What to do?

*ønskebaby*

Elsker forumet
Vi har en unge med kolikk(antaglivis).. å når samboeren tar lillegutt opp begynner han bare å grine.. å når han gir han til meg slutter han [:(]..

Noen tips til hvordan han ikke griner hos sambo?

Stakkar han er helt knust pga det[&:]

du går litt vekk og lar sambo ha han en stund selv... jo mer han er hos han jo mer vil jo han bli vant til at han også er en god trøstemasking. Du må tåle og høre at han jobber for å finne sin måte å trøste på, og det du er veldig veldig veldig vanskelig. Har i hverfall vært det for meg med førsteman[8D] gitt grunnlag for noen diskusjoner der mitt argument ofte har vært at han ikke bysser nok, ikke er oppmerksom nok osv osv... denne gangen har jeg nok slått meg mer til ro med at han må få prøve seg og det er helt ok for ungen at det gjøres på hans måte.

ORIGINAL: nancy drew

du går litt vekk og lar sambo ha han en stund selv... jo mer han er hos han jo mer vil jo han bli vant til at han også er en god trøstemasking. Du må tåle og høre at han jobber for å finne sin måte å trøste på, og det du er veldig veldig veldig vanskelig. Har i hverfall vært det for meg med førsteman[8D] gitt grunnlag for noen diskusjoner der mitt argument ofte har vært at han ikke bysser nok, ikke er oppmerksom nok osv osv... denne gangen har jeg nok slått meg mer til ro med at han må få prøve seg og det er helt ok for ungen at det gjøres på hans måte.

Ja, meg og samboeren har en ting i helgene at jeg tar han om natten åsså tar han, han på morningen.. Å idag lå jeg i sengen 2 timer og hørte at han grein konstant [&:]... Å jeg fikk jo ikke sove så jeg gikk inn og da fikk jeg bare ungen i fanget [&:]... Så jeg lar han jobbe med han selv..

Men tenkte litt på at siden jeg gir MM og MME så kan han få mate han en stund med MME også pumper jeg meg bare.. At samboeren tar seg av mating og stelling og det lillegutt synes er kos...

Men samboeren er helt knust å har mistet hele selvtilliten [:(]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

Ja, meg og samboeren har en ting i helgene at jeg tar han om natten åsså tar han, han på morningen.. Å idag lå jeg i sengen 2 timer og hørte at han grein konstant [&:]... Å jeg fikk jo ikke sove så jeg gikk inn og da fikk jeg bare ungen i fanget [&:]... Så jeg lar han jobbe med han selv..

Men tenkte litt på at siden jeg gir MM og MME så kan han få mate han en stund med MME også pumper jeg meg bare.. At samboeren tar seg av mating og stelling og det lillegutt synes er kos...

for meg høres det ut som en kjempe ide å la han ta del i kosen og da spess vist du gir litt flaske å la han gjøre det. Vil nok helt sikkert gjøre at ungen blir mer vant til at dere er 2 stk og ikke bare deg.

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

for meg høres det ut som en kjempe ide å la han ta del i kosen og da spess vist du gir litt flaske å la han gjøre det. Vil nok helt sikkert gjøre at ungen blir mer vant til at dere er 2 stk og ikke bare deg.

Samboeren tok seg en tur ut og fikk roet seg ned litt, og når han da kom tilbake var alt mye bedre :P... Tror samboeren fikk en helt annen ro når han fikk seg en pause.. Og da var lillegutt også mye bedre [:D].. Så nå er det han som skal ha mamma rollen i helga [:D]

Var sånn her ein kveld og. Oda grein og grein, og var urolig, og pappa skulle trøste. Men det gikk ikkje, før ho kom i mine armar og stoppa umiddelbart. Sambo blei veldig lei seg og syns det var skikkelig kjipt. Men det gikk heldigvis over!
Mitt tips er å la sambo ha han når han er god og mett og i godt humør, så dei får tulla og kosa seg og knytta båndene der først kanskje.. så kanskje det er lettare og få han til å roa seg med pappa og i dei vanskelige tidene??? Ane ikkje altså, men verdt og prøva!
Og så er det no ein gong sånn at me har melka, og dei har "budd i magen på oss" mammer i 9 mnd, så det er nok kanskje litt fra naturen si side at det er sånn. Berre vent... når han blir større blir han kanskje skikkelig pappadalt, så er det mammen som sitte litt "skuffa" igjen... Heheh..

Sambo her tar seg av bading og mye stell av lillegutt! Det er også han so mgir han flaske, om han en sjelden gang får det (vi prøver å øve oss litt på at han kan få flaske i tillegg til puppen). Det gjør at om Lillegutt gråter så roer han seg nesten bedre hos sambo enn hos meg [:)] Jeg tar det ikke ille opp, synes det er veldig koselig at de har det så bra sammen! Det skal også sies at han ikke er mye urolig da..

la sambo ordne med kosen! Lykke til =)

Hørtes ut som en god ide å la mannen mate litt ja[:)] Lillesnupp elsker at pappaen bader henne, så det er også en ide![:)]

Bra ting går bedre når pappaen får roet seg, lillegutt kjenner nok at pappaen blir lei seg og frustrert, å da blir han nok litt mer urolig[:)]

Det går heldigvis bedre nå.. Tror det var at pappaen var veldig stresset for at han bare grein hos han, og det gjorde at lillegutt ikke likte seg hos han.. Men nå har pappaen roet seg og har gjort det meste med han idag [:D].. Også passet mammaen min lillegutt sånn at vi kunne få litt kvalitetstid.. og det hjalp veldig [:D]

Back
Topp