What to do..?

Konduktørfrua

Forelsket i forumet
Altså dagen idag har vært fæl vil jeg si- tingen er at jeg har fått store smerter i magen, og lurer litt på om jeg skal bestille meg en haste time til tidlig ultralyd i morgen. Er redd jeg kanskje har svangerskap utenfor livmoren. Noen som vet om man nødvendigvis må blø da? Jeg blør ikke. Og vil ikke virker for hysterisk (noe mannen) tror. Hva hadde dere gjort? Tenker på ultralyd? :/
 
Hvis du er urolig ville jeg bestilt tidlig ultralyd hvis jeg var deg. Jeg hadde ikke klart å roe meg, hvis jeg følte noe var galt/hatt smerter osv.

Håper alt er bra med deg og lille.
 
Enig med Anna! Om du er så bekymret at du ikke får roet deg ned + har smerter så bør du kontakte lege, bør jo kanskje vurdere legevakten også viss formen er skikkelig dårlig?
 
Legevakta har jeg snakket med- de mente absolutt at de KUNNE ikke gjøre noe- så det da måtte jeg i såfall kontakte lege i morgen- tingen er at legen min har stengt i morgen.! Smertene er ikke så sterke- men vonde nok og har vondt kun på den ene siden. Takk for svar- tenker jeg bestiller en time om det er sånn. Hjelpes er nå litt redd jeg overdriver også..
 
Bestill time til ultralyd! Beste er å få sjekket. Jeg ville dratt til legen og, men hvis de har stengt så kjør på med UL.

Synes det er teit av legevakten å ikke ta en sjekk
 
Jeg hadde bestilt time til ul, bedre å få sjekket det ut så du slipper å være engstelig. Det er vondt å engste seg ❤️
 
Har time til legen på mandag. Men tenker at ul gir et bedre utgangspunkt enn lege nå. Satser og håper på at det er jeg som er tullete og alt er i skjønneste orden. :)

Legevakta her jeg bor er helt tragisk- så jeg regnet nesten med det svaret da jeg ringte.
 
Altså dagen idag har vært fæl vil jeg si- tingen er at jeg har fått store smerter i magen, og lurer litt på om jeg skal bestille meg en haste time til tidlig ultralyd i morgen. Er redd jeg kanskje har svangerskap utenfor livmoren. Noen som vet om man nødvendigvis må blø da? Jeg blør ikke. Og vil ikke virker for hysterisk (noe mannen) tror. Hva hadde dere gjort? Tenker på ultralyd? :/

Jeg har også hatt veldig mye smerter på en side, høyre side. En periode var det så vondt at eg antok SA. Hadde også en miniatyr blødning.
Bestilte meg legetime, fikk henvisning til tidlig ul(vel og merke 3 uker etter legetimen).
Var på tul på tirsdag og alt var fint med den lille, normal hjertefrekvens og var normal i størrelse i forhold til siste mens. Så det trenger ikke være noe galt, men det var veldig godt å få vite at alt var bra, ble nok 20 kilo lettere! Bestill time, uansett utfall vil det være bedre å vite og du slipper å lage millioner teorien om hva som kan være galt!
 
Min jormor sa at hvis man mistenker svangerskap utenfor livmor så skal man bli innlagt så fort som mulig!! Ring legevakten igjen, for noen tullinger. Jeg har også hatt vondt kun på den ene siden noen dager og korsryggen og har bebis i livmoren, men ikke så vondt at jeg ikke holder ut.
 
Min jormor sa at hvis man mistenker svangerskap utenfor livmor så skal man bli innlagt så fort som mulig!! Ring legevakten igjen, for noen tullinger. Jeg har også hatt vondt kun på den ene siden noen dager og korsryggen og har bebis i livmoren, men ikke så vondt at jeg ikke holder ut.

Æh.. Nei altså, når jeg søkte på svangerskap utenfor livmoren så, så jeg at det var mye annet som også skulle komme som tegn. Men jeg har nå vondt- det pussige nå er at jeg har litt vondt overalt der nede. Jeg prøver å slappe av og ikke tenke så mye på det. Fått ultralyd imorgen tidlig.
 
Det er bra! Krysser fingrene <3 oppdater!
 
