wæææ! NAV?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Må jo snart søke foreldrepenger. Det har jeg ikke tenkt på en gang!

Noen her som har kommet så langt at de har gjort det?
 
Nei, men må gjøre det om 3 uker!! wææææ :P
 
Nei, så langt har jeg ikke beg på papirene, får vel en terminbekreftelse fra lege eller jordmor ved neste kontroll og da må jeg søke til nav.

Tror vi har bestemt oss for 100 % perm med 80 % lønn  denne gangen også :)

 
Har tenkt på det ja, men kan ikke søke før etter 26. svangerskapsuke.
Søker vell så raskt som jeg kan :D
 
Setter i gang neste uke, når jeg er 26 uker på vei  skal til legen den uka også så da kan jeg jo få med dokumentasjon på at jeg er gravid, som må sendes inn sammen med søknaden...

har heldigvis vært på NAV-kurs om foreldrepenger så jeg har blitt litt klokere på systemet før jeg skal søke... blir kortere permisjon med 100% lønn her, også noen uker ferie lagt imellom permisjonen til meg og samboeren 
 
har fylt ut papirene, så de er klare for sending når jeg er 26uker på vei :)
 
Nææhh.. ikke kommet så langt ennå. Men et lite tips jeg har til alle sammen! Sist jeg søkte, så ble det så utrolig mye kluss for de påsto at de ikke hadde fått alle papirene de skulle ha (selv om de var samlet når jeg sendte dem fra meg). Det ene arket leverte jeg samlet 3 eksemplarer av før de endelig plutselig hadde fått 3 stk og ikke kunne forstå hvorfor jeg hadde lagt ved 3 stk??
Så mitt tips: Samle alle papirene sammen, lever dem personlig på ditt NAV-kontor, og krev at de stempler alle papirene med mottatt og dato før de tar en kopi av de som du kan beholde! Jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å gjøre det hvertfall. Jeg satt uten penger i 1,5 mnd etter fødsel pga klusset de stelte i stand..
 
Back
Topp