XuperBs vei mot familieforøkelse

De pengene ja....
Frustrerende når alt tar tid og alt koster så mye. Bruker opp alt før en i det hele tatt får barn.

Jepp. Det verste er jo tiden, man blir jo ikke yngre og en graviditet varer jo ei halv evighet. Skulle vært som hunden, som går bare ca 63 dager. :p Spart mye tid da altså.

Neste måned ❤️

Vi får se. Kjenner jeg har dårlig tro allerede før CD1 er i gang. :p

Er så usikker på om jeg skal gidde å tempe og styre de neste pp. Ta en pause fra det hele og late som vi ikke prøver, bare ha sex så ofte vi orker. Tror det hadde vært godt. Og så skal jeg legge masse planer som ikke passer med barn neste år, for det klaffer vel alltid når det passer dårligst? :p Om så så klaffer det om to pp, for da må vi flytte på bryllupet.

Jepp. Det verste er jo tiden, man blir jo ikke yngre og en graviditet varer jo ei halv evighet. Skulle vært som hunden, som går bare ca 63 dager. :p Spart mye tid da altså.
Haha. På godt og vondt ja.

Vi får se. Kjenner jeg har dårlig tro allerede før CD1 er i gang. :p

Er så usikker på om jeg skal gidde å tempe og styre de neste pp. Ta en pause fra det hele og late som vi ikke prøver, bare ha sex så ofte vi orker. Tror det hadde vært godt. Og så skal jeg legge masse planer som ikke passer med barn neste år, for det klaffer vel alltid når det passer dårligst? :p Om så så klaffer det om to pp, for da må vi flytte på bryllupet.
Lov å håpe da....

Lov å håpe da....

Jepp, det er det. Men tror det kan være greit å trekke pusten litt etter å ha vært rimelig oppi det hele siden mars. Må ha litt ferie også. :p Skal ikke ha prøvepause, bare tempepause. :)

Snakket med sykehuset og står på venteliste ja, de hadde ikke behandlet ferdig men blir nok oktober. :sorry: Så vurderer Ski, må ta kostnaden med ei overnatting og med reise (mulig man får dekt noe?) for der står det ca to ukers ventetid på helsenorge. Klart, det kan jo komme ei avbestilling her og men det var mange på liste her ... Dritt. :shifty:

Snakket med sykehuset og står på venteliste ja, de hadde ikke behandlet ferdig men blir nok oktober. :sorry: Så vurderer Ski, må ta kostnaden med ei overnatting og med reise (mulig man får dekt noe?) for der står det ca to ukers ventetid på helsenorge. Klart, det kan jo komme ei avbestilling her og men det var mange på liste her ... Dritt. :shifty:

Jeg tok i Ski! Veldig fornøyd og flink lege (minus det stygge arret som kom under navlen, men det tror jeg var min kropps skyld). Dog bodde jeg 10 min unna sykehuset på den tiden da. Var henvist til ahus, men sparte 3-4 mnd nok på å bytte :)

Du får nok dekt noe - både reise og overnatting. Vi fikk igjen da vi overnattet i Porsgrunn og hver tur/retur vi har kjørt ;)

Jeg tok i Ski! Veldig fornøyd og flink lege (minus det stygge arret som kom under navlen, men det tror jeg var min kropps skyld). Dog bodde jeg 10 min unna sykehuset på den tiden da. Var henvist til ahus, men sparte 3-4 mnd nok på å bytte :)

Du får nok dekt noe - både reise og overnatting. Vi fikk igjen da vi overnattet i Porsgrunn og hver tur/retur vi har kjørt ;)

Hadde du behov for noe oppfølging etterpå? Eller kan man få den lokalt kanskje? Må si det frister litt å spare de ukene på å dra dit, selv om det vil koste meg noe ekstra. Tid er også penger!

Hadde du behov for noe oppfølging etterpå? Eller kan man få den lokalt kanskje? Må si det frister litt å spare de ukene på å dra dit, selv om det vil koste meg noe ekstra. Tid er også penger!

