xu

kira79

Andre møte med forumet
ble operert for noen dager siden da den lille hadde satt seg midt i egglederen...
Syns det hele har vært litt forvirrende og trist selvfølgelig[:(]
Lurer derfor på om det er noen som har hatt dette her, og hvor lang tid det tar sånn ca før kroppen og syklusen er i gang igjen? stor sjans for at dette skjer igjen? har ikke fjernet egglederen...
En lege sa rett etter at jeg våknet at det var stor sjans for at det ville skje igjen, mens en annen sa det ikke hadde noen betydning og at det bare var å kjøre på..
Sitter igjen som et lite spørsmålstegn[&:]

[:(] Så trist..
Men fint du slapp å fjerne eggelderen!

Aner igrunn ikke, men skulle tro at hvis egglederen er like glatt og fin, så er vel sjansen liten...
om egglederen har fått seg noen arr, vil det muligens være litt større sjanse????
Men aner ikke om man i det hele tatt får slike arr....?
Håper ikke!
Sikkert noen lure damer her inne som vet!

Dytter uansett for deg, og lykke til!!!

Jeg kan desverre ikke hjelpe, har ikke peiling på akuratt det. Kan du ikke ringe legen din å prate med han, jeg forstår godt du har mange spørsmål du gjerne vil ha svar på.

Trist å lese hva som var skjedd, masse lykke til.

joda, skal til legen en dag denne uken for å ta en blodprøve, sjekke at hcg går ned som det skal. Håper han har fem minutter til å prate litt da. Er vanskelig på sykehuset når det bare er forskjellige leger å forholde seg til, pluss at det er så fryktelig mange spørsmål som kommer opp i ettertid :)
takk for at dere bryr dere[:)]

Jeg fikk beskjed om at det var større sjanse for at det kunne skje igjen....

Selvom de fjernet egglederen min så skulle jeg inn på sjekk med engang jeg ble gravid igjen. (noe jeg var på, å alt var greit)[:D]

off, har ikke lyst til å oppleve dette igjen... håper den andre egglederen min er i tipp topp stand![:D]
Tok det lang tid før syklusen din stabiliserte seg og du ble gravid igjen?

må desverre si at det tok meg tre år å bli gravid igjen.... [8|] tre lange lange år... hadde akkurat gitt opp og innsett at det kommer ikke flere barn, men så en dag så måtte jeg ta en test[:D][:D]

Eggleder min sprakk forrige fredag, så med meg måtte de fjerne den og hadde en stor cyste på den andre, så vi kan ikke få flere. Med meg har de snittet opp bortover hele magen pga det gikk så langt. Men har hørt at med andre som har funnet ut dette med en gang at det ikke skal ha noe å si og at det går bra neste gang[:)]

ORIGINAL: Hege og Chris

Eggleder min sprakk forrige fredag, så med meg måtte de fjerne den og hadde en stor cyste på den andre, så vi kan ikke få flere. Med meg har de snittet opp bortover hele magen pga det gikk så langt. Men har hørt at med andre som har funnet ut dette med en gang at det ikke skal ha noe å si og at det går bra neste gang[:)]

AAAAAU!![:'(][&:] DET må ha gjort ondt! Mine smerter var i fra helvete, og den var "bare" ødlagt... men jeg blødde jo, så det hadde nok også noe å si da..

Jeg opererte og fjernet litt av egglederen min i februar i år.
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en litt økt sjans for at det skulle skje igjen, men de var snille og åpnet den gjenværende egglederen for å minske sjansen ytterligere.

Jeg trodde jeg fikk igjen mensen etter 4 uker, men det var ikke en ordentlig blødning. Men 7 uker etter operasjonen var blødningen som vanlig.

Jeg var langt på vei da jeg opererte, 9+5, jeg hadde faktisk ikke så mye vondt.

fikk noen minutter med legen da jeg skulle inn for å ta en blodprøve etter operasjonen. forstod det sånn at det var en økt sjanse for at det ville skje igjen, siden denne egglederen nå har fått arrdannelser i seg. Grunnen til at det hele skjedde var jo fordi det mest sannsynlig var "tett" i utgangspunktet... tok jo ett år før jeg ble gravid i det hele tatt.
Skal inn å ta en ny lap til sommeren for å sjekke den andre og se om denne er like sammensnevret... om den er det blir det nok IVF på oss etter hvert.
Nå en uke etter operasjonen begynte jeg å blø igjen, mensensmerter i magen, men blør ikke like mye da.. lurer på om dette kan regnes som en mens? off, kjedelig nåe man ikke er klok på kroppen sin i det hele tatt. Tenkte kanskje at èn uke etterpå var litt tidlig? noen som vet?

nå ser jeg jo over her at du hadde en blødning du trodde var mensen etter fire uker... hadde du mensensmerter også da? ikke så lett og vite hva som er vanlig.. men, men det beste er vel uansett å ikke tenke så mye på det og la naturen gå sin gang, men det var det da :)

Har aldri hatt menssmerter jeg, og hadde ikke noe da heller. men blødningen din nå er nok ikke vanlig mens. Fordi du har hatt hcg i blodet og vært gravid. Derfor har du ikke hatt eggløsning enda, og det må du ha før du får mensen[:)]

Tålmodighet er en dyd[:-][;)]

Jeg hadde en exu for snart to år siden, da ble den ene egglederen fjernet. 5 mnd etterpå ble jeg gravid, og er nå mamma til en liten gutt. Hadde også en graviditet i livmoren på samme tid, den ble fjernet pga en feilvurdering fra en lege.

Da jeg ble opr, gikk de også inn og sjekket den andre egglederen. Etter opr fikk jeg vite at det ikke skulle være noe problem for meg å bli gravid igjen. Ble sjekket samme dagen som at jeg oppdaget at jeg var gravid.

Syns leger generelt vet lite om dette. Jeg fikk iallefall lite svar på de spm jeg spurte om.

Back
Topp