Xonvea

Hvordan gjør dere det med tabletten midt på dagen? På apoteket fikk jeg beskjed om at tablett kan tas 2 timer etter mat og 1 time før mat. For meg er det veldig vanskelig å gå 3 timer uten mat, blir så kvalm da

Hvordan gjør dere det med tabletten midt på dagen? På apoteket fikk jeg beskjed om at tablett kan tas 2 timer etter mat og 1 time før mat. For meg er det veldig vanskelig å gå 3 timer uten mat, blir så kvalm da
Sniker fra mars: Jeg har fått høre 30 min før mat, så har praktisert sånn her. Jeg jobber jo i barnehage så «lett» å planlegge for min del, men syns også det er knotete. Jeg planlegger når jeg skal ta pillen, og passer på å få i meg noe rundt 11-12 senest, sånn at jeg kan ta pille 2 klokka 13:30. Da kan jeg spise sammen med barna 14;00 når vi har fruktmåltid. Ellers dropper jeg å spise da og tar pillen 15:00, alt ettersom når jeg har tatt morgenpillen. Sleit veldig i begynnelsen, men etter å ha kommet inn i det, så har det gått greit. Syns morgenpillen er verst, da man ofte er sulten når man står opp, og å måtte vente for å spise frokost er grusomt..

Jeg tar tablettene midt på dagen. Noen dager klarer jeg å vente 2 timer etter mat, mens andre dager klarer jeg bare 30 min Men min lege sa at det var effekt uansett, bare at de har kanskje aller best effekt hvis du tar de på tom mage. Tablettene er ment for å tas jevnlig og ikke etter behov, og da vil tablettene ha en effekt uansett, slik jeg forstod det ☺️

Jeg hadde god effekt av to på kvelden i ca en mnd, nå syns jeg ikke det hjelper så mye uansett om jeg tar fire.. Ikke at jeg tør å gå uten for å sjekke men ja.

Hvordan går det med dere? Jeg har veldig god effekt av xonvea enda, men blir så trøtt. Dvs at jeg sover 10-12 timer om natten og fremdeles er trøtt når jeg vokner, og kan lett sove litt på dagtid også. Fordi formen ellers var så bra og jeg har håp om å komme tilbake på jobb forsøkte jeg å trappe ned og tok en mindre tablett på kvelden. Det skulle jeg aldri gjort, ble kjempedårlig 3 dager etterpå.. nå er jeg på dag 4 og håper at jeg endelig er tilbake på minimalt med kvalme, men det vil dagen vise

Hvordan går det med dere? Jeg har veldig god effekt av xonvea enda, men blir så trøtt. Dvs at jeg sover 10-12 timer om natten og fremdeles er trøtt når jeg vokner, og kan lett sove litt på dagtid også. Fordi formen ellers var så bra og jeg har håp om å komme tilbake på jobb forsøkte jeg å trappe ned og tok en mindre tablett på kvelden. Det skulle jeg aldri gjort, ble kjempedårlig 3 dager etterpå.. nå er jeg på dag 4 og håper at jeg endelig er tilbake på minimalt med kvalme, men det vil dagen vise
Så godt å høre at du har så god effekt! Her har jeg veldig god effekt på dager hvor jeg er hjemme, men spyr endel i forbindelse med jobb. Men kan bare tenke meg hvor ille det hadde vært uten xonvea!! Da hadde jeg nok ikke klart meg :rolleyes:

Har nylig trappa ned fra 3 tbl daglig, til bare de to på kvelden. Det har gått veldig bra. Mistenker at den værste kvalmen har gitt seg hos meg, siden jeg er blitt 14+1. var i disse tider det gav seg med førstemann også :) men beholder de to noen dager til. For så å trappe ned til én. Håper det går bra, har lite lyst å kjøpe enda en pakke. De er så dyre! Og 3 av 4 ganger jeg har henta ut på apoteket har de bare hatt inne 20pakningene, som er ekstra dyre.

