What 2 do?!

Reidun

Gift med forumet
Amalie har plutselig blitt kjempe "mammajente" (litt pappa og), men når besteforeldre osv skal holde henne, mate henne, bytte bleie o.l. er d bare skriking?! 

Gikk helt fint før, da fikk hvem som hels både mate og holde henne, nå kan jeg ikke gå fra henne 10min omtrent!!

What 2 do?!

Noen andre som har samme "problemet"?!

vi hadde samme problemet, men ikke så drastisk som det du beskriver. Men eneste løsninger er å dra i fra henne, å være borte gjevnlig, å la gubben legge henne om kvelden, la folk holde henne mens du er i nærheten, og vær litt forsiktig på hva du sier til henne når hun gråter fordi andre holder henne. De skjønner til dels hva vi sier, og spesielt på tonefall, så om en sier "å nei, ble det så skummelt" så sier jo vi at det er skummelt, og da blir det det. Men om en sier "så flink du er som sitter hos mormor, det er gøy!" så har vi et positivt tonefall og vi kan slik gjøre det til en positiv opplevelse. Det er naturligvis ikke noe som kommer med en gang, men må jobbes litt med.

Elizabeth hadde en separasjonsagst periode i en to uker etter jul, men gikk over. Håper det ordner seg for dere også!

Det er nok en fase som hører med alderen, og Det er viktig for henne å bli "hørt". Det går nok over snart:)

det er en fase som de små må igjennom,husker det godt med storesøster..
det var slitsomt men det går over[:D]

Er d da ok om vi forsetter å dra på besøk til alle og prøver oss fram? så overtar jeg om hun skriker? la de andre få prøve først? eller skal jeg bare holde meg unna!? [&:] jaaaa, håper verfall det går over fort, er litt slitende når jeg MÅ gjøre ALT!!! [8D]

vi fortsatte å dra bort på besøk vi,men hvis hun ikke ville være på fanget til personen tok vi henne bare tilbake..
fint å prøve men til en viss grad.. min mening[:)]

ORIGINAL: BabyJenta2010

Er d da ok om vi forsetter å dra på besøk til alle og prøver oss fram? så overtar jeg om hun skriker? la de andre få prøve først? eller skal jeg bare holde meg unna!? [&:] jaaaa, håper verfall det går over fort, er litt slitende når jeg MÅ gjøre ALT!!! [8D]

ville absolutt ta henne selv om hun skriker. uaktuelt hær at hun skal være hos noe andre når hun er redd og skriker. 

ORIGINAL: *EnSolstråle*

ville absolutt ta henne selv om hun skriker. uaktuelt hær at hun skal være hos noe andre når hun er redd og skriker. 

ja, er enig med deg!! [;)] er disse besteforeldrene som mener "hun må bare lære seg til"?!

Akkurat sånn var Theodor også, varte i 3-4 ukers tid bare da. Det vi gjorde var å holde han selv i starten av besøket/selskapet, så han kunne hilse og snakke med andre mens han var hos oss. I løpet av den første halvtimen var han blitt mye tryggere på situasjonen så han kunne bli holdt av andre :) De første gangene skrek han, å da tok vi han tilbake med en gang, nå er han bare litt skeptisk de første minuttene, før han koser seg :)

når en drar på besøk eller får besøk er det lurt å ha barnet på fanget til det begynner å vise interesse for de nye menneskene, først da kan de få lov å holde og nusse på min lille vertfall.. dette har jeg gjort beviss for at mini ikke skal bli redd. funker bra for vår del[:D]

ja, vi har d sånn. Begynner å bli litt bedre da. Men ingen andre enn jeg el sambo kan skifte eller stelle uten skriking.

ORIGINAL: karita

ja, vi har d sånn. Begynner å bli litt bedre da. Men ingen andre enn jeg el sambo kan skifte eller stelle uten skriking.

off, ja, det er festlig[&o] har dere hatt d slik lenge?!

Her har det og vert skikkelig ille...spesielt siste 2 mnd. INGEN andre kan ta i han meir enn 10 sekund uten at han begynner å skrike...ikkje ein gang pappan som han ser hver dag utenom når han er på jobb...
Skikkelig mammadalt!!

Har desverre ingen tips til deg, men DYTTER på tråden...for dette lurer eg og på!!!

Amalie har plutselig blitt kjempe "mammajente" (litt pappa og), men når besteforeldre osv skal holde henne, mate henne, bytte bleie o.l. er d bare skriking?! [&:]

Gikk helt fint før, da fikk hvem som hels både mate og holde henne, nå kan jeg ikke gå fra henne 10min omtrent!! [&:]

What 2 do?! [&:]

Noen andre som har samme "problemet"?! [8|]

Hvor gammel er hun?? Snuppa her blir 5 mnd den 19 og hun har ikke hatt en sånn fase enda. hun smiler til alle og blir super glad så lenge hun blir holdt av noen...samma hvem det måtte være. I tillegg så er hun VELDIG pappa jente. Det er litt rart for pappaen hennes ukependler og er hjemme kun i helgene, men hun ELSKER han!! [:)] Hun ler høyt hver gang han kommer inn i rommet og følger med på alt han gjør... Håper det fortsetter slik!!

Back
Topp