Xonvea erfaring?

H-40614617

Første møte med forumet
Hei dere!
Jeg begynte med Xonvea for to kvelder siden grunnet mye kvalme, og det ser ut til at to tabletter på kveldstid har god effekt på kvalmen, noe som er helt fantastisk. Det som derimot bekymrer meg er hvor utrolig trøtt jeg blir dagen etter. Jeg er sykemeldt frem til kommende fredag for å se om jeg fikk kvalmen under kontroll, og planlagte å dra på jobb igjen etter det grunnet ferietid og at det alltid er kritisk med folk i ferier. Men de to siste dagene hvor jeg har tatt xonvea har jeg ikke fått opp øynene før tidligst 12, og er svimmel og trøtt en god stund etter.
Noen som har prøvd å ta kun 1 tablett istedenfor 2 kanskje? Litt rådvill her for hvordan dette skal gå :rolleyes:

Jeg brukte Xonvea en god stund under forrige svangerskap. Trettheten gikk over etterhvert :) Mener å huske den var verst den første/de to første ukene (husker ikke nøyaktig), så ble det bedre :) Mener å huske jeg tok 2 tabletter kveld og 1 på morgenen

Jeg måtte gradvis øke til maxdose for å få nok effekt, men det var jammen nydelig å ha noe som fungerte mot kvalmen! Var sinnsykt trøtt og svimmel første to ukene, men det gikk seg til!

Er i uke 19 og bruker fortsatt Xonvea. Har gått ned fra 4 tbl daglig til 2 stk. er 100% sykemeldt, og har ikke sjans å komme meg opp om morgenen ennå men synes det er bedre å være trett enn kvalm

Jeg ble også veldig trøtt i begynnelsen med Xonvea, men det gikk over etter noen uker. Har vært 100% sykmeldt siden mai pga. kvalmen (jobber i helsevesenet).

Som de over her; trøttheten går over etter et par uker ca. Bedre å være trøtt enn kvalm :hungover:

Jeg går på Xonvea. Har gått på minste dosen til nå, men har måtte øke nå i uke 9 fordi kvalmen har blitt en del verre. Men det er som å forvente når HCG-nivået peaker.

Jeg er hundre prosent sykemeldt, og kjenner meg veldig igjen i trøttheten. Føler meg totalt påkjørt. Står sjeldent opp før klokken 12.00, og etter det føler jeg meg døsig i et par timer. Enten våkner jeg og føler meg ok, eller så er jeg zombie og kvalm resten av dagen.

Veldig spent på hvordan kroppen responderer på økt dose. Dette er mitt andre svangerskap - og hvis det er en ting jeg har lært fra forrige gang - så er det å slappe av, lytte til kroppen og gi den det den trenger. Så når jeg nå er trøtt, uggen og føler meg påkjørt - så skal jeg hvile så mye jeg klarer!

Back
Topp