Så godt å høre at du har så god effekt! Her har jeg veldig god effekt på dager hvor jeg er hjemme, men spyr endel i forbindelse med jobb. Men kan bare tenke meg hvor ille det hadde vært uten xonvea!! Da hadde jeg nok ikke klart meg :rolleyes:
Off, så fælt! Stort av deg å greie å stå i jobb likevel, det høres utfordrende ut! Håper det letter snart :Heartred

Har nylig trappa ned fra 3 tbl daglig, til bare de to på kvelden. Det har gått veldig bra. Mistenker at den værste kvalmen har gitt seg hos meg, siden jeg er blitt 14+1. var i disse tider det gav seg med førstemann også :) men beholder de to noen dager til. For så å trappe ned til én. Håper det går bra, har lite lyst å kjøpe enda en pakke. De er så dyre! Og 3 av 4 ganger jeg har henta ut på apoteket har de bare hatt inne 20pakningene, som er ekstra dyre.
Så bra nedtrapping har gått bra!! Jeg er blitt redd for å tørre å gjøre det igjen :smiley-ashamed004 men legen sa jeg først burde trappe ned til 1 på kvelden, fremfor å droppe den om morgenen. Jeg mistenker at slik du gjorde det er lurest, for tror det går ganske mange timer før tablettene virker, ikke at det er umiddelbart. Håper det går bra med videre nedtrapping, og at du slipper å kjøpe nye (de er svinedyre ja) :Heartred

Jeg bruker også fortsatt Xonvea. Er 17+3.
Har trappet ned til 3 tabletter og det går bra. Men blir kvalm ved anstrengelse og kan kaste opp hvis jeg må opp tidlig og ordne med mat og unger på morgenen.
Eller hvis det er lenge siden jeg har spist på kvelden og hatt en litt aktiv dag.
Venter nok en stund til med å eventuelt prøve å trappe ned mer ☺️

Ugh. Trappa helt ned for et par daga siden. Nedtrappinga har gått veldig bra, men i dag har kvalmen kommet snikende tilbake. Har også kasta opp, noe som ikke har skjedd siden uke 7 og oppstart av xonvea. Er 17+0 i dag.
Håper det bare er i dag, hvis ikke må jeg vel krype til korset å be om mer kvalmestillende. Hadde trodd det skulle gitt seg til nå, det var det i første svangerskap.

Ugh. Trappa helt ned for et par daga siden. Nedtrappinga har gått veldig bra, men i dag har kvalmen kommet snikende tilbake. Har også kasta opp, noe som ikke har skjedd siden uke 7 og oppstart av xonvea. Er 17+0 i dag.
Håper det bare er i dag, hvis ikke må jeg vel krype til korset å be om mer kvalmestillende. Hadde trodd det skulle gitt seg til nå, det var det i første svangerskap.
Off, så kjedelig! Krysser fingrene for at det er engangstilfelle :Heartred Jeg er fremdeles litt kvalm av og på med tablettene så har ikke turt å prøve å trappe ned enda, er 18+2

Off, så kjedelig! Krysser fingrene for at det er engangstilfelle :Heartred Jeg er fremdeles litt kvalm av og på med tablettene så har ikke turt å prøve å trappe ned enda, er 18+2
Hadde ingen kvalmeplager på tbl, selv ikke når jeg bare hadde én om dagen. Men kan være pga litt økt aktivitet de siste dagene, og litt dårlig søvn pga at jeg er syk igjen.

Hjelp! Jeg er 7+2 er så sinnsykt kvalm, tar 3 tbl xonvea, men er fortsatt kvalm hele tiden og i dag kastet jeg opp 6-7 ganger. Noen råd?? Har prøvd å ta Afipran i tillegg, men det hjelper ikke.

Hjelp! Jeg er 7+2 er så sinnsykt kvalm, tar 3 tbl xonvea, men er fortsatt kvalm hele tiden og i dag kastet jeg opp 6-7 ganger. Noen råd?? Har prøvd å ta Afipran i tillegg, men det hjelper ikke.
Offameg, det er fælt! Har hørt at det for noen tar litt tid før medisinen virker. Har dessverre ingen råd annet enn å ta tiden til hjelp. Det kan hjelpe å ligge mye i ro, spise lite og hyppig

Back
Topp