wok

Apeloffen

Forumet er livet
Hvordan lager du wok?[:)]

Blir wok til middag her i dag, med kjøtt av kylling. Bruker å kjøpe "classic" wok fra frysedisken, og som "saus"(i mangel på det rette ordet), så har jeg en pakke fløte over og tilsetter kikkoman etter smak og behag[;)][:D] Dritgodt[:)]  Også ris selvfølgelig[;)]

Bruker kyllingkjøtt, ferske grønnsaker som jeg skjærer opp selv (det jeg måtte ha liggende..), nudler, og en god ferdigsaus [:)]

Kylling eller strimlet svinekjøtt
Classic fra frysedisken
Jasminris
Kyllingnudler
Og karrisaus ved siden..

NAM!! [:D]

Jeg bruker kylling i strimler og Classic grønsakwok. Men tilsetter litt kyllingbuljong og en dæsj vann, så blir det en veldig god saus over risen[:)] Men din hørtes oxo veldig god ut. Må prøves[:)]

Classic wok blanding + kylling filet biter + (ekte) nudler + noe saus greier til mannen. [:)]

mmm.. mye godt[:D]

Vi bruker somregel en chup suey-saus fra blue dragon.

Svinekjøtt eller oksekjøtt i trimler, eller kylling av og til, og friske grønnsaker, somregel potet, gulrot, minimais og sukkererter, men litt sånn utfra hva annet vi har. Og nudler, sånne brede eggenudler fra toro.

vi kjøper en pose med wok, og tilsetter det vi evt har av andre ting som bør brukes opp
Har oppi noen nudler, en sånn woksaus og en boks med kokosmelk. Også svinekjøtt/kyling.

Bruker kylling eller kjøtt, av grønnsaker har jeg minimais, vannkastanjer, ananas, gulrøtter, løk, paprika, bambusskudd og chille hvertfall. Heller oppi en pose med sursøt saus (sånn liten vow-pose) et glass med unchel bens sussøt saus. Og buljong som blandes ut i 2,5 dl. vann.

Kjempegodt :)

Flere?[:)]

bruker koteletter skjært opp i strimler
wok grønnsaker
tilsetter mais,og har litt kikkoman oppi
serveres med ris[:D]

ORIGINAL: *Stella*

Vi bruker somregel en chup suey-saus fra blue dragon.

Svinekjøtt eller oksekjøtt i trimler, eller kylling av og til, og friske grønnsaker, somregel potet, gulrot, minimais og sukkererter, men litt sånn utfra hva annet vi har. Og nudler, sånne brede eggenudler fra toro.

Den sausen bruker vi også. [:)]

Vi lager mange varianter, men det jeg syns er digg er kylling eller svinekjøtt, masse grønnsaker (gjerne classic + sukkererter og annet vi har liggende) og red curry paste og kokosmelk. Hiver oppi litt forskjellig krydder (paprika, chili, gurkemeie osv) og smaker til. Kan bli så sterkt man bare vil. [;)] Og så ris til.

Back
Topp