WOW!! fødeavdelingen(tv norge)

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Lena Levegg

hahahaha.. jeg dævver   sååå vondt er det ikke assa!!! og 2 cm!! hahaha piiiingle

ja,tenkte det samma..
Typen sa: Fy fan! Jeg er glad du ikke var sånn ass!!
HALLO!! 2 CM ! ! !Hu vet IKKE hva hu har forann seg..[8D]

Vel, jeg hadde MYE mer vondt fra 0-4 enn jeg hadde resten av fødselen så alle er forsatt ikke like[;)]

Men enig i at det går ann å passe munnen sin selvom man har vondt ja!

ja,det jeg også tenker på.. Hadde det hellt forjævlig jeg også, men klarte heldigvis å slappe av og BRØLTE heller inni meg når jg nærmet meg 6 cm..
Hører moren sier ifra om at hu er faktisk ikke den eneste på sykehuset, på tide noen sa noe...

Den jenten er jo rett og slett hysterisk, noen må roe hun ned så hun får slappet litt av i kroppen..
Hun jobber jo i mot alt hun kan..

Dette blir ikke lett for henne, og meget traumatisk..

ORIGINAL: Regan

Hahahah, driiiiitsur for at hun ikke får kake...![:D]

hihi...
"Jeg kan vise den til deg" hihihi[:D]

Uansett å vondt det er så hjelper det faktisk ikke å holde på sånn som ho gjør!

Syns det er tragisk å holde på sånn[8|]

Jeg kan ikke noe for det,men fy fader..
Jeg dauer avlatter,fy fader...
Det er det sykeste jeg har sett,..

Blir så oppgitt over at enkelte er så fryktelige trangsynte her[:'(]

EN ting er at hun takler det på en dårlig måte og burde prøve å jobbe MED smertene..

men å si hun er feil og pinglette.. det syns jeg er respektløst

ORIGINAL: S_C

Den jenten er jo rett og slett hysterisk, noen må roe hun ned så hun får slappet litt av i kroppen..

Det samme tenkte jeg. Jeg har skikkelig vondt av henne. Hvorfor er det ingen som viser henne hvordan hun skal puste?

Er det så vondt å føde....?[X(]

Fy flate[X(]

Ingen som ikke har hatt de riene hun opplever kan vel uttale seg om hun overdriver eller ikke da de ikke har kjent hennes rier [8|]
Hun takler nok ikke smerten på best mulig måte (bruker energi og fokus på feil pusting, spenner seg osv), men å kalle henne pingle på bakgrunn av at hun bare har 2 cm åpning, er drøyt.[&:]

Alle fødsler er jo ulike (kan være som natt og dag), og av forskjellige grunner har noen sterke smerter tidlig i forløpet mens andre slipper unna med smerter til de har langt større åpning - hallo; noen har jo bare smerter i et par timer før de har full åpning.
Så det handler nok ikke om en er pingle eller "flink", men heller om hvor heldig en er med type fødsel en får.

ORIGINAL: Kickie

Det samme tenkte jeg. Jeg har skikkelig vondt av henne. Hvorfor er det ingen som viser henne hvordan hun skal puste?

Lurer jeg også på... Si til henne hvordan hu skal "gjøre" det for at det skal bli litt lettere for hennes egen del OG ungen..
Når hu holder på sånn blir ungen også stressa....

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ORIGINAL: Lena Levegg

hahahaha.. jeg dævver   sååå vondt er det ikke assa!!! og 2 cm!! hahaha piiiingle

ja,tenkte det samma..
Typen sa: Fy fan! Jeg er glad du ikke var sånn ass!!
HALLO!! 2 CM ! ! !Hu vet IKKE hva hu har forann seg..[8D]

Vel, jeg hadde MYE mer vondt fra 0-4 enn jeg hadde resten av fødselen så alle er forsatt ikke like[;)]

Men enig i at det går ann å passe munnen sin selvom man har vondt ja!

ja,det jeg også tenker på.. Hadde det hellt forjævlig jeg også, men klarte heldigvis å slappe av og BRØLTE heller inni meg når jg nærmet meg 6 cm..
Hører moren sier ifra om at hu er faktisk ikke den eneste på sykehuset, på tide noen sa noe...

Helt enig at det re uakseptabelt og skrike og hyle slik som hun gjør, men syns JM skulle vært mye flinkere til å fortelle henne litt om hva som skjer og faktisk ta seg litt tid til henne...
Jeg kjenner jeg er glad jeg ikke føder i england hvis det alltid er så travelt der...

synes litt synd i henne.

hun trenger tydelig litt veiledning og hjelp, det er jo ingen som snakker med henne og forklarer hva som kanskje er bedre for henne.

ORIGINAL: Regan

Er det så vondt å føde....?[X(]

Fy flate[X(]

En dans på en sommereng er det ikke nei... Men jammen er det ikke verdt hvert et minutt[:)]

sign! Jeg blir helt stressa av dette her jeg. Stakkars jente.
Men ordbruken, fysj altså....

ORIGINAL: *blomsterbarn*

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Jeg satte på først nå etter pausen, så jeg har ikke fått med meg noe kjefting og språkbruk..

MEN jeg vil si at har man fått panikken så er det veldig lite hjelp i å si "slapp av, vær rolig, jobb med riene ikke mot" bla bla bla det er bullshit..

Jeg unner ingen av dere den riepanikken som jeg kaller det.. men har dere ikke vært der, så forstår dere ikke det heller.[:(]

Nettopp!

Sign!

ORIGINAL: StinkiStini

ORIGINAL: Agrestic1

Men en jordmor som ikke har fått barn selv...vet ikke helt jeg[8|]

Den er jo grei sann sett, men ikke nå han snakker nedlatende om smerten hun aldri har opplevd.....

hehe. . omtrent som hu jordmora som tok imot meg for 22 år siden. Hun sto å sa til folk "det er ikke vits å rope sånn, det gjør ikke så vondt" og får til svar " har du unger du?" "Nei men jeg har gått på skole å lært om dette, å det gjør ikke så vondt" [8|]

INGEN fødsler er lik, INGEN har de samme smertene, INGEN opplever det på samme måte...

Syns mange bør være fosriktig med hva de uttaler seg om her, for man vet tross alt ikke hvordan den personen har det..

Jeg hørtes nok ut som ei gal kjerring med nr 2, men det var fordi smertene var så forbaska intense at jeg aldri fikk en pause, og det var med andre mann, man er ALDRI forberedt...

Ok, nå får hun epidural da.. også  [:-] .. snart skal vel ungen ut også, og da må vel epiduralen skrus av [8|] eller?

lurer på om det blir noe særlig vondt egentlig

ORIGINAL: Rebecca85

Uansett å vondt det er så hjelper det faktisk ikke å holde på sånn som ho gjør!

Syns det er tragisk å holde på sånn[8|]

jordmorene ler jo av henne da.. sier jo noe om hvordan hun takler det..

Å faaan.. hva er det den sekretærkjærringa sier til den asiatiske dama[:@][:@][:@][:@]

dont get me started, Ive done all I can!! er det mulig da?? [&:]

Back
Topp