what to do.....

Månelys

Blir kjent med forumet
Jeg tenker så mange rare tanker nå for tiden og lurer fælt på en ting. Dere som har barn fra før, selv har jeg en gutt som er 10 år om 2 dagen. Hva gjør dere om fødselen starter om natten? Min samboer mener at vi skal ta han med, men det er jeg absolutt ikke med på. Da han kom til verden gikk det litt fort i svingene, han kom 21 dager før termin og når jeg forstod at det var rier jeg hadde og ikke matforgiftning tok det bare 19 min før han lå på magen min.  Begge sett med besteforeldre bor et stykke unna men jeg skal spørre min mor om hun evt kan hente han på sykehuset visst ting skulle begynne på natten. Jeg stresser litt siden det gikk så for sist.

Hvordan løser dere andre med barn dette??????

(Ble litt rotete men men)

Har ikke barn fra før, men går det ikke an å spørre en nabo om han/hun kan stille opp om det skulle være behov for det på natta? Eller en venninne i nærheten, som tidligere nevnt her. [:)]

Jeg skjønner problemet ditt veldig godt, for lurer fælt på hvordan vi skal gjøre det selv. Men siden han er så stor som 10 år, er det kanskje litt lettere, for da går det iallfall an å forklare hva som skjer. I verste fall kan det jo funke å ta han med, og så få noen til å komme å hente ham. Hvis det ikke er for fullt på sykehuset, finns det sikkert en seng eller sofa som han kan få sove i/på, selv om det kanskje ikke er helt optimalt..Er jo ikke sikkert dere rekker å komme dere hjemmefra heller , siden det gikk så raskt sist. Ble det hjemmefødsel den gangen da?
Jeg aner virkelig ikke hva vi skal gjøre med snuppa vår, for hun vil jo ikke være mer enn 20 mnd ved termin, og vi har ingen familie i nærheten (de bor i Trondheim, og vi i Østfold....), og vi har ikke så mange venner/kjente i nabolaget jeg føler vi kan spørre heller, og det bør jo være noen som Marie kjenner. Dessuten er det jo midt i ferietida dette her, så er jo ikke sikkert folk er hjemme en gang... Skulle ønske jeg visste når mini kom, så kunne jeg fått mamma til å fly nedover.
"What to do?...." der sa du det, gitt....[8|]

Har også tenkt på dette[8|] vi er da så heldige at vi har mormor og morfar til snuppa to gater oppfor oss, så jeg regner med vi bare må ha de i "beredskap" når terminen nærmer seg, at de evt. kommer ned hvis fødselen starter på natta. Men har ikke tenkt så mye på dette enda.

har isje barn fra før men hadde spurt noen gode naboer eller venner eventuelt om de kunne vært standby t å sove på sofaen om d sko skje på kveld/nattestid.. han e jo 10 år så han hadde sikkert klart seg litt alene t noen kom t han og..

mamma skal komme rundt termin så får håpe det skjer mens ho er her..
ellers har mannen ei søster 15 min her fra og ho er veldig klar for å komme eller ta i mot om det skulle skje noe når mamma ikkje er her[:D]
har ei jente som nesten er 4 år når lillebror skal komme ut:)

har ei jente på 2 år fra før,å hun skal rett til mormor når fødselen starter:) De bor 5 min unna oss,så det er jo greit.

Men om fødselen starter midt på natten,da vet jeg ikke hvor bra det blir å gå, for hun blir RA-SEN-DE når noen våger å plage henne midt i nattesøvnen[8|][:-] Ganske glad det er pappa'n som må deale med det jaah [;)][:D]

Men mormor har mobil på døgnet rundt,og vi har nøkkel så vi kommer oss inn hvis hun ikke hører at vi ringer :)

Back
Topp