Ween er dyrere enn vann...

Oi, så forskjell! Her kosta det 30 kr for barn og så var det gratis for voksne...
Mye mat også da. Så tipper det er det jeg betalte for. Saft og vann og kaffe. Hamburgere og pølser og salat. Masse diverse frukt.
Men ja. Var gratis i fjor for voksne her :p

Mye mat også da. Så tipper det er det jeg betalte for. Saft og vann og kaffe. Hamburgere og pølser og salat. Masse diverse frukt.
Men ja. Var gratis i fjor for voksne her :p

Ja dere fikk jo mat inkludert ja.. her kostet det for mat og drikke, så det er nok der forskjellen ligger :P men var jo nesten ikke mulig å få kjøpt noe i kafeen. Var så sykt mange folk overalt :P

Nordmenn kommer i år til å bruke hele 260 millioner kroner på Halloween... til sammenlikning fikk årets TV aksjon, som hadde til formål å skaffe vann til 1 million mennesker inn 239 millioner. (rekordhøy innsamling, så det er jo bra, men likevel) Flere som synes dette er vanvittig? Bare å tenke på hvordan verden ville sett ut hvis vi bare hadde prioritert litt annerledes...
Helt sinnsykt spør du meg

Nordmenn kommer i år til å bruke hele 260 millioner kroner på Halloween... til sammenlikning fikk årets TV aksjon, som hadde til formål å skaffe vann til 1 million mennesker inn 239 millioner. (rekordhøy innsamling, så det er jo bra, men likevel) Flere som synes dette er vanvittig? Bare å tenke på hvordan verden ville sett ut hvis vi bare hadde prioritert litt annerledes...
Greit å se sånt litt mot hverandre for å få litt perspektiv på det. Men det finnes jo mange andre veldedigheter som nordmenn også gir penger til. Jeg brukte vel rundt 300 kr på halloween i år, for godteri og kostyme. Jeg ga bare 40 kr til tv-aksjonen, men på samme tiden brukte jeg over 1700 på mat og diverse til Hjelp Oss Å Hjelpe.

Tenk så mye penger vi sprenger bort på nyttårsaften da. Og alle julepresangene vi ikke trenger.

Jeg ser tankegangen.
Men det er vel opp til hver enkelt å bestemme hva man bruker pengene på?
Vi lever i et samfunn hvor man lett kan falle utenfor om man ikke er med på det som skjer.
Vi brukte MYE penger på halloween og hadde en kjempe flott feiring :D

Jeg hat ikke brukt noe penger på halloween. Men har brukt nesten 300 kr på vann. Vi har ikke rent vann selv. Er ikke alle i Norge som har det heller. Hvor er støtten for det pga dårlig økonomi i kommunen? Bruker heller penger på halloween når det er flere uten rent vann i Norge.

Back
Topp