what to do

2 barnsmamma 87

Blir kjent med forumet
har en kompis som ikke har det lett for tiden. han har 2-3 unger, å han er virkelig "ute å kjører", veldig avhengig av både narkotika og alkohol. dette har tatt overhånd, og han klarer ikke å forstå hva som er hannes eget beste. er nå en helt annen plass i landet/verden... har ingen som bryr seg hjemme, gruer seg derfor til å komme hjem. ønsker at jeg skal skaffe hjelp til han, så han med tiden kan ha ett lite familieliv/litt samvær med ungene sine etterhvert.... spørsmålet er hva kan jeg hjelpe han med? hvem skal jeg i kontakt med?

Start med å ta han til fastlegen! Han trenger profesjonell hjelp til avhengigheten sin.. Du e nok ikke utdanna til å hjelpe han til å bli kvitt d, selv om du vil. Du kan støtte han gjennom d hele men han trenger profesjonell hjelp. Så start der så får dere vite veien videre..

Hadde prøvd få han til å gå til fastlegen som lan hjelpe videre derifra, sende henvisninger og gi han offentlig hjelp..

Må til fastlege ja:)

Ta kontakt med fastlegen hans. Derfra kan han komme i kontakt med rus og psykiatri tjenesten i kommunen:) Sånn jeg har gjort det før hvertfall! Håper alt ordner seg:)

Sosialtjenesten (nav) kan også henvise til rus/psykiatritjenesten i kommunen. Høres ut som han kanskje vil trenge økonomisk sosialhjelp (?) og kan da henvises videre i kommunen.

Ville tatt kontakt med fastlege. H*n kan sende henvisninger videre til rus og psykiatri og evt en sosionom:) lykke til!

Du kan ta kontakt med psykisk helsetjeneste. De fleste kommuner har en tjeneste som folk kan ta kontakt med - anonymt. De har nok vært borti mye tidligere og har råd å komme med :) Lykke til!
Fantastisk at du tenker på å stille opp og er villig til å undersøke.

Få han til legen så han kan få profesjonell hjelp videre, eventuelt legges inn på en rusklinikk

Back
Topp