Wheat vinterdress

Jeg synes Reima var lite!
Kjøpte både fleecedress og ytterdress i str 80. Fleecedressen var knøttliten i størrelsen og dressen er bittelitt for stor.

Wheat er også lite i størrelsen, i hvertfall i vanlig klær. Str. 74 i wheat har frøkna for lengst vokst utav.

Mini a ture dresser derimot, er gigantiske i størrelsen! Vi har en i str. 86, som ikke kommer til å passe før om et år.

Jeg skal kjøpe Polarn og pyret på salget nå. Kommer til å kjøpe str. 92.

Jeg ville nok ønska meg gavekort. Eller kjøpt selv. Jeg vil kjøpe selv, liker å velge klær selv. Så kan hun heller få andre ting i gave.

Jeg ville nok ønska meg gavekort. Eller kjøpt selv. Jeg vil kjøpe selv, liker å velge klær selv. Så kan hun heller få andre ting i gave.

Verken svigers eller mine foreldre ville kjøpt noe som vi spesifikkt ikke hadde ønsket oss.

92 er vel str 2 år tror jeg. Og det er jo en vinterdress så den skal vel taes i bruk når hun er nærmere 2 år..?

Størrelser skal gå etter cm ungen er lang. Altså str 92 er når ungen er ca 90 cm høy. Sjekk vekstkurven så kan du se hvor høy ungen er dersom hun følger sin egen kurve.

92 er vel str 2 år tror jeg. Og det er jo en vinterdress så den skal vel taes i bruk når hun er nærmere 2 år..?

Størrelser skal gå etter cm ungen er lang. Altså str 92 er når ungen er ca 90 cm høy. Sjekk vekstkurven så kan du se hvor høy ungen er dersom hun følger sin egen kurve.
Ja, 92 er ca 2 år. Jeg tenker også at dressen ikke trenger å passe til barnehagestart i august ettersom vinteren ikke kommer til Bergen før november/desember. Så jeg kjøper Reimatec vinterdress i 92 på 30% avslag nå, så passer den om et års tid, tenker jeg.

Det er vinterdress ja så det blir jo ikke før om et årstid:) da er hun 23mnd. Redd 86 kan bli litt lite.. Hva er din erfaring fra barnehagen?

Det er vinterdress ja så det blir jo ikke før om et årstid:) da er hun 23mnd. Redd 86 kan bli litt lite.. Hva er din erfaring fra barnehagen?
Har ingen erfaring med wheat desverre.
Men størrelsesguide for wheat sier at 92 er 2 år og 86 er 1,5 år.
Vis vedlegget 96264
Vil kanskje begynne å bruke den når hun er 9 mnd og bruke den til hun er 25 mnd. Tenker str "2år" er mer riktig da.
Her er generell strguide (fra barnas hus) så tror ikke wheat er noe større enn andre klær
Vis vedlegget 96266

Her er percentilskjema som viser at en gjennomsnittelig 2 åring er rett over 86 cm. Så den vil nok bare holde akkurat dersom hun ligger på gjennomsnittet. Bruker jo klær i str litt større enn barnets lengde (passer akkurat når de er på den lengden).
ImageUploadedByBV Forum1419706324.202307.jpg

Har ingen erfaring med wheat desverre.
Men størrelsesguide for wheat sier at 92 er 2 år og 86 er 1,5 år.
Vis vedlegget 96264
Vil kanskje begynne å bruke den når hun er 9 mnd og bruke den til hun er 25 mnd. Tenker str "2år" er mer riktig da.
Her er generell strguide (fra barnas hus) så tror ikke wheat er noe større enn andre klær
Vis vedlegget 96266

Her er percentilskjema som viser at en gjennomsnittelig 2 åring er rett over 86 cm. Så den vil nok bare holde akkurat dersom hun ligger på gjennomsnittet. Bruker jo klær i str litt større enn barnets lengde (passer akkurat når de er på den lengden).
Vis vedlegget 96267
Tusen takk for hjelp!!:D hun ligger faktisk litt over gjennomsnittet. Ihvertfall frem til hun var 8mnd. Så tror nok det er lurest med 92 ja.

Har Reima dress i 86 som storebror brukte hele sin andre vinter (født i juni). Han har alltid vært stor for alderen og det var mye plass igjen på våren så han kunne fint ha brukt den lenger også. Regner dermed med den passer fint hele vinteren neste år for lillebror. Min erfaring er egentlig at det meste yttertøy kan brukes mye lenger enn man bruker samme str. i "innetøy". Nå skal sies at storebror også hadde en ekstradress i str. 92 (type bevernylondress fra Sportmann) som han brukte hjemme den vinteren. Den passet også fint:)

Har Reima dress i 86 som storebror brukte hele sin andre vinter (født i juni). Han har alltid vært stor for alderen og det var mye plass igjen på våren så han kunne fint ha brukt den lenger også. Regner dermed med den passer fint hele vinteren neste år for lillebror. Min erfaring er egentlig at det meste yttertøy kan brukes mye lenger enn man bruker samme str. i "innetøy". Nå skal sies at storebror også hadde en ekstradress i str. 92 (type bevernylondress fra Sportmann) som han brukte hjemme den vinteren. Den passet også fint:)
Ja, jeg synes også yttertøy er stort i forhold til bodyer og strømpebukser. Den nøstebarnjakka vi har i 74 er jo kjempestor til henne, mens bodyen i 74/80 sitter helt fint.

Ja, jeg synes også yttertøy er stort i forhold til bodyer og strømpebukser. Den nøstebarnjakka vi har i 74 er jo kjempestor til henne, mens bodyen i 74/80 sitter helt fint.

Helt enig:-) og wheat dressen er større enn feks reima.Mi jente er 10% over gjennomsnitt i høyden,eldste.Mini fikk også ny dress i str 80,den klarer hun knappt bevege seg i for den er i største laget

Har bestemt meg for å beholde den i 92. Hvis den ikke passer når den tid kommer får hun bruke den året etter eller så får vi selge den:)

Jeg hadde nok kjøpt dress i str 92 til neste vinter til min lille, greit at den passer igjennom hele sesongen :) Men ville sett det ann ut i fra hvordan barnet er. Min er veldig lang, så tror 86 kunne blitt litt knapp mot slutten av neste vinter..

Back
Topp