Xonvea kvalmestillende

Mamacitaa

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei! Her kan vi dele erfaringer med den nye kvalmestillende for gravide, Xonvea.

Jeg merker enn så lenge god effekt, men blir veldig trøtt! Som gjør at jeg sliter å konsentrere meg på jobb, er 50% sykmeldt nå, begynner å lure på om det er nok..

Og, kjører dere bil etter å ha tatt xonvea?

Hei! Her kan vi dele erfaringer med den nye kvalmestillende for gravide, Xonvea.

Jeg merker enn så lenge god effekt, men blir veldig trøtt! Som gjør at jeg sliter å konsentrere meg på jobb, er 50% sykmeldt nå, begynner å lure på om det er nok..

Hei! Sniker fra april her ;)

Jeg har tatt xonvea fra jeg begynte å bli kvalm og tar det fortsatt nå i uke 32. Har fortsatt vært kvalm og spydd litt, men tror det hadde vært mye verre uten. På det verste tok jeg 4 tabletter i døgnet. Jeg er dessverre fortsatt kvalm, men ikke så ille som de første 4-5mnd heldigvis. Tar nå 2 tabletter på kvelden. Har prøvd å slutte å ta xonvea, men da ble kvalmen mye verre igjen. Så jeg må nok ta de resten av svangerskapet.

Jeg kjører bil selvom jeg tar xonvea.

Jeg har 0 erfaring med den, men kan dele dette:

Det er varseltrekant på den, som vil si at det ikke er anbefalt å kjøre bil etter inntak av tabletten. Tar du dobbel dose, dobler du også antall timene som er anbefalt å ikke kjøre bil.
Apotek og lege er pålagt å gi slik informasjon
Hilsen en som jobber i Apotek :)❤️❤️

IMG_1037.jpeg

Går på de jeg også fikk de I uke 7 også ga kvalmen seg i 1 og 1/2 dag i uke 10 men den lurte meg bare og jeg gikk 1 helg uten medisiner for hadde ikke resept og måtte be om det når mandagen kom :arghh: :Heartred å merker de hjelper og jeg får i meg næring, men kvalmen er værst når jeg står opp har 4 i døgnet : 1 på morgen, 1 ettermiddag, 2 kvelden.

Hadde veldig god effekt av de de første dagene, men har i dag måttet trappet opp til full dose og er så kvalm igjen nå :(
Så kjipt, er spent på den neste uka. Dag 1 var ok, men føler ikke jeg bør kjøre bil, var svimmel og treig da jeg skulle hente i barnehagen. Blir nok mannen som skal få kjøre fremover :dead:

Noen som vet om synsforstyrrelser som bivirkning? Hatt det to ganger i dag med tåkesyn i sidesynet på høyre øye, kommer ot går litt. Skikkelig ekkelt

Noen som vet om synsforstyrrelser som bivirkning? Hatt det to ganger i dag med tåkesyn i sidesynet på høyre øye, kommer ot går litt. Skikkelig ekkelt
Jeg og blir tåkete av Xonvea! Har ikke lest meg om det er en bivirkning, men blir tåkete og stuptrøtt.

Da har vi samme symptomer, sendt melding til legekontoret i dag. Har du snakket med legen om det?
Her fant jeg en liste over mulige bivirkninger, ikke snakket med lege om det, tenker å informere om det ved neste kontroll som er nå til fredag.

Vedlegg

• IMG_2884.jpeg
    IMG_2884.jpeg
    947,5 KB · Visninger: 37
Er på dag 3 i dag - Første dag med en om morgen og to om kvelden. Virker som den tar kvalmen godt! I går tok jeg bare to og da kom kvalmen snikende på ettermiddagen.

Er imidlertid helt skutt! Har sovet to middagshviler i dag :smiley-ashamed004 Vurderer å ta det kjipe skrittet å kontakte lege for sykemelding. Har hatt fri i dag, hvor det å dusje var såpass anstrengende at jeg måtte legge meg neppå etterpå. Noen som har opplevd om slappheten reduseres etter hvert?

Godt å høre at det hjalp! Hvordan er formen din nå?

