What to doo...

Bergie

Glad i forumet
Vet ikke hva jeg skal gjøre med min lille prins på 2 år. Dette er saken.
I en uke nå har han vært kjempe grinete og sinna (ja toårstrassen tenker jo alle også jeg), men gutten min er alltid blid, går aldri med smokken utenom når han sover, nå krever han all vår oppmerksomhet, han kan aldri gjøre noe alene, har alltid vært flink til å leke alene. grinete hele tiden og hvis noe som helst ikke går hans vei, den minste lille ting er det helt ramaskrik her. ordentlig sinna og fortvilet og da er det startet og roer seg ikke.
Han har ikke spist noe på over en uke nå, en hel dag kan bestå av en halv skive brød, eller tre små biter av en pølse. han er er blitt en stille gutt i barnehagen, de kommenterte det i dag og spiser dårlig der også. Han skal kose mer enn vanlig, han våkner noen ganger på nettene og mye tidligere på morgenen enn hva som er vanlig.

Han har øyekatarr med det er begynt behandling på og virker ikke som det er det som plager han, det har han hatt mange ganger og blir aldri syk av det, bare pussi øynene.

Så jeg vet ikke hva som plager han,klarer ikke finne det ut heller, noen som har unger som er sånn eller som har noen peiling. Er jo sykepleier selv, så har vel utelukket det meste, hehe. men noe er det jo åpenbart,
Kan han føle at jeg forandrer meg og ting blir anderledes? (siden ejg er gravid), han er sånn mot alle, både besteforeldre og begge oss og alle andre, vanligvis er han jo den perfekte snille gutten mot alle...

langt dette her setter pris på svar :)
 
Kankje kontakte pedagoger i kommunen og høre om de har noen forslag.. hva med en allergitest? noen allergier kan jo gi de merkligste reaksjoner; raseri, fortvilelse etc..

selv har jeg en på straks tre som klyper meg minst 50 ganger om dagen... synes det er rimelig frustrerende, så forstår deg godt!

lykke til!
 
Har han fått alle tenner han skal ha? Jeg har ikke kjønt hva som er med humøre til sønnen min om dagen (fyller 2 år i desember) også fant jeg brått ut at han har fått to gjeksler ogen som er nesten ute og en til på vei. Han spiste heller ikke noe særlig med mat i denne perioden.
 
Jeg må si jeg også tenker at det muligens er noen tenner på gang, ettersom han ikke spiser. Det skjedde her også, plutselig var ungen sutrete og grinete og spiste dårlig. Jeg tenkte overhodet ikke på tenner, det var jo så lenge siden han hadde fått noen sist, så plutselig en dag så jeg det var en jeksel på vei opp da vi byttet bleie på stellebordet.
Ellers så har vi også hatt øyekatar her i det siste og det er flere barn som blir veldig slappe av det, sønnen min var tydelig slappere den uken han hadde det, forrige gang han hadde det var det bare puss i øynene og ikke noe mer.
Angående søvn, så har begge mine hatt "sengeskrekk" når de har vært ca 2 år. Fra å ha vært kjempe enkle å legge og flinke til å sove etc. har de ikke villet legge seg, har begynt å våkne på natten og begynt å stå opp grytidlig på morgenen. Dette har vart i noen på begge to før det har gitt seg igjen.
Jeg vet ikke hva det kan være, det er bare det jeg nevner over som jeg kan relatere det til. Du kan jo prøve å gi han paracet og se om han blir piggere? Unger kan jo ha hodevondt etc. de også. 
 
Jeg har egentlig ingen gode tips, men akkurat det med tennene kan jo påvirke mye.. Og om han ikke får i seg mat kan jo det gjøre at man blir slapp, og derav amper osv. Får han i seg godt med drikke? Er det greiere å spise suppe (som ikke er så enkelt for en 2åring ;) enn fast mat? Håper han blir bedre snart og kommer tilbake til sitt vanlige jeg :-) Lykke til!
 
takk for flotte svar :) Tenner hadde jeg ikke tenkt på, sist jeg sjekket hadde han ikke fått noen av 2 års jekslene, så det kan jo hende at disse er på vei ja, skal sjekke i morgen tidlig, nå har han lagt seg.
Han drikker masse, så det er ikke noe stress, våte bleier og det er fint.

Skal sjekke tenner, evnt gi han paracet i morgen og se om det hjelper, takk søte dere, trengte det i dag :)
 
kjenner meg godt igjen der ja. Min sønn ble 2 år i oktober og for 2 uker siden starta det. Sur, grinete, våkne netter, ikkje matlyst, veldig trøtt til tider og raserianfall viss ikkje han får viljen sin. Har vert til legen og tenkte først jernmangel. Men det var det ikkje. Har vert ganske urolig for han i det siste. Men såg i går at det var nett komt en ny jeksel (kjempe stor) og den er ikkje komt helt ut enda så tenker det går en stund før dette gir seg. Men tror og håper at det er denne jekselen og ikkje noe anna som plager han. Håper dette kan gi litt trøst oppi alt :D
 
Jeg er ingen sykepleier.. men sønnen til en venninne endret sin personlighet rundt 2 årsalderen og det viste seg å være noe med ørene. Husker ikke eksakt hva det var, men mener å huske at etter at det ble lagt inn dren var han den samme gode gutten. Husker de sa noe på sykehuset om at før drenet ble lagt inn hadde han vondt for å spise.. bare en tanke fra meg! lykke til :)
 
Vet du hva han sliter faktisk med det ene øret sitt, han går inne i mellom og holder seg for øret og sier au, bare det ene øret og har vært hos legen for det, legen sier at det er rødt og ørebetennelse, men det skal jo ikke behandles med antibiotika, og detvet jeg godt, derfor har jeg ikke sjekket det opp noe spes mer, men tanken har streifet meg at det er øret det kan være noe galt med. Tror jeg sjekker jekslene først (hadde helt glemt at han ikke har fått de enda) og hvis det ikke gir seg må vi nok utrede dette øret litt mer... har ei venninne der sønnen akkurat har fått dren, men det var pga han hørte litt dårlig og ikke snakket så bra...
 
Ser mange skriver om tenner og at de også opplever lignende fra deres små.. så jeg hiver meg også med på dette. Min er snart 2 han også, og har alltid vært snill og grei. Men vi merker det på han nå at han prøver ut mer grenser, skal gjøre ting han vet han ikke får lov til.. også eksploderer han i hyling, tårer og snørr når han ikke får viljen sin på ting.. 

Vi hadde ei uke med omgangssyke her, det startet med dårlig matlyst og gikk over til spying og så diare.. De fleste på avdelingen hans i bhg har hatt det i større eller mindre form sa de voksne.. heldigvis ser det ut til at matlysten er bra igjen for min lille nå..  kan det være noe sånn som går hos dere? 
 
Vet at for snart 2 år siden da snuppa var 2 år, så begynte ho plutselig å oppføre seg sånn som du beskriver din sønn. Varte i 1-2 uker. De i barnehagen bemerket det også. Så fikk ho vannkopper. Når ho fikk vannkoppene var ho tilbaeke til seg selv igjen! Er ikke nødvendigvis det din sønn er på vei til å få, men her var det altså en sykdom eller hva jeg skal kalle det som var årsaken. Lykke til, håper dere finner ut av det. Ikke godt når det ikke ser ut som de små har det godt. Ho er foresten sånn nå også, en god stund før ho blir syk så blir ho sånn sur og grinete...
 
Back
Topp