Weee SALAMI !

Herregud!! Good news!! Jeg hadde senest i morges om at man kan ikke spise "noe godt" når man er gravid ☺️ Men, hun nevner jo spekemat, betyr det kanskje at annen spekemat er ok også?

Jeg har spist spekeskinke og salami gjennom hele svangerskapet jeg. Men jeg holder meg kun til norske produsenter og spiser med måte! :) spiser kun fra nyåpnede pakker, ikke de som har ligget lenge.

Jeg har spist salami hele svangerskapet. Ikke rent lite heller :) Det skal ikke være noe problem så lenge du holder deg til en trygg norsk produsent. Gilde har skrevet noe om det på sin side mener jeg :)

Hentet fra Gilde.no

"Når du er gravid kan du spise de aller fleste produkter fra Gilde, med noen få unntak:

Unngå å spise spekemat og spekepølse. Her er kan det være en risiko for parasitten toxoplasma. Risikoen for toxoplasma kan imidlertid elimineres ved frysing av spekemat og spekepølser i en uke ved minst minus 18 grader. Hvis du er glad i spekemat skal du altså fryse produktene før du spiser dem.
Du kan spise alle våre kjøttpålegg bortsett fra roastbiff."

Salami har så og si vært det eneste pålegge jeg har hatt lyst på i hele svangerskapet så jeg har spist det hele tiden! Hurra for gilde jubelsalami:D

Back
Topp