What to do?

lykketrollet7

Forelsket i forumet
Etter å ha gått med konstant melkespreng i 4 dager, så har melka minska. :( Nå vil hun ha pupp igjen, men jeg har ikke nok melk :( Hun nekter å spise noe annet... grøt, mme, velling, fruktmos, frukt og grønt i nett, smoothie.. jeg har prøvd alt (i snart 2 mnd)!!! Er så fortvilet! Hun har våte bleier, men ikke like mange som anbefalt... Vann bare spytter hun ut igjen :(

Hun er i fin form, blid og i godt humør!
6 mnd er hun nå.
Hva kan jeg gjøre?

Anette får middag, så jeg ville forsøkt meg på det:-)

Ja, hun får pupp og grøt til frokost, pupp, frukt og grønt til formiddag, så pupp og middag i halvfire tiden, så pupp som mellommåltid før kveldsmaten som er grøt:-) Så får hun pupp i sofan på rommet sitt før jeg legger henne ned for natten.

Tilbyr alltid vann til måltidene:-)

Prøv å la ungen spise selv!
Er ikke Sikkert det er smakene hun ikke liker, men å bli matet. Det er ikke alle barn som liker det. Ved å la de spise selv får de utforske og kjenne på, og det er veldig spennende!
Du kan gi mørkokte grønnsaker, brødskiver osv store nok biter til at hun kan plukke opp og føre til munnen på egenhånd.

Etter å ha gått med konstant melkespreng i 4 dager, så har melka minska. :( Nå vil hun ha pupp igjen, men jeg har ikke nok melk :( Hun nekter å spise noe annet... grøt, mme, velling, fruktmos, frukt og grønt i nett, smoothie.. jeg har prøvd alt (i snart 2 mnd)!!! Er så fortvilet! Hun har våte bleier, men ikke like mange som anbefalt... Vann bare spytter hun ut igjen :(

Hun er i fin form, blid og i godt humør!
6 mnd er hun nå.
Hva kan jeg gjøre?
Hva kategoriserer du som "middag" ?
Her begynte vi nemlig med grønnsaker, og fra hun var 5 til hun ble 6 måneder fikk hun kun grønnsaksmoser. Begynte først med gulrot, med masse mm i, så det ble søtt og mildt i smaken. Og varierte etter hvert med grønnsakssorter, så introduserte jeg litt frukt. Begynte ikke med grøt før hun passerte 6 måneder, for det liker hun minst ;)
Etter 6 måneder kan man i teorien gi hva man skulle lyste, sålenge det ikke er for saltet, så er jo bare å prøve alt man vil :) Er akkurat begynt å tilsette kylling og kalvekjøtt i grønnsaksmosene, og det synes hun er veldig godt :D

Prøv å la ungen spise selv!
Er ikke Sikkert det er smakene hun ikke liker, men å bli matet. Det er ikke alle barn som liker det. Ved å la de spise selv får de utforske og kjenne på, og det er veldig spennende!
Du kan gi mørkokte grønnsaker, brødskiver osv store nok biter til at hun kan plukke opp og føre til munnen på egenhånd.
Jenny er litt sånn. Hun spiser det meste hun får av mosamat asså, men er veldig var på konsistenser og brekker seg fort. Kan være at jenta di syns mosamat har en ekkel konsistens?:)

Mye gode svar! Takk :) Syntes det høres skummelt ut å gi litt store biter jeh da :p Brekningsreflekswn er vel såpass bra at det ikke burde være noe problem...
Ja, hun slekter jo på meg, så hun vil sikkert klare selv ;p Føler egentlig at uansett hva jeg gir henne så er a ikke interessert.

Back
Topp