Xonvea/kvalmestillende

Veit ikkje heilt egentlig, om det er graviditeten eller Xonvea. Men det er rød trekant på dei, så kan ikkje kjøre bil om eg begynner å ta fast om morgonen og.. Gjekk fint om eg kun tok om kvelden i følge fastlegen.
Ja, samme med phenargan. Det er jo mye av det samme innholdet, bare litt forskjellig antihistamin.
 
Jeg hadde hyperemesis forrige svangerskap og er veldig spent på hvordan dette blir. Er 4+6 og kvalmen har begynt å komme nå. I januar i år ble jo Xonvea godkjent i Norge; et legemiddel for svangerskapskvalme! Noen som har prøvd?
Jeg håper å få resept på den hvis kvalmen blir ille fremover. Har ei venninne som også har HG og hun har en fantastisk virkning av Xonvea. Bedre enn Zofran, så det lover godt :)
Bedre enn Zofran? Wow. Jeg hadde GOD effekt av zofran så det er jo fantastisk!
 
Prøv å ikke tenk så langt frem, ta en dag av gangen :Heartred konstant kvalme er tortur, men premien er verdt det :Heartred er du blitt dehydrert? Det kan øke kvalmen veldig og da kan det hjelpe med væskebehandling på helsehus eller sykehus. Det er også flere andre kvalmestillende som kan testes ut.
Takk for omtanke og gode ord! Premien er absolutt verdt det men det føles så uendelig langt unna akkurat nå. Jeg tror og håper jeg får nok drikke i meg. Men spyr ganske mye idag så det merkes at energien synker en hel del.
 
Ingen er like, men min erfaring er at kvalmen er på det desidert verste rundt veke 9! Eg er ikkje kommen så langt enda i denne graviditeten, men i dei tre forrige så brukte eg enten Postafen eller Afipran. Det holdt stort sett oppkastet unna, men kvalmen var grusomt intens :depressed:
Men, eg blei gradvis bedre fra veke 10/11! Hos meg varte kvalmen til rundt veke 20, men på ein heilt anna måte som i første trimester. Kvalmen blei stort sett trigga av å sitte foran PC eller TV, så ved å redusere det så merka eg mykje mindre :)

Eg er 7+4 og har gått på Xonvea i ei veke, minste dose. Merker no at kvalmen begynner å bli verre, så skal prøve med 3 tablettar i døgnet no i helga.
Håpar du opplever bedring ved å auke dosen :Heartred
Håper det stemmer her også. Og det høres sånn ut. Da jeg starta på uke 9 slutta phenergan å ta det verste og nå med xonvea har jeg spydd mye mer. Så usikker på om jeg skal øke dosen med xonvea eller gå tilbake til phenergan som hjalp litt iallefall. Men ble mye trøttere av phenergan da, sånn at jeg sliter med å sove nå uten nesten. Så jeg savner egentlig det. For vil helst bare sove mest mulig når jeg er så dårlig som nå. Xonvea blir jo også veldig dyrt om jeg må opp imaks dose, noe jeg er bekymra for at jeg må nå :hungover: Huff! Føler meg veldig klagete. Men denne kvalmen er så fæl! Håper opptrappingen din med xonvea fungerer. Kan være jeg har fått detlitt ekstra nå fordi jeg gikk to dager uten pga bytte av kvalmestillende. Så ingen gode fasit på dette iallefall:happy:
 
Hei. Skal prøve ut xonvea fra i kveld. Hvordan er dere som har prøvd det en stund sine erfaringer? Er i uke 7 nå og merker at kvalmen bare blir verre for hver dag, så håper virkelig xonvea fungerer:smiley-angelic001 Postafen har minimalt med effekt nå så må prøve noe annet :hungover:
 
Er det noen som kan meddele hvordan man uttaler xonvea? :hilarious:
 
Flere som bruker xonvea fortsatt? Hvor lenge brukte dere det? Jeg er i uke 16 nå og tar fortsatt full dose (fire for dagen), har generelt mye bedre dager nå og har litt lyst å prøve meg uten. Men sist jeg prøvde (to uker siden kanskje) ble det veldig mye oppkast plutselig.
 
