Ween er dyrere enn vann...

ThereseAndrea

Flørter med forumet
Nordmenn kommer i år til å bruke hele 260 millioner kroner på Halloween... til sammenlikning fikk årets TV aksjon, som hadde til formål å skaffe vann til 1 million mennesker inn 239 millioner. (rekordhøy innsamling, så det er jo bra, men likevel) Flere som synes dette er vanvittig? Bare å tenke på hvordan verden ville sett ut hvis vi bare hadde prioritert litt annerledes...

Oj, virkelig noe å tenke på!!

Jeg har i år brukt 40 kroner på Halloween. Ett gresskar. Kostymer og annet dem ville ha hadde vi fra før.
Guttungens kostyme er faktisk sydd av en elev ved folkehøyskolens sy og søm linje :D

Og jeg ga over det dobble til tv-aksjonen. *god samvittighet*

Her koster ikke halloween meg noenting da jeg foreløbig ikke har en unge som er gammel nok til å bry seg.

Bruker ikke noen ting på Halloween og gav til tv aksjonen;)

Oi, ja, det er noe å tenke over...
Her feires det ikke Halloween, og jeg ga til tv-aksjonen. :)

Men da begynner jeg å tenke litt på hvilke summer vi bruker til jul og nyttår. :S

Hmm ja det var interessante fakta, men igjen tenk hvilken summer generelt vi bruker på ting som jul, nyttår, bursdager, aktiviteter osv osv motfor veldedighet ..

Vi har kun kjøpt godteri til 20 kr i tilfelle noe skulle komme på døra!
gir mye mer i veldedighet.

men er noe å tenke over ja! er nesten skremmende at noe som halloween gjør at vi åpner lommeboka mer enn årets TV aksjon!

er jo mange som ikke feirer det engang og mange som ikke bruker så mye penger på det også.

Godt å se sånne ting satt opp mot hverandre, det setter en liten støkk i en.

Fin mulighet til å rydde i godteriskapet ;) ellers kostet det oss den tieren for bøtta som 3-åringen absolutt skulle ha selv om hun ikke skulle gå dør til dør :P

Vi bruker ikke stort på Halloween. Måtte kjøpe inn drakt til eldste pga at han var innvitert i Halloween bursdag, men ellers feirer vi ikke det i dag.

Men samtidig tror eg ikke folk gir mer fordi om en hadde kutta ut kostnadene på halloween. Tror bare pengene hadde blitt brukt på andre ting. Men ser poenget, og det e en tankevekker. Men om eg gir til veledighet gir eg ut i fra det eg har muligheten til. Og når det e halloween, jul, påske, nyttårbukker eller anna så bruker eg penger ut i fra hva økonomien min tilsier. :) men absolutt et godt poeng å få frem :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sykt! Jeg har brukt ca 200 kr på kostyme og godterier, gav bare 100 kr til aksjonen...sukk...:oops:

Har ikke brukt ei krone på Halloween. Har kjøpt godteri idag, men kun til mæ sjæl. :eek::cool::rolleyes:

Tankevekker ja! Men samtidig så kan ikke vi gå rundt å ha dårlig samvittighet fordi vi har det bra. Vi har lov til å kose oss :)

Oi, det er jo helt vanvittig :O Jeg har brukt 30 kr på halloween, og det var for å betale lillegutt inn på Hallovenn fest :P

Oi, det er jo helt vanvittig :O Jeg har brukt 30 kr på halloween, og det var for å betale lillegutt inn på Hallovenn fest :P
Billig da. Her kosta det 50 for voksen og 70 for barn. Hu ene mi hører til koret som skulle opptre. Dermed gikk hu gratis i det minste. Men det var alt jeg betalte da. Mat og alt gratis.

Billig da. Her kosta det 50 for voksen og 70 for barn. Hu ene mi hører til koret som skulle opptre. Dermed gikk hu gratis i det minste. Men det var alt jeg betalte da. Mat og alt gratis.

Oi, så forskjell! Her kosta det 30 kr for barn og så var det gratis for voksne...

Back
Topp