What to do??

Belkin

Elsker forumet
Sist vi var på kontroll sa hs at jeg burde gi Oda mme i en kopp til feks brødskive. Jeg gir henne mme i grøten morgen og kveld, men hun mente at det er best å gi henne mme å drikke også fordi det letter overgangen til å drikke kumelk etterhvert. Ok, jeg tenkte at vi gjør et forsøk igjen (var et helvete sist [:'(]). Det eneste jeg oppnår er at Oda begynner å grine og resten av måltidet er ødelagt [:(] Hun spiser vanligvis veldig bra og uten problem, men når hun får mme blir det et lite helvete [:'(] Og jeg har prøvd ulike typer mme...
Hva synes dere jeg burde gjøre?? Får vel ringe hs i morra, men ville spørre dere kloke damer her først [:D]

Hvorfor må du det da? Holder det ikke med bare vann til brødskiva? 

ORIGINAL: Moradi

Tenkte jeg og, jeg gir bare vann[8|]

ORIGINAL: lissik

ORIGINAL: Moradi

Tenkte jeg og, jeg gir bare vann[8|]

Om det er for å "fete" henne opp kan du vel klatte i litt olje i gröten eller noe.
Men om det er näringa ka ndu vel pröve annet enn akkurat mme. Det finnes jo de som IKKE vil ha under noen omstendigheter, og da er det jo synd å ödelegge et måltid bare for at HS sier ditt og datt.

Stol på din egen vurderingsevne du. Kan jo evnt jatte med HS neste gang hun spör.
Eller så kan du pröve å gi mme med skje eller noe annet utenom måltidene. Kanskje en time etter litt bare for "morro skyld".
Eller om Oda liker å holde tutekopp selv, la henne ha litt mme i den f.eks. Bare for å venne til smaken,

Hvorfor kan du ikke gi henne vann ?

Hs mente at hun burde får mme siden jeg ikke ammer henne. Hun mente at om Oda ikke får noen form for melk nå, ville det bli vanskelig å begynne med melk når hun skal begynne med kumelk... Hun får vann også, er jo det hun vil ha. Det er absolutt ikke for å feite henne opp, veier 11,1 kg (75.5 cm) [8D]. Gir henne i tutekopp som hun kan holde selv, akkurat som når hun får vann. Men med en gang hun får mme i munnen begynner hun å gråte [:(] Mens vann drikker hun og koser seg. Kjenner jeg blir svett bare på tanken av mme osv [:'(][:'(]

Hmm, syns det var merkelig av din HS å si. Har en venninne med en datter på samme alder som våre. Hun hadde samme problem som dere, og hadde fått beskjed om å blande MME i grøten nettopp fordi det var så viktig å få i henne melka. Hun drikker vann til alle måltider.

Syns det er så merkelig at HS kan gi så forskjellige opplysninger om så mangt, ikke første gang det skjer at en får ulik info. Irriterer meg....

ORIGINAL: Amy09

Hmm, syns det var merkelig av din HS å si. Har en venninne med en datter på samme alder som våre. Hun hadde samme problem som dere, og hadde fått beskjed om å blande MME i grøten nettopp fordi det var så viktig å få i henne melka. Hun drikker vann til alle måltider.

Syns det er så merkelig at HS kan gi så forskjellige opplysninger om så mangt, ikke første gang det skjer at en får ulik info. Irriterer meg....

Jeg har jo blandet mme i grøten i ca 2 mnd nå og var vel fornøyd med det - men hs var ikke helt enig... Altså hun sa "du har jo gjort det beste du kan..." Akkurat nå heller jeg virkelig mot å bare gjøre som venninna di gjør (og vi har gjort) og drite i hva hs sier. Vi som har så gode matvaner og Oda virkelig elsker mat, og så skal hun begynne å gråte når hun spiser liksom. Husker hvor forferdelig det var når vi holdt på med mme sist - vet ikke hva vi ikke forsøkte [:'(]

Skjønner virkelig ikke problemet med å få inn MME med grøten siden det funker. Venninnen min hadde jo fått beskjed av HS om at hun måtte gjøre det slik. Jeg hadde gjørt det med god samvittighet. Det viktigste må jo være at hun får det i seg.

Også dumt å ødelegge en god måltidsituasjon. Er jo så viktig med en god opplevelse for barnet rundt en måltidsituasjon.

Jeg er så enig så enig!! Kan ikke fatte hvorfor ulike hs sier ulike ting [:@] Gjør jo oss bare (enda) mer forvirra... Jeg har jo fortsatt å gi mme i grøten, så hun får i seg det hun trenger. Mamman min har kjøpt rismelk i dag, så jeg skal prøve å gi henne det i morra, funker ikke det gir jeg rett og slett opp! Jeg nekter å ødelegge matsituasjonen for litt mme (når hun faktisk får i seg det hun trenger i grøten sin). 

Fortsett som før og ikke ødelegg di gode matvanene hun har[:D]

du kan jo lage mme veldig tynn bare for å vende henne mer og mer til smaken..om det er så viktig med mme..

Takk for svar alle sammen [:D]
I løpet av natta har jeg bestemt meg for å gi opp hele prosjektet. Tenkte litt på det med rismelk, men da gjør jeg meg avhengig av å kjøp det hele tida osv... Hun er en sunn, stor og sterk jente, har masse våte tissebleier hver dag og er ikke slapp eller noe annet som tilsier at hun trenger mer å drikke eller mere næring. Så vi forsetter som før, nemlig [:D]

d hadde jeg også gjort :) mi elste på 2 år, klarte ikke mme hun heller. da hun var 9 mnd ville hun ikke ha mm heller. så hs mi sa at jeg bare skulle prøve forsiktig med vanlig melk, og det gikk jo fint. så hun beg med det da:)

ORIGINAL: Oktober76

Helt enig[:D] Så lenge bleiene er våte,og ungen legger på seg er det bare å jatte med HS[8D][:D]

ORIGINAL: sivi1

d hadde jeg også gjort :) mi elste på 2 år, klarte ikke mme hun heller. da hun var 9 mnd ville hun ikke ha mm heller. så hs mi sa at jeg bare skulle prøve forsiktig med vanlig melk, og det gikk jo fint. så hun beg med det da:)

Kanskje jeg bare skal prøve det... Takk for tips [:D]

ORIGINAL: SollI

ORIGINAL: Oktober76

Helt enig[:D] Så lenge bleiene er våte,og ungen legger på seg er det bare å jatte med HS[8D][:D]

Ja, tror jeg bare får jatte med [;)] At hun ikke legger på seg er ikke noe problem hvertfall, veier 11.1 kg [:D] Og bleiene er våte.

Back
Topp