What to doo?! :)

Johnsa

Glad i forumet
VeeEl, Nå er det en 80% ledig stilling i drømmejobben min, Nemlig å være kokk på et sykehjem.. søkefristen er 1.mars.. Men jeg har lisom ikke lyst å begynne å jbbe ennå, å det er ikke sikkert jeg finner noe jobb når jeg kan tenke meg å begynne, jeg har jo ikke noe BHG plass til lillegutt, så blir jo nesten uaktuelt å begynne no.. vet jo ikke om eg har barnepass når eg har jobb da[&:]

Og jeg hadde lisom tenkt å slappe av hjemme med lillegutt utpå til høsten 2011..Uff, kjenner jeg får ondt i magen av sånt her.. å Mannen er jo veldig gira på at jeg skal søke.. å det er ikke sikkert at denne jobb muligheten kommer igjen.. Uff[:'(]

Bor på en liten plass, så er ikke altid jobb å få her omkring[&:]

Kjeeedlig situasjon..[:'(]

Det er lov å søke. Fortelle at du er i permisjon med lille gullet. Vil da ha deg til høsten klarer de sikkert å finne en erstatter fram til det [:D]

[8D] SØK!!!! [8D]

Jeg ville søkt, hadde jeg vært deg [:)] Det er jo ikke sikkert at du får den heller, og dermed kan du tenke at du prøvde iallefall. Og hvis du får den, så kan du takke nei hvis du ikke får det til. Hvis du søker får du iallefall lengre tid på å tenke deg om [:)]

Hei.
Dersom du er kvalifisert og den beste søkeren så har du rett på jobben uansett om du er i permisjon. De skal ikke overse deg på grunn av det, det har de ikke lov til. Og vi foreldre har rett på permisjon også etter betalt permisjonstid er ute. Hva med å stille til intervju med at du er åpen for løsninger ala 40 % stilling fram til 1. august? Er det drømmejobben din, så tror jeg det kan være lurt å åpne opp for endra oppstart i jobb. Vi er på jobb 1/3 av døgnet, så viktig å jobbe med noe en liker[;)]

ORIGINAL: Milaogspire

Det er lov å søke. Fortelle at du er i permisjon med lille gullet. Vil da ha deg til høsten klarer de sikkert å finne en erstatter fram til det [:D]

[8D] SØK!!!! [8D]

Tuusen takk for svar jenter!!!

Ja, trur nesten eg må søke da!, å om permisjon.. tru om det er noe jeg søker i lag med søknaden om jobben?[8|]
Dette blir spennende![:D]

ORIGINAL: havet

Tuusen takk for svar jenter!!!

Ja, trur nesten eg må søke da!, å om permisjon.. tru om det er noe jeg søker i lag med søknaden om jobben?[8|]
Dette blir spennende![:D]

Tror ikke jeg villa søkt om permisjon samtidig som jeg hadde søkt jobben, heller noe jeg ville tatt opp i eventuelt jobbintervju isåfall, for å sjekka hvordan de tenker i forhold til det. Å da spesielt med tanke på barnehagestart i august, og hvordan du, sammen med ny arbeidsgiver kunne funnet en løsning som hadde fungert for begge. Så søk på jobben uten å dra inn noe om videre permisjon. Jeg hadde nok bare informert om at jeg er i permisjon akkurat nå jeg tror jeg, og tatt resten i et eventuelt intervju[:)]

ORIGINAL: Malletrall
Tror ikke jeg villa søkt om permisjon samtidig som jeg hadde søkt jobben, heller noe jeg ville tatt opp i eventuelt jobbintervju isåfall, for å sjekka hvordan de tenker i forhold til det. Å da spesielt med tanke på barnehagestart i august, og hvordan du, sammen med ny arbeidsgiver kunne funnet en løsning som hadde fungert for begge. Så søk på jobben uten å dra inn noe om videre permisjon. Jeg hadde nok bare informert om at jeg er i permisjon akkurat nå jeg tror jeg, og tatt resten i et eventuelt intervju[:)]

Takktakk for svar[:)]

Da tenker jeg å vente litt med å ta opp permisjon ja.. får sende inn en søknad, å se hvordan det går..

å kansje evt. søke om permisjon etter litt tid der..

ja eller du kan ordne en slik tidskonto. [:)]

det vil si at du feks haler ut permisjonen din ved å ta en en dag fri i uka over feks et år, eller at du tar kortere dager. istedenfor nå å være hjemme i si 4 måneder til.
tidskonto kan kanskje være aktuelt for deg hvis de trenger en kokk right away, men kan avse deg noe [;)]

edit: så er det aldri problemer med å få dagmamma mens dere venter på barnehageplass [:)]

ORIGINAL: girlypai

ja eller du kan ordne en slik tidskonto. [:)]

det vil si at du feks haler ut permisjonen din ved å ta en en dag fri i uka over feks et år, eller at du tar kortere dager. istedenfor nå å være hjemme i si 4 måneder til.
tidskonto kan kanskje være aktuelt for deg hvis de trenger en kokk right away, men kan avse deg noe [;)]

edit: så er det aldri problemer med å få dagmamma mens dere venter på barnehageplass [:)]

Jeg skal skrive søknad å sende inn.. Jeg har ikke noe skikkelig utdanning til kokk, einast at eg har gått 2 år skole, men på det kjøkkenet har jeg jobbet en god del som vikar. Og kjøkkensjefen der syns jeg gjør en glimrende jobb når jeg er der!![:D]

Men her jeg bor er det så liiten plass, å er ikke så mange folk som er " I mine øyner Kvalifisert til å være dagmamma" å ho som jeg syns er kvalifisert hu slutta for 2 år siden som dagmamma[&:]
jupp... nånå..

Back
Topp