What to do?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Har en liten jente som er 3 måneder idag. I det siste har hun begynt å gulpe helt vanvittig. Tror seriøst alt kommer opp igjen. Hun er urolig som søren. Det er det samme om jeg ammer hun,eller mme,gulper like fælt og sutrer og gråter mye..Etter hun har fått opp alt og rapet, er hun stort sett glad igjen...

Men,hvorfor gulper hun så mye? hva kan jeg gjøre?
Har prøvd med pauser. Og kun 90 ml av gangen med mme. Det er det samme om det er 90 ml eller 150 ml... Hmm..

Noen med samme problem? hva gjør dere? :D

det hørtes merkelig ut...har du spurt på helsestasjonen??? Leste noe i ei bok om amming fra Helsedirektoratet (fikk den på hs) om barn som gulper mye, tror det sto at man skulle prøve å mate de mer oppreist.

Nei. Har ikke hørt med HS. Hun skal dit den 17. Men,skal se ann det ann et par tre dager til. Broren var en storgulper han og. Men,var det fra dag 1. Hun har liksom blitt litt mer slik i det siste.. Hmm:) Men, takk for tips. Kanksje bedre hvis hun er litt høyere med hodet :)

De kan få omgangssyken...vår jente var slik. Ble slapp etterhvert og fikk diare i tillegg. Ellers så har det mye å si hvilke flasker vi bruker her i huset. Dr. Browns flaskene gulper hun ikke så mye av men når vi bruker aventflaskene så gulper hun mye. Her ble det påvist kumelkallergi etter ekstremt mye gulping. Kanskje du kan prøve å unngå kumelk og/eller teste en mme uten kumelkprotein? Ellers så er det slik at noen gulper mer enn andre sies det. Håper det går fort over!

Får hun tran?
T gulpet mye som baby. Men det ble enda værre da han fikk tran. Så vi sluttet og gav d-dråper istedet!

Hun har ikke diare. Kun 1 bleie hver dag (bæsj),masse våte bleier ellers :)
Tror ikke det er omgangssyke heller.. Men,som sagt; ikke bare av flasker,men også når jeg ammer...
Får håpe det gir seg snart :)

Back
Topp