what to do???

beybin88

Glad i forumet
VIP
vi kjeder oss noe heilt vilt hær hjemme! vi har sotte tv sperre på tvn for elsdste ungen i huset hær, elelrs sitter hu forran tvn heile helga, å for en jente på 7 år syntes jeg det er unødvendig...

jeg selv var jo alltid ute å lekte, koste oss til vi ikke turte være lengre ute i mørke. så var det inn å leke med lekene, men barn nå for tiden eier jo ingen fantasi til å finne på noe selv!!!!!! blæææh.. alt må tilrettelegges for dem.. hva skjer med verden, alt er jo basert på tv, data, tvspill, og sånn små spillemaskiner av div merker. det er da ikke noe å lære noe av, elelr bruke fantasien deres!!

menn, det store spørrsmålet mitt er jo hva i alle dager kan man finne på i en liten by der ho ikke kjenner noen barn, det ikke er barn i gata hær. å det egentlig er litt for sent for å ut.??

Har dere brettspill dere kan spille?

Eller spille kort? Guttungen min på 8 elsker alt sånt. Puslespill?

vi har bare ett brettspill, men det var det ingen som hadde lyst til, å korta finner vi ikke for de ligger seff inne på rommet der snuppa mi sover:( blæææææh

Er helt enig med deg ang det blir for mye tv-titting!!

Og husker selv som deg igjen at vi var ute til det ble mørkt og kosa oss masse med det.

Men er inneaktiviteter som dere kan finne på, spille spill, tegne...er litt fantasiløs i grunn jeg da[:-]

nettopp derfor er vi veldig restrektive med tv her i huset. Jeg liker å slappe av med en god film, men kan ikke foredrå når tv stå på fra morgen til kveld. Man bli jo så utrolig passiv av det!
Lillemann ser derfor ikke på tv enda, storebror på 2,5 bare en sjelden gang iblant, men ikke noe regelmessig. Når han har lyst og ber om å ser en barne dvd så få han lov til det. Men når filmen er ferdig bli tv'n slått av igjen. Vi voksne her ser aldri tv på dagtid. Bare om kvelden og da også veldig målrettet. Tv'n på når vi skal ser noe og rett etterpå slå vi den av igjen, så jeg håper at ungene lærer litt av det.

Kan du ikke friste med et lek? Spille kort eller brettspill? Lese bok med hu?
Er litt vanskelig om vinteren, særlig på kveldstid. Mye lettere å finne på ting om sommeren

Jeg tror jeg selv ville syntes det var sent, men det må da være noe hun kan finne på selv vel?? Spill eller utkledning eller noe annet gøy??

Adjektivleken er jo en klassiker [:D]

ORIGINAL: Trone

Hun kan ikke fortsette på maleriet hun begynte på da?

Eller så kan du spørre om hun vil tegne en tegning til meg :) :)

maleri?? det hu malte til jul?? det er ho ferdig med, malte kiste til mamman siden ho hadde bursdag i dag:P

hvis dokka bare har et brettspill da er det på tide at dokk kjøpe noe da. Det finnes masse flotte spill for barn i denne aldern.

Hente kortene, kansje? Muse-muse-stille?[:)]

Back
Topp