William og Nora

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Tenker dere noe spesielt?

Det er de to fineste navnene jeg vet om tror jeg, hvertfall det jeg har ønsket at barna mine skal hete. Vi har en William fra før, på 2,5 år, og for nærmere ett år siden presterte mamma å spørre om han var oppkalt etter William i Skam [emoji85] han fikk navnet sitt før vi begynte å se på det, men hvis det kommer en jente nå, vil jeg virkelig at hun skal hete Nora, blir det veldig teit med tanke på Skam? Sikkert en del som kommer til å påpeke det, men det blir vel ikke noe de kommer til å få høre i oppveksten, dersom det skulle bli jente da [emoji23]
 
Det er jo to fine navn, tenker jeg. Og mange kommer sikkert til å assosiere de med Skam, men som en skikkelig Skam-fan selv tenker jeg at det bare er kult :p
 
Hadde vært "verre" om du kalte henne Noora. ;) (Verre mtp Skam assosiasjoner.)
 
Jeg har aldri sett skam men jeg har jo hørt om dem. Men jeg hadde ikke assosiert det med det:) men sikkert mange andre da. Men uansett så er det viktigste at dere liker navnene:)
 
Det er vel ikke umulig at navnene blir assosiert med det, nei, men er jo fine navn uansett, som andre sier :) (og ble det ikke også sagt at navnene ble valgt i skam nettopp fordi de var på topplisten over navn de årene?) Og innen ungene blir store nok til å forstå selv er sikkert skam glemt, eller..? :joyful:
 
Jeg hadde tenkt det med en gang :hilarious: For all del, et veldig fint navn, men også veldig populært da.

Tross for at William var på navnetoppen både i 2015 og 2016 er min den eneste i barnehagen som heter det [emoji5] ingen der som heter Nora heller faktisk, kan vel hende det er ekstra mange i dette området som holder seg unna topplisten [emoji23] men nå flytter vi snart, og begynner i ny bhg neste høst, blir spennende å se om det er noen med samme navn der. Jeg er i grunn ikke så veldig opptatt av om det skulle være flere som het det, viktigste er at jeg er fornøyd med navnene vi har valgt [emoji5]
 
Jeg tenkte skam med en gang jeg så denne tråden, men ser ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke Nora. Skam er vel glemt om noen år. Fine navn ❤️
 
Willian og Nora er kjempe fine navn sammen. Bruk de om det er dine yndlingsnavn :) er jo ikke din skyld at de tilfeldigvis ble satt sammen i en tv serie.. Og om noen år så er det glemt uansett :) Men du får belage deg på noen skam kommentarer nå det første året kanskje?
 
Digga skam [emoji85] men likte navna lenge før det
Du er fanget :hilarious: De fleste kommer nok til å tenke det ja, men so what, fine og vanlige navn :Heartred Hadde du tatt noen sære navn fra en serie, så hadde de derimot vært dømt til å høre det resten av livet. Men William og Nora, folk kommer til å tenke Skam med en gang, men det går fort over, og brått så er de "bare" vanlige William og Nora i barnehagen/klassen osv :happy:
 
De kommer nokk til å tenke det om dem har hørt om serien, men det er da ikke noe å bry seg om! Det er jo to nydelige navn :-D
 
Sikkert noen som kommer til å tenke sånn, men hei deres barn og deres valg [emoji4] Ta de navna dere liker best [emoji4]
 
Back
Topp