What to do ?!

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Langt innlegg !

Vi vil vente til jul med å fortelle familie om graviditeten. Men så kommer problemet mitt, jeg er fryktelig kvalm og sliten. Har en jobb der jeg står/går 7 timer I strekk.. jeg misliker jobben fordi jeg er så dårlig form. Så jeg ønsker å bli sykemeldt/ få tilrettelegging. Men problemet er, moren min var sjef Før (jobber nå høyere opp) så hun ser når jeg er på jobb og ikke. Så jeg kan ikke være borte, om hun ikke skal få vite noe. Vi er også kun to faste ansatte, så om jeg blir borte har de ett problem. For da må det inn noen I min 60% stilling med engang, og det er omtrent umulig. Da det krever jo litt opplæring... skal jeg fortelle familien om situasjonen ? Eller skal jeg holde ut til etter jul ?!

Jeg jobber sammen med min mor, så jeg valgte å fortelle det da jeg ble sykemeldt pga ekstrem kvalme. Følte ikke jeg kunne lyge henne rett opp i ansiktet å si det var noe annet.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor man er så opptatt med å vente med å fortelle... jeg har fortalt alle våre nærme.. fordi formen er elendig og jeg trenger hjelp med lillemann... og de forstår kanskje hvorfor jeg velger som jeg gjør etc..
Jeg tenker at om dette IKKE skulle gå veien så kan det være greit å ha noen rundt seg som vet da også...
Jeg fortalte det etter jeg hadde vært på UL i uke 6... sist gang fortalte jeg det da jeg satt der med positiv test...

Jeg tenker : Ikke slit deg ut... fortell det... ;) Men det er opp til deg!

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor man er så opptatt med å vente med å fortelle... jeg har fortalt alle våre nærme.. fordi formen er elendig og jeg trenger hjelp med lillemann... og de forstår kanskje hvorfor jeg velger som jeg gjør etc..
Jeg tenker at om dette IKKE skulle gå veien så kan det være greit å ha noen rundt seg som vet da også...
Jeg fortalte det etter jeg hadde vært på UL i uke 6... sist gang fortalte jeg det da jeg satt der med positiv test...

Jeg tenker : Ikke slit deg ut... fortell det... ;) Men det er opp til deg!
Jeg fortalte det I uke 19 forrige gang :o

Hvordan ser du for deg de neste to mnd om dere holder det hemmelig? Er de levelige, skal det selvsagt gå fint å holde på det. Men jeg synes det høres ut som det er nødvendig å dele nyheten tidligere denne gangen enn sist. :)

Jeg sa ingenting før uke 16-17 forrige gang, men denne gangen vet egentlig de nærmeste på siden min det. De har gått og venta mer på det nå andre gangen så da har de røpa meg....:p men jeg tenker at du må gjøre det som er best for deg. Er du dårlig og sliter i jobben ville jeg kanskje sagt det til moren din og heller ventet med de andre da?:)

Hvordan ser du for deg de neste to mnd om dere holder det hemmelig? Er de levelige, skal det selvsagt gå fint å holde på det. Men jeg synes det høres ut som det er nødvendig å dele nyheten tidligere denne gangen enn sist. :)
Det jeg er usikker på, har skyldt på omgangssyke nå.. siden det går I barnehagen.. forrige gang var jeg helt lik som nå, men jeg jobbet ett annet sted. Så mamma viste ikke om jeg var på jobb eller ikke.. tror jeg får holde ut til neste fredag, da er det ul, så kan vi fortelle det da

Pappa er min egen sjef, så kommer til å fortelle det til mamma og pappa snart. Men det er for at de skal skjønne hvorfor jeg er redusert på jobb og slik at pappa får planlagt litt mer med tanke på jobb.

Back
Topp