What???!?!?!

Man kan ikke forsvare å gjøre slikt:( Da er man rimelig syk i hodet i mine øyne.. :(

Kvalmt!!! Har ikke ord

Dette var veldig veldig fifty shades og grey :o :p

Godt mulig det har hjulpet på oppførsel og skoleflinkhet - men den type "oppdragelse" er ikke greit nei.

Jeg synes det var fælt å lese artikkelen. Uansett om det "hjalp" på atferd og karakterer, som unnskyldningen gikk på, så er det ingen grunn til å befondle med unge elever! *grøss*

Står hverken at d er overgrep eller forføring og i Norge er den seksuelle lavalder 16 år (mulig den er 18 år i USA?), er nok mange tilfeller av dette der lærere har et forhold me en elev. Hadde forholdene vært en annen (altså ikke lærer og elev),så tror jeg ikke dette hadde vært en sak heller.

Står hverken at d er overgrep eller forføring og i Norge er den seksuelle lavalder 16 år (mulig den er 18 år i USA?), er nok mange tilfeller av dette der lærere har et forhold me en elev. Hadde forholdene vært en annen (altså ikke lærer og elev),så tror jeg ikke dette hadde vært en sak heller.
Godt mulig! Men er Nettopp det at en lærer har "misbrukt" sin stilling som blir reagert på. Kan ikke påstå jeg hadde reagert noe annerledes enn disse foreldrene dersom det var snakk om mine barn.

Godt mulig! Men er Nettopp det at en lærer har "misbrukt" sin stilling som blir reagert på. Kan ikke påstå jeg hadde reagert noe annerledes enn disse foreldrene dersom det var snakk om mine barn.
Hadde du saksøkt, hvis gutten din som hadde vært over den seksuelle lavalder , hadde hatt et forhold med ei på litt over 30 år? Jeg sier ikke at dette er rett, vil bare diskutere dette i flere vinklinger. :)

Hadde du saksøkt, hvis gutten din som hadde vært over den seksuelle lavalder , hadde hatt et forhold med ei på litt over 30 år? Jeg sier ikke at dette er rett, vil bare diskutere dette i flere vinklinger. :)
Nei ;) men poenget her er for min del at det er maktmisbruk. Misbruk av sin arbeidsstilling. Vet ikke på hvilke andre måter jeg skal forklare det på.
Blir helt feil i mine øyne å oppleve at en lærer bruker sin stilling på den måten om du skjønner? Alderen på partene i saken er en ting, elev-lærer relasjonen er en annen.

Hendelsen foregikk i Utah om jeg ikke husker feil og der er den seksuelle lavalder 16 år. Hun kan nok ikke få fengselsstraff for det hun gjorde da det ikke var noen ting som antydet at det var mot dems vilje og de var over seksuell lavalder. Derimot det som er problemet, er at det er strengt forbudt for en maktperson(i dette tilfelle en lærer) å utøve seksuelle handlinger eller skape et seksuell forhold til de de er ansvarlig for. På samme måte som at en lege kan miste jobben for å ha et seksuelt forhold med en pasient. Det er ULOVLIG. Det som burde være straffen er å miste jobben som lærer eller bli omplassert til en ny skole.

Back
Topp