What???!?!?!

Nei ;) men poenget her er for min del at det er maktmisbruk. Misbruk av sin arbeidsstilling. Vet ikke på hvilke andre måter jeg skal forklare det på.
Blir helt feil i mine øyne å oppleve at en lærer bruker sin stilling på den måten om du skjønner? Alderen på partene i saken er en ting, elev-lærer relasjonen er en annen.
D er sant,men jeg synes nok at straffen på dette i USA er litt vel drøy,var d ikke snakk om 35 år? i Norge er d snakk om to år når d er snakk om faktiske overgrep,sykt spør du meg, men d er også en annen sak.

D er sant,men jeg synes nok at straffen på dette i USA er litt vel drøy,var d ikke snakk om 35 år? i Norge er d snakk om to år når d er snakk om faktiske overgrep,sykt spør du meg, men d er også en annen sak.
Helt enig med deg der!
Nå gav du meg en ide til en ny tråd :P får spare den til i morgen siden vi har nådd målet for i dag :P

Hendelsen foregikk i Utah om jeg ikke husker feil og der er den seksuelle lavalder 16 år. Hun kan nok ikke få fengselsstraff for det hun gjorde da det ikke var noen ting som antydet at det var mot dems vilje og de var over seksuell lavalder. Derimot det som er problemet, er at det er strengt forbudt for en maktperson(i dette tilfelle en lærer) å utøve seksuelle handlinger eller skape et seksuell forhold til de de er ansvarlig for. På samme måte som at en lege kan miste jobben for å ha et seksuelt forhold med en pasient. Det er ULOVLIG. Det som burde være straffen er å miste jobben som lærer eller bli omplassert til en ny skole.
Ikke sant? men her var d snakk om at hun kan få en fengselstraff på ca 35 år? den synes jeg er drøy,men så er d USA d er snakk om også da..

Leste det så vidt. Er ikke greit.......,

Ikke sant? men her var d snakk om at hun kan få en fengselstraff på ca 35 år? den synes jeg er drøy,men så er d USA d er snakk om også da..

Ja, er litt drøyt med den fengselsstraffa.. USA har en tendens til å gå litt overkill. Men det verste var jo å lese kommentarfeltet til saken og plutselig få et innblikk i den vanvittige dobbelmoralske tankegangen til nordmenn. Var nesten litt skremmende...

Det er aldri offerets skyld, og INGENTING kan forsvare overgrep.

Back
Topp