Xonvea på blå resept?

Jeg fikk Xoneva på blåresept nå! Kravet er at du har brukt det i 12uker først og har brekninger :)

Sniker :) Jeg fikk på blå resept denne uka, kun etter å ha kjøpt én pakke til fullpris. Altså noen få dager etter første resept søkte legen og jeg fikk innvilget blå resept. Håper dette kan hjelpe noen!

Spurte legen min om dette, og hun mente det kun var på blåresept for de som hadde blitt innlagt med hypermesis, og kastet opp døgnet rundt. Hun var veldig påståelig på det, så kom ingen vei dessverre. Er i uke 18 nå, og har fortsatt brekninger og må ta pauser under måltidene, og passe på hva jeg spiser og hvor mye jeg drikker i slengen, ellers kommer det opp igjen :smiley-ashamed004

Spurte legen min om dette, og hun mente det kun var på blåresept for de som hadde blitt innlagt med hypermesis, og kastet opp døgnet rundt. Hun var veldig påståelig på det, så kom ingen vei dessverre. Er i uke 18 nå, og har fortsatt brekninger og må ta pauser under måltidene, og passe på hva jeg spiser og hvor mye jeg drikker i slengen, ellers kommer det opp igjen :smiley-ashamed004
Da har hun ikke sjekket rettningslinjene dessverre.. Jeg har ikke vært innlagt, og kaster heller ikke opp døgnet rundt, men brukt Xoneva i over 12 uker. Jeg fikk det på blåresept.. Jeg er 17 uker!

Jeg fikk dette på blå resept fordi jeg har brukt det hele graviditeten, jeg spurte legen bare om det er mulig å få dem på blå resept. Han sa han skulle sende inn søknad, og mens jeg satt på legekontoret ble søknaden godkjent. Grunnlaget mitt er at jeg sliter en del med angst, og får helt panikk av kvalme og oppkast.. De har hjulpet så mye. Brukte langt over 4000 på de forrige svangerskap, og da gikk jeg bare på dem fra uke 7 til 16. denne gangen begynte jeg i uke 7/8, er nå i uke 17 og går på dem enda.

Back
Topp