What to do....

*BalleFlass*

Elsker forumet
Lillemor ble syk på nyttårsaften, hun var potte tett i nesen, hostet og hylskrek. Mandagen tok vi henne til legen, hun hadde ørebetennelse og var sår i halsen Greit nok. Hun fikk Efedrin, men vi følte at hun ble verre av den (orker ikke fortelle alt det nå). Hosten blir verre (høres ut som en gammel røyker som kveles når hun hoster[:(]) og hun brekker seg for hun får ikke opp slimet.

Vi reiset på barneklinikken, men de tok oss ikke seriøst (sa at hun "bare" hoster, og det er helt vanlig)

Hun blir bedre etter hvert, MEN i dag har hun begynt å hoste og bli tett igjen og fått feber[:(][:(]

Tenkte å ringe legen i morgen igjen, men det virker som om de ikke gtar meg seriøst[:(] at hun "bare" hoster... men hun har jo vært syk lenge, og nå har hun fått feber???[:(]

Jeg skjønner veldig godt fortvilelsen din, har hatt det slik selv, jeg forlangte etter 6uker, en henvisning til barnelege, da var jeg lei av høre at det var bare hoste, ho fikk en antibiotika kur, den funket ikke, så fikk vi beskjed om at det var falsk krupp, måtte stå ute med ho på natten i 30 min, så slulle det liksom roe seg, men hjalp heller ikke, crp var fin..
Kom til en spesialist barnelege, ha sa hun hadde astma, pluss reflux, fikk medisiner pluss en riktig antibiotikakur, etter 2-3 dager var hun fin.... 
Så kanskje prøve å få en spsialist til å se på ho???  Uansett så skjønner jeg å slitsomt det er for dere, huff, lykke til, og stå på krava dine...
klem

Hmmm...mas til de hører, eneste som funker! Nå når hun har fått feber er det viktig at de sjekker crp og lytter på lungene..
Hadde en opplevelse som deg da Aurora var baby, 4 mnd. Hun var kjempesyk, spiste ingenting. Til slutt satt jeg og ga henne vann med skje for at hun skulle få i seg væske. Vi var hos legen med henne 5 ganger på 7 dager. Den 7. dagen reiste vi til legen og jeg sa jeg ikke turde være hjemme med henne mer, vi ble sendt rett på Ullevål. Hun hadde oksygenmetning på under 80 da vi kom inn og det frådet rundt munnen hennes....hun hadde RS virus.... Tenk så vondt lille dokka hadde det. Hun hverken sov eller spiste på 7 dager...og jeg måtte true meg til å bli hørt!!!

Huff, synes nesten det kan høres ut som kikhoste ut fra det du sier - men jeg er IKKE lege, så synes absolutt du skal dra og få det sjekket ordentlig. Stå på krava, et barn skal ikke behøve å være så sykt før noen (les:leger) reagerer!

Back
Topp