Xylocain-blokade?

strikketrollet

Glad i forumet
Noen som har erfaring med dette, intravenøs? Send meg gjerne en PM [:)]

ORIGINAL: Tove_84

dytt[:D]

Takk [:D]

Intravenøs?
Er det ikke mandibularis blokkade du mener, med Xylocain anestesi? Dette er vanlig bedøvelse i underkjeven når du går til tannlegen. Det er en vanlig sprøyte, altså bedøvelse, der man bedøver nervus mandibularis.

eller var det noe annet du mente?

ORIGINAL: Heidileidy

Intravenøs?
Er det ikke mandibularis blokkade du mener, med Xylocain anestesi? Dette er vanlig bedøvelse i underkjeven når du går til tannlegen. Det er en vanlig sprøyte, altså bedøvelse, der man bedøver nervus mandibularis.

eller var det noe annet du mente?

Det står i brevet jeg har fått fra sykehuset: "inneholder medikameter som vanligvis brukes ved lokalbedøvelse. Gitt intravenøst gir det hutig forbigående hindring av nerveimpulser og kan virke smertestillende. Det virker på smerter feks etter slag, nerveskader, generell smerte lokalisert i flere områder på kroppen, eller smerter i beina."

Men blir overvåket under og etter prosessen, det gis noe som heter stesolid for å forebygge kramper, og det er kraftige bivirkninger på det mens behandlingen pågår og man kan ikke kjøre bil etterpå.

Bare tenkte å høre om noen har noen erfaringer med dette, positive og negative [:)]

hei :)

Jeg er ganske sikker på at du skal få ketamin behandling med xylocain og stesolid intravenøst.
xylocainen er i dosepose som henges opp og dette får du over en viss tid, sammen med dette setter de først stesolid deretter ketamin. stesoliden brukes for at du skal unngå ubehagelige bivirkninger som ketaminet kan gi, det vil virke raskt beroligende.
Det er riktig som du sier at xylocainen virker bedøvende på nerveimpulser forårsaket av smerte, og det kan ha veldig god effekt for kroniske smerter.

Jeg får dette som behandling hver 3 uke, grunnet sterke smerter i ryggen( er operert og sliter med kronisk betennelse i ryggraden og i ledd.)
Det virker slik at det demper på smerteimpulser så jeg har mindre smerter en god stund etter behandling, det har resultert i at jeg har kunnet kutte ned på store mengder av sterke medisiner. Så for meg er denne behandlingen veldig effektiv.
Du vil sove en times tid og være trøtt en stund etterpå, du må bli kjørt ja[:)]

Håper du får god effekt over lang tid [:)] Lykke til :)

ORIGINAL: Arven

Tusen takk for ett veldig godt svar! Ut fra det du skriver og det jeg har lest i brevet jeg har fått fra sykehuset, så kan det høres ut som det er dette jeg skal gjennom ja.

Jeg er veldig spent på dette! Jeg fikk litt noia her for det høres så ekstremt ut hvis du skjønner, men med en så positiv kommentar som du kommer med, så ser jeg fram til å begynne for å se om det fungerer. Smerter og sterke smertestillende over en lang tid er også desverre en stor del av min hverdag, så jeg håper det har god virkning [:D] Det sto vel at ca 50% av pasientene har god virkning av dette!

Blir taxi de dagene hører jeg, hehe. Skal 1 gang i uka i 3 uker i første omgang.

Er dette noe man blir avhengig av å følge opp, eller går ting bedre etterhvert og man slipper å være avhengig av behandlinger?

sendte deg en PM[:)]

Back
Topp