What to do?

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Jeg bestemte meg fort for at arven min skal investeres i eiendom, og tenkte da på hytte.
Dette skulle vi først snuse etter når huset er solgt og alt er i orden, meen. .. Så dukket det opp en nå.
Den er ikke så stor. Den trenger en del tlc for å få den slik vi vil ha den. Tomta er for eksempel nær ubrukelig akkurat nå. Men det er egen båtplass 100 meter fra døra og mulighet for bl.a å gå sammen og lage egen strand. Og vi kjenner naboen.
For samme pris får vi selvfølgelig både større og mer ferdig hytte, men ingen av de har båtplass eller den utsikten.
Vi var på visning der i går, og det er helt levelig for oss frem til vi føler for å bygge ut.
Vi vurderer å legge inn bud under takst, fordi det er ca samme sum de sitter igjen med etter megler. (Vi kan kjøpe den før de kontakter megler)

Hva hadde dere gjort? Lagt inn det budet (det er stor sannsynlighet for at de sier nei, men da ligger det der), eller hatt is i magen og håpet at det dukket opp noe lignende et annet sted?
De andre hyttene i området der er betydelig oppgradert, og vil derfor være langt over vår grense om de skulle bli lagt ut en gang.
De hadde overraskende mye hastverk, og måtte ha svar i morgen tirsdag.

Selger har dårlig tid? Fyr løs med bud under takst hvis dette er noe dere har mulighet til å oppgradere til ønsket standard. Båtplass og vann så nærme hytta er gull verdt!! Vi har hytte som ligger et stykke unna båtplassen vår og vannet, og det føles skikkelig tiltak å dra på stranden eller båttur.

Ville gitt bud, da du vil gå og vurdere andre opp i mot dette senere...

Selger har dårlig tid? Fyr løs med bud under takst hvis dette er noe dere har mulighet til å oppgradere til ønsket standard. Båtplass og vann så nærme hytta er gull verdt!! Vi har hytte som ligger et stykke unna båtplassen vår og vannet, og det føles skikkelig tiltak å dra på stranden eller båttur.
Ja, vi vet akkurat hvordan vi skulle gjort det for å få den større og bedre. Det er litt kronglete pga at tomten er mest fjell, men vi har både snekkere og murere i omgangskretsen, så de hadde hjulpet til med å finne løsninger. De fleste av hyttene der bor det også barn. Det er noe vi har savnet på svigers sin hytte - der er det kun eldre mennesker. Minsten var med i går, og han trivdes så godt at han ikke ville dra.

Ja, vi vet akkurat hvordan vi skulle gjort det for å få den større og bedre. Det er litt kronglete pga at tomten er mest fjell, men vi har både snekkere og murere i omgangskretsen, så de hadde hjulpet til med å finne løsninger. De fleste av hyttene der bor det også barn. Det er noe vi har savnet på svigers sin hytte - der er det kun eldre mennesker. Minsten var med i går, og han trivdes så godt at han ikke ville dra.

Da er det bare å legge inn bud da :) Vi har også bare fjelltomt, med lyng som jeg hvert år går og plukker opp for å ikke få igjengrodd tomt. Men jeg har mange drømmer for tomten, og noen av dem skal vi nok få realisert. Nabohytta har lagt ut gress på rull, for eksempel. Det er helt nydelig. De har også bygget små plattinger her og der, med sittegrupper og pyntegjenstander. Utekjøkken med innmurt grill og peis har de også. Masse flott de har fått til! En vakker dag, når vi blir bedre bemidlet skal vi også få det finere. Må ta det litt etter litt vi da. Lykke til :)

Back
Topp