What to do?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er i permisjon for tiden. For noe uker siden begynte jeg å få ganske vondt i ryggen, ca der prolapsen min sitter (den ble avdekket for 1,5 år siden, og har ikke plaget meg før nå), og fikk akuttime til lege. Det fikk jeg henvisning til MR, og resept på 400mg Ibux.

Jeg har fått time til MR 9. desember, men begynner å få store problemer med å fungere. Ibuxen hjelper ikke, og jeg klarer snart ikke å håndtere babyen min. Det eneste som ikke et vondt er å ligge, eller sitte bakoverlent uten press på ryggen, og det aksepterer ikke min 5 mnd gamle gutt. Her skal vi opp og frem, og jeg bærer baby og griner av smerten. Hvis jeg belaster ryggen ila dagen har jeg vondt store deler av natten og får problemer med å sove.

For å gjøre alt vanskeligere har jeg lege ved jobben, 6 km unna, og bilen, som sambo vanligvis har til og fra jobb, virker ikke.

Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre her? Legen var ikke så veldig imøtekommende sist gang, Ibux var liksom å strekke seg, følte jeg...

Kan ikke forstå at alt han ville gi deg var 400mg ibux. Det hjelper ikke mye på slike smerter. Vet ikke helt hva jeg kan råde med når legen er slik. Å bytte lege vil jo ta tid. Hva med å dra direkte til legevakten?

Høres veldig rart ut at dette er kun det du får:o dessuten skal du helst ikke bruke ibux hvis du ammer, men det er jo en annen sak.. Du må jo bare si til legen at du ikke fungerer på bare ibux. Ellers så bør dere kaskje vurdere å søke om at mannen tar over din permisjon..

Du kan få sm og la din mann overta noe av permisjonen din. Gå tilbake til legen Evt oppsøke en annen slik kan du ikke gå...

Jeg hadde det ganske likt. Jeg ble sykemeldt, og mannen min overtok permisjonen. Det var imidlertid en papirmølle uten like hos nav..

God bedring!

Moren min har også prolaps i ryggen. Dette ble ikke gjort noe med og hun begynte å få vondt i hofte og knær. Hun hadde vondt fra morgen til kveld og det ble betennelse i hoften. Hun ventet 2 år (!) På operasjon og i mellom tiden fikk hun div. Smertestillende men ikke ibux. Det ene merke hun fikk var kjempe skummel. Hun ble helt slapp og kvalm og klarte ikke snakke. Men nå er hun operert og hun har det mye bedre. Så stå på krava dine!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ibux 400mg er vel ikke akkurat det beste for slike smerter.
Har selv hatt en del smerter i rygg osv (ikke prolaps) og har da fått utskrevet 1g paracetamol sammen med 600mg ibuprofen. Dette har heller ikke hjulpet.

Mannen, som har en 4 år gammel prolaps, får utskrevet paralgin forte i tillegg til at han bruker muskelsalve/varmesalve. Han har også vært hos kiropraktor jevnlig.

Back
Topp