Jeg går på xonvea og har hatt veldig god effekt på minste dosen (to tabletter hver kveld). Jeg kastet ikke opp, men var så kvalm at jeg var helt utslått og lå mye på sofaen, klarte ikke å holde kvalmen i sjakk med å spise sånn som jeg gjorde i mitt første svangerskap. Sykemeldt og lite overskudd til å være med sønnen vår pga kvalme. Etter jeg begynte på xonvea forsvant den værste kvalmen og jeg var bare mer "uggen" som kunne holdes i sjakk med å spise ofte.
Jeg holder på å trappe ned og slutte på de nå da jeg er uke 13 og jeg tror og håper at kvalmen er på vei bort.
De er veldig dyre i lengden, 300kr for 10 dager for meg som tar minste dose, for de som tar full dose blir det 300kr for 5 dager... Men har man råd tid det er det absolutt verdt det!
Det er verdt å nevne at det er trekant på de og du kan derfor ikke kjøre bil de neste 8 timene du har tatt de, det gikk fint for min del som kun tok på kvelden og var derfor klar til å kjøre neste morgen.
 
Flere som bruker xonvea fortsatt? Hvor lenge brukte dere det? Jeg er i uke 16 nå og tar fortsatt full dose (fire for dagen), har generelt mye bedre dager nå og har litt lyst å prøve meg uten. Men sist jeg prøvde (to uker siden kanskje) ble det veldig mye oppkast plutselig.
Sluttet du gradvis? Jeg tok kun to tabletter på kvelden, men fikk beskjed av apoteket at jeg skulle ta halv dose i 14dager før jeg slutter helt. Står på pakningsvedlegget at man kan bli kvalm hvis man slutter på de og derfor bør rådføre seg med lege om hvordan man skal gjøre det
 
Sluttet du gradvis? Jeg tok kun to tabletter på kvelden, men fikk beskjed av apoteket at jeg skulle ta halv dose i 14dager før jeg slutter helt. Står på pakningsvedlegget at man kan bli kvalm hvis man slutter på de og derfor bør rådføre seg med lege om hvordan man skal gjøre det
Åh? Såpass lenge ja. Nei jeg gikk bare fra fire til tre tabletter et par dager så begynte jeg på fire igjen siden jeg ble dårlig igjen. Men nå føler jeg jeg blir kvalm noen dager her og der. Men takk for tips. Det har ingen fortalt meg. Da prøver jeg meg på tre tabletter en uke kanskje og så kutte til bare to på kvelden etter hvert. For ja! Jeg har brukt maks dose i siden slutten av mai og det er DYRT :dead: Kunne godt tenkt meg å bruke penger på noe annet:hilarious:
 
Flere som bruker xonvea fortsatt? Hvor lenge brukte dere det? Jeg er i uke 16 nå og tar fortsatt full dose (fire for dagen), har generelt mye bedre dager nå og har litt lyst å prøve meg uten. Men sist jeg prøvde (to uker siden kanskje) ble det veldig mye oppkast plutselig.
Bruker fortsatt (12+6). Trappet ned fra 4 til 3 tabl dagen og det går greit. Men,tør ikke trappe mer ned enda, kaster fortsatt opp 1 gang hver dag men kvalmen er generelt bedre og varer kortere. Håper og kunne trappe ned til 2 om ikke så lenge :) Er nok lurt å trappe gradvis ned og ikke bråslutte:D
 
Bruker fortsatt (12+6). Trappet ned fra 4 til 3 tabl dagen og det går greit. Men,tør ikke trappe mer ned enda, kaster fortsatt opp 1 gang hver dag men kvalmen er generelt bedre og varer kortere. Håper og kunne trappe ned til 2 om ikke så lenge :) Er nok lurt å trappe gradvis ned og ikke bråslutte:D
Tror jeg også. Er bare veldig klar for å slutte på disse snart. Men får ta det gradvis :happy:
 
Back
Topp