Nei :) Ikke nødvendig med mindre du får store blødninger eller andre komplikasjoner. Ergo blir du da tatt lokalt. Eneste er at du i teorien må ha en samtale med legen, men det skal du vel kunne ha dagen før?

Nei :) Ikke nødvendig med mindre du får store blødninger eller andre komplikasjoner. Ergo blir du da tatt lokalt. Eneste er at du i teorien må ha en samtale med legen, men det skal du vel kunne ha dagen før?

Hmh okei, men tror jeg lander på å bare ta det her. Så får jeg litt mer tid til å gjøre noe med denne vekta, i tilfelle vi blir henvist videre til ivf. Jeg er under kravet til det offentlige mtp bmi, men er såpass at de kommer til å mase om slanking så like greit å bare begynne. Etter ferien selvsagt. :pompus: Og så er det vel greit om det går såpass lang tid at vi berger bryllupet. Men jeg liker ikke at jeg blir 32-33 før jeg får første (vel, første levendefødte i alle fall) barn. Om det nå blir da. :confused:

Og hvem vet, kanskje jeg for en gangs skyld har antydning til flaks, og blir tatt inn litt tidligere.

Ååå, hat å gå og vente på slike ting! :(

Kan du gjøre det du skulle på sykehuset i Ski, trodde ikke at det var så mye spennende som skjedde der :P Jeg bor i Ski og hadde OUL på Ski Sykehus og jeg har fastlegen min der, men ser aldri ut som det er noe særlig action der når jeg er innom :P

Kan du gjøre det du skulle på sykehuset i Ski, trodde ikke at det var så mye spennende som skjedde der :p Jeg bor i Ski og hadde OUL på Ski Sykehus og jeg har fastlegen min der, men ser aldri ut som det er noe særlig action der når jeg er innom :p

En kan visst det. :p

Men det blir nok lokalt, jeg må bare se om ikke de selger tålmodighet og noe som kan redusere alderspanikk. :hilarious:

Kan du gjøre det du skulle på sykehuset i Ski, trodde ikke at det var så mye spennende som skjedde der :p Jeg bor i Ski og hadde OUL på Ski Sykehus og jeg har fastlegen min der, men ser aldri ut som det er noe særlig action der når jeg er innom :p

Veldig mye dagkirurgi der ;)

Fikk meg en overraskelse da jeg tempet i morges. Den er tatt 55 min seinere siden jeg glemte å sette alarmen. Det pleier dog ikke å ha så mye å si for meg, men det er mulig den skulle vært litt lavere. Uansett godt over coverline om jeg skulle justert den ned med 0.1.

Negative tester da, så er nok bare en dag lengre lutealfase. Ikke verst det, da er den iallefall ikke defekt denne mnd. :)
0a9bc660158d38ecbe66c632e0ce81cb.jpg

Jeg hadde ikke mobilen med meg ned, så dette er etter fristen-bilde. Øverste er tidligtest, nederste 25 mlU.

143a5ec4c500ffeba58fe3e7586557e9.jpg

Hvor mange dpo testet du positivt sist? Det er jo ikke uvanlig å være gravid og ikke få positiv test før 12-13 dpo. Uansett veldig bra med lenger lf, ja :)

Hvor mange dpo testet du positivt sist? Det er jo ikke uvanlig å være gravid og ikke få positiv test før 12-13 dpo. Uansett veldig bra med lenger lf, ja :)

Jeg var overbevist om at det ikke gikk så jeg testa vel ikke før sånn 15 dpo (husker ikke helt, godt over ikm iallefall). Da ble testen positiv nesten før jeg hadde tissa på den. :laughing021

Mangler symptomene jeg hadde fra 7 og 10 dpo da, nemlig ømme bryst og metallsmak.

Tror ikke det har gått, men fornøyd med at det i det minste blir 10 dagers lf! :D

Back
Topp