Går på xovena 1 om morgen, 1 ettermiddag og 2 kvelden og merker de har hjulpet godt, men når de er ute av systemet hent meg 2 ganger grunnet apoteket har vært tomme 2 helger, det har vært helt forferdelig har vært så dårlig da og nesten ikke spist mat, merker matlysten går opp og ned, heldig hvis får jeg i meg væske værtfall.

Er på dag 3 i dag - Første dag med en om morgen og to om kvelden. Virker som den tar kvalmen godt! I går tok jeg bare to og da kom kvalmen snikende på ettermiddagen.

Er imidlertid helt skutt! Har sovet to middagshviler i dag :smiley-ashamed004 Vurderer å ta det kjipe skrittet å kontakte lege for sykemelding. Har hatt fri i dag, hvor det å dusje var såpass anstrengende at jeg måtte legge meg neppå etterpå. Noen som har opplevd om slappheten reduseres etter hvert?
Har det helt likt, er så sliten og slapp, at det å henge opp en klesvask i går var så anstrengende!

Tok meg i å tenke at det kanskje var bedre å være kvalm enn helt tom, men det var bare helt til det kom en ny kvalmebølge :hilarious:

Jeg har gått på xonvea en uke på minste dose. Har ikke vært kvalm, men kanskje hatt en litt ubehagelig følelse i magen på morgenene (kanskje bare en antydning av kvalm). Er veldig fornøyd med effekten! Er trøtt, men føler meg ikke trøttere enn før jeg begynte. Altså vanlig svangerskapstrøtt. Jeg kjører bil, men tar kun tabletter ved leggetid.

Hei! Jeg begynte på disse pillene i går kveld. Sov for første gang siden jeg har blitt gravid til klokken 10(!!!) tross for at jeg la meg ganske tidlig. Har tidligere våknet typ mellom 4-6 hver dag siden jeg fikk positiv test og har sovet veldig dårlig på natten. Har ikke vært noe kvalm i dag. Første dag jeg ikke har spydd på 4-5 dager. Veldig deilig! Men herregud så trøtt jeg er. Tok meg 2 naps før klokken var 14 selv etter den natten med søvn :smiley-ashamed004 Blir spennende å se hvordan jeg fungerer på jobb med disse pillene haha.. er det fler som blir helt utslitt av de

Men at de virker iaf til å fungere på kvalmen foreløpig er jo veldig bra!

Hei! Jeg begynte på disse pillene i går kveld. Sov for første gang siden jeg har blitt gravid til klokken 10(!!!) tross for at jeg la meg ganske tidlig. Har tidligere våknet typ mellom 4-6 hver dag siden jeg fikk positiv test og har sovet veldig dårlig på natten. Har ikke vært noe kvalm i dag. Første dag jeg ikke har spydd på 4-5 dager. Veldig deilig! Men herregud så trøtt jeg er. Tok meg 2 naps før klokken var 14 selv etter den natten med søvn :smiley-ashamed004 Blir spennende å se hvordan jeg fungerer på jobb med disse pillene haha.. er det fler som blir helt utslitt av de

Men at de virker iaf til å fungere på kvalmen foreløpig er jo veldig bra!
Jeg er også helt dovendyr om dagen, sovner overalt. Hadde besøk av venninne i helgen, sa jeg måtte bare legge med nedpå litt fordi jeg var så sliten og sovnet 2,5 time(!!) mens hun ryddet huset. Så ja blir ekstremt trøtt av dem. :oops: Men bedre det enn å være kvalm!

Jeg er også helt dovendyr om dagen, sovner overalt. Hadde besøk av venninne i helgen, sa jeg måtte bare legge med nedpå litt fordi jeg var så sliten og sovnet 2,5 time(!!) mens hun ryddet huset. Så ja blir ekstremt trøtt av dem. :oops: Men bedre det enn å være kvalm!
Shit! Ja da er jeg ikke alene om det iaf! for en snill venninne du har :Heartred :shy:

jeg tror kanskje jeg må ty til 50% sykemelding snart sånn det er nå selv om det sitter langt inne. I tillegg blitt forkjøla. Så nå kan jeg velge mellom forkjøla og spy, eller forkjøla og være ekstremt trøtt haha! Ingen av delene er optimale for 100% jobb kjenner jeg:smiley-ashamed004

Back
Topp