What to do?!

kikki^

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Altså, nå har jeg et dilemma. Damer, hva ville dere gjort??
Jeg har IKM på søndag, så er ikke sikker på at testen gir meg rikitg resultat før den tid... Åsså er jeg bedt på
venninejulebord på fredag med litt godt i glasset.. Hva skal jeg gjøre? Evnt si osv..
Skal teste meg på fredag, men om denne er negativ kan dette være falskt. :anyone

Åi... Vanskelig ja :) mn man har alle vanlige unnskyldninger da =P eller så kan du ta med deg egen vin, å kjøpe alkoholfritt ;) eller bare fortelle at du ikke kan drikke før du kan være gravid..Kommer ann på hvor gode venner dere er:) har samme problem selv, ska ha ikm neste lørdag, mn ska på julebord fredag;) så håper testen stemmer dagen før !!! Lykke til ;)

Hvis testen er negativ så ville jeg nok tatt meg et glass. Du og fosteret har uansett ikke felles bane enda, så et lite glass gjør neppe noen stor skade. Men ville nok ikke gått på grisefylla.. :)

Om en prøver å bli gravid og håper på det, så ville det nok ikke vært naturlig å ta seg et glass uansett som noen over her sier... Det blir helt feil etter min mening. En trenger jo ikke drikke, du kan si at du skal på kurs ifm jobb dagen etter og ønsker ikke å være sen hjem eller drikke for å være opplagt dagen etter.

Om en prøver å bli gravid og håper på det, så ville det nok ikke vært naturlig å ta seg et glass uansett som noen over her sier... Det blir helt feil etter min mening.

Selvfølgelig trenger man jo ikke å drikke, men personlig synes jeg det kommer an på hvor lenge man har vært prøvere og hvor stor sjansen er for at man er gravid. Dersom man har prøvd å bli gravid lenge så kan det bli litt vanskelig å være totalt avholdende mellom eggløsning og mens hver eneste måned. Inntil testen er positiv så er man jo faktisk ikke gravid (for å sette det litt på spissen).

Når graviditet er konstatert så er det en helt annen sak, da er det fullstendig nulltoleranse for min del på både alkohol, røyk, koffein og alt annet usunt for min del.

Selvfølgelig trenger man jo ikke å drikke, men personlig synes jeg det kommer an på hvor lenge man har vært prøvere og hvor stor sjansen er for at man er gravid. Dersom man har prøvd å bli gravid lenge så kan det bli litt vanskelig å være totalt avholdende mellom eggløsning og mens hver eneste måned. Inntil testen er positiv så er man jo faktisk ikke gravid (for å sette det litt på spissen).

Når graviditet er konstatert så er det en helt annen sak, da er det fullstendig nulltoleranse for min del på både alkohol, røyk, koffein og alt annet usunt for min del.

Jeg må si meg veldig uenig. Er man først prøver så bør en være klar for å legge alkohol og tobakk på hyllen. Det kan da umulig være vanskelig å være avholds for alkohol i to uker hvertfall. Etter min mening er det egoistisk om en er prøver, men tenker at en ikke er gravid før en ser positiv test. Er en prøver så tenker en som om en er gravid.

Jeg må si meg veldig uenig. Er man først prøver så bør en være klar for å legge alkohol og tobakk på hyllen. Det kan da umulig være vanskelig å være avholds for alkohol i to uker hvertfall. Etter min mening er det egoistisk om en er prøver, men tenker at en ikke er gravid før en ser positiv test. Er en prøver så tenker en som om en er gravid.

Ja, men da er vi uenige da. Helt ok det. :)

Back
Topp