Æh.. Nei altså, når jeg søkte på svangerskap utenfor livmoren så, så jeg at det var mye annet som også skulle komme som tegn. Men jeg har nå vondt- det pussige nå er at jeg har litt vondt overalt der nede. Jeg prøver å slappe av og ikke tenke så mye på det. Fått ultralyd imorgen tidlig.
Lykke til i dag:)
 
Altså dagen idag har vært fæl vil jeg si- tingen er at jeg har fått store smerter i magen, og lurer litt på om jeg skal bestille meg en haste time til tidlig ultralyd i morgen. Er redd jeg kanskje har svangerskap utenfor livmoren. Noen som vet om man nødvendigvis må blø da? Jeg blør ikke. Og vil ikke virker for hysterisk (noe mannen) tror. Hva hadde dere gjort? Tenker på ultralyd? :/
Man opplever forløpet ulikt, anbefaler deg derfor å kontakte legevakt eller bestille privat ul. Jeg ble operert for graviditet i høyre eggleder på mandag. Jeg har ikke hatt hverken, blod eller farget utflod. Jeg hadde en del smerter i ryggen de første ukene av graviditeten av og på. Forrige lørdag fikk jeg akutte smerter i høyre side som strålte bakover mot ryggen. Jeg tenkte da kanskje det kunne være nyrestein... Måtte dra på legevakta da det var helt grusomt smertefullt. Ble henvist videre til Ullevål. Jeg måtte operer bort høyre eggleder som var helt ødelagt. Jeg er fortsatt gravid på rett sted og fikk se hjerteslag på mandag ettermiddag, det er uvisst hvordan det går med den lille. Skal på ultralyd etterpå .. Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg, lykke til ❤️
 
Så bra du har fått time til TUL. Ellers så mener jeg faktisk at viss legevakten nekter å ta deg inn og det kan være graviditet utenfor livmor så er jo det helt hårreisende! Temmelig arrogant av dem (og ulovlig er jeg sikker på) å bare avvise deg på den måten. Vi er alle ulike og som katz påpeker må ikke det foregå slik som hos "alle" andre. Når det er sagt så håper jeg det bare er at livmoren din strekker og jobber seg mye som gjør at du har vondt ❤️
 
Heldig heldig vis så var det ikke svangerskap utenfor livmoren. Jeg tok kanskje noen litt forhastede beslutninger, men bedre å være sikker. At legevakten velger å gjøre sånn som de gjorde i går var utrolig teit og dårlig gjort- og hadde dette vært et reelt tilfelle kunne dette gått ille. Smertene i går ga seg litt utover og fram mot idag tidlig så har jeg hatt noe vondt. Så jeg vet rett og slett ikke hva det var i går. Men tidlig ultralyd viste at alt var i skjønneste orden- 7+1 og så hjertet som banket.. ❤️
 
Man opplever forløpet ulikt, anbefaler deg derfor å kontakte legevakt eller bestille privat ul. Jeg ble operert for graviditet i høyre eggleder på mandag. Jeg har ikke hatt hverken, blod eller farget utflod. Jeg hadde en del smerter i ryggen de første ukene av graviditeten av og på. Forrige lørdag fikk jeg akutte smerter i høyre side som strålte bakover mot ryggen. Jeg tenkte da kanskje det kunne være nyrestein... Måtte dra på legevakta da det var helt grusomt smertefullt. Ble henvist videre til Ullevål. Jeg måtte operer bort høyre eggleder som var helt ødelagt. Jeg er fortsatt gravid på rett sted og fikk se hjerteslag på mandag ettermiddag, det er uvisst hvordan det går med den lille. Skal på ultralyd etterpå .. Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg, lykke til ❤️

Ja, absolutt. Så leit å høre om det som skjedde med deg.Jeg håper det går bra med deg❤️ fint at legevakten tar det på alvor noen steder. Jeg vet om noe skulle skje sener så ringer jeg i hvert fall IKKE til legevakten- jeg bare drar!
 
Så fint at alt sto bra til ❤️ Det kan rett og slett ha vært luftsmerter? Jeg fikk det tidlig i forrige svangerskap og var sykt vondt, var sikker på at jeg aborterte. Godt du fikk sjekket det, så slipper du å bekymre deg.
 
Back
Topp