?
Hehe jeg ogTakk! Skulle ønske jeg hadde et lite kikkehull inn til livmoren gitt. Eller en doppler..
TakkGratulerer
Nei, de har ikke undersøkt med bilder. Følte vel ikke helt at legen i går tok meg seriøst. Er ikke min faste lege, da fastlegen er på ferie. Men ei dame, og jeg trodde kanskje damer hadde litt mer forståelse for nervøse gravide.. Men neida..Ok, da er du vel undersøkt med bilder også. Ville tatt kontakt for en doppler om.du er bekymret for såiren, det må være lov! Fælt med tarmslyng!
Takk for det!Huff, så kjipt :/ god bedring og gratulerer med 12 uker
Ja, fryktelig vondt! Kjenner jeg gruer meg for å spise...Auau høres vondt ut! Men gratulerer med 12 uker!!
Har du doppler? Jeg har valgt å ikke kjøpe, fordi det ikke anbefales... Men har bestemt meg for å høre om noen har en til salgs/til låns via Faceboo. MÅ BARE vente til etter oul i morgen, jeg er rimelig nervøs etter onsdagens smertehelsikken... Håper ikke det har forhindret blodtilførsel til fosteret eller noe.. Huff oh uff, alt man engster seg for!!!Hehe jeg og
Nei jeg har ikke dopler. Men jeg hadde smerter i magen jeg også for snart 2 uker siden. Ville veldig gjerne høre da. De fant hjertelyd hos legevakten. Men føler jeg er blitt litt bekymret igjen. Skal til lege i morgen. Desverre kan de ikke finne hjertelyd.. Men skal spørre om å få henvendelse til tidlig ultralyd. Mest fordi jeg ikke har en ordentlig termin..Har du doppler? Jeg har valgt å ikke kjøpe, fordi det ikke anbefales... Men har bestemt meg for å høre om noen har en til salgs/til låns via Faceboo. MÅ BARE vente til etter oul i morgen, jeg er rimelig nervøs etter onsdagens smertehelsikken... Håper ikke det har forhindret blodtilførsel til fosteret eller noe.. Huff oh uff, alt man engster seg for!!!
Hæ? Hvor fant de ikke hjertelyd? På legevakten? Synes det sto at de fant den der?Nei jeg har ikke dopler. Men jeg hadde smerter i magen jeg også for snart 2 uker siden. Ville veldig gjerne høre da. De fant hjertelyd hos legevakten. Men føler jeg er blitt litt bekymret igjen. Skal til lege i morgen. Desverre kan de ikke finne hjertelyd.. Men skal spørre om å få henvendelse til tidlig ultralyd. Mest fordi jeg ikke har en ordentlig termin..
Legevakten fant men fastlegen kan ikke finne.. Ikke helsestasjonen heller.. Legevakten hadde dopler. Men håper jeg får henvendelse til ultralyd ettet i morgen. Er første svangerskapskontroll..Hæ? Hvor fant de ikke hjertelyd? På legevakten? Synes det sto at de fant den der?
Jeg fikk beskjed av legen igår at det bare var flaks om de klarte å høre hjertelyden, så alt er nok i skjønneste orden! Godt at legevakten fant hjertelyd! Jeg angrer bittert for at jeg ikke engang spurte om det på legevakten forrige uke.. Heldigvis er det snart i morgen Og jeg har hverken blødd eller hatt farget utflod den siste uka, så jeg prøver å tenke rasjonelt..Legevakten fant men fastlegen kan ikke finne.. Ikke helsestasjonen heller.. Legevakten hadde dopler. Men håper jeg får henvendelse til ultralyd ettet i morgen. Er første svangerskapskontroll..
Håper alt ser bra ut da her sa legen på legevakten at han tvilte på at han ville høre noe som helst igrunn. Men han fant. Så han hadde ikke prøvd den om jeg ikke hadde spurt. Men var kjedelig at han ikke sendte henvendelse om ultralyd. Tanken min er nå at hvis legen ikke vil henvende meg så skal jeg prøve å få privat. Men det er liksom 5 u forskjell på mulige terminer her.. Så det gjør det jo litt vanskelig..Jeg fikk beskjed av legen igår at det bare var flaks om de klarte å høre hjertelyden, så alt er nok i skjønneste orden! Godt at legevakten fant hjertelyd! Jeg angrer bittert for at jeg ikke engang spurte om det på legevakten forrige uke.. Heldigvis er det snart i morgen Og jeg har hverken blødd eller hatt farget utflod den siste uka, så jeg prøver å tenke rasjonelt..
Hæ? 5 ulike termindatoer?? Jeg har fått 2 og det var forvirrende nok.. Når har du fått disse og av hvem?Håper alt ser bra ut da her sa legen på legevakten at han tvilte på at han ville høre noe som helst igrunn. Men han fant. Så han hadde ikke prøvd den om jeg ikke hadde spurt. Men var kjedelig at han ikke sendte henvendelse om ultralyd. Tanken min er nå at hvis legen ikke vil henvende meg så skal jeg prøve å få privat. Men det er liksom 5 u forskjell på mulige terminer her.. Så det gjør det jo litt vanskelig..
5 uker forskjell kan det være på termin. I forhold til ukesindikator var jeg den gang minst 5 uker. Men pga enkelte ting i slutten av april så kan det ha skjedd da også. Tok en negativ test rundt 20. April. Men tok ingen ny prøve før i slutten av juni. Å etter denne negative testen hadde jeg mens murringer flere dager + utflod med lyst. Blod og neste dag brunt. Som kan ha vært en festeblødning. Så er det ca 5 uker og 2 dager der hvor jeg kan ha blitt gravid.. Så jeg kan være nå mellom 9+ 3 til 14+5. Vanligvis følger man forrige mens. Min forrige mens var i 2014..Hæ? 5 ulike termindatoer?? Jeg har fått 2 og det var forvirrende nok.. Når har du fått disse og av hvem?
Nei, de har ikke undersøkt med bilder. Følte vel ikke helt at legen i går tok meg seriøst. Er ikke min faste lege, da fastlegen er på ferie. Men ei dame, og jeg trodde kanskje damer hadde litt mer forståelse for nervøse gravide.. Men neida..
Nei, jeg vet heller ikke. Tror han konkluderte med det etter å ha lyttet på tarmene mine.. Men får heldigvis ul og Mr nå etterhvert! En annen lege er vanskelig å velge, ettersom det var han som jobbet på legevakten da jeg kom inn.. Men jeg burde nok stått mer på kravene..Var du på sykehuset for sjekk? Skjønner ikke helt hvordan de kan konkludere med tarmslyng uten bildeundersøkelse. Er helsepersonell selv. Om du får slike sterke smerter igjen ville jeg dratt til en annen lege for en 2nd opinion..
Nei, jeg vet heller ikke. Tror han konkluderte med det etter å ha lyttet på tarmene mine.. Men får heldigvis ul og Mr nå etterhvert! En annen lege er vanskelig å velge, ettersom det var han som jobbet på legevakten da jeg kom inn.. Men jeg burde nok stått mer på kravene..