Wæææ!! er så utrolig kvalm! noen tips?

Martine Elida

Blir kjent med forumet
Jeg går rundt kvalm fra morgen til kveld! 
har veldig problemer på jobben for reagerer på lukten og maten jeg serverer (indisk) veldig intens.
er det noen som har noen tips for å minske den litt?
 
Ingefær skal visst hjelpe. Og peppermyntete (det drakk jeg mye sist jeg var gravid - nå klarer jeg ikke lukta engang). Ellers er jeg som deg - uggen fra morgen til kveld. Men det hjalp å trene litt og få litt luft.
 
uff ble bare kvalm av tanken der gitt. 
er mye ute og leker med sønnen min, men det gir seg ikke. 
+ at jeg har en føles av at det kanskje er 2 st. er det normalt og være mere kvalm da? :) helt frustrert jeg gitt 
 
Kan trøste deg med at jeg også er kvalm døgne rundt!!!! Lure på når den vil ji sej:-) mista så mye energi... Men heldivis posetivt tegn;-) godt å hære at flere også er kvalme.. Rå gullerot er min medesin hehe , så prøver jeg akupunktur nå ... Håpe de vil dempe litt:-) Go bedrinh
 
Ingefærte hjelper meg veldig bra, fra merket Pukka. Eller så er eucalyptus-tyggis min GODE venn...
 


Saaraa skrev:
Kan trøste deg med at jeg også er kvalm døgne rundt!!!! Lure på når den vil ji sej:-) mista så mye energi... Men heldivis posetivt tegn;-) godt å hære at flere også er kvalme.. Rå gullerot er min medesin hehe , så prøver jeg akupunktur nå ... Håpe de vil dempe litt:-) Go bedrinh

åssen føler du akupunktur funker på deg? 
må få gjort noe snart med denne kvalmen. kaster opp OFTE nå :(
 
Akupunktur hjalp ikke på meg sist. Jeg trur at man enten responderer på det eller ikke. Venninna mi funker set veldig bra på! Selv ligger jeg i senga nå og har veldig lyst til å spy, kasta opp før jeg la meg og da er magen helt tom... Kun msgesyre og det er jo set verste å spy. Våkna kvalm i natt også :-s vet ikke helt hva som funker vest, men jeg spiser litt rusta loff også går det endel drops som tyrkisk pepper, råtne fisk fra Bonbon osv. Gjerne med salmiakkfyll. Vet ikke hvorfor det hjelper da :-) også drikker jeg litt te og svak bringebærsaft.
 


Martine Elida skrev:
+ at jeg har en føles av at det kanskje er 2 st. er det normalt og være mere kvalm da? :) helt frustrert jeg gitt 


Jeg hadde tvillinger sist gang jeg var gravid, men jeg var  ikke spesielt kvalm.  Om det er vanligere å bli det med to stk vet jeg ikke, men mitt inntrykk er at det er ganske tilfeldig og individuelt hvor kvalm en er.  Jeg er ganske kvalm denne gang, men var det som sagt ikke sist gang.  Vet at de har noen armbånd på apoteket med noen trykk-kuler som trykker på et punkt som hjelper mot kvalme.  Har ikke prøvd dem selv, men har hørt fra flere andre at de syntes det hjalp.  Her er en lenke

God bedring :)
 
Hørt at reisesyketabletter (Postafen) skal hjelpe!! Det har jeg trenkt å teste, for å har kvalmen min slått inn for fult også! Eneste jeg klarer å få i meg er appelsinjuice og gule epler.. 
 


Satelite skrev:
Hørt at reisesyketabletter (Postafen) skal hjelpe!! Det har jeg trenkt å teste, for å har kvalmen min slått inn for fult også! Eneste jeg klarer å få i meg er appelsinjuice og gule epler.. 


som jeg kan huske fra sist gravidistet stor det at gravide ikke skulle ta dem :S mn er jo 4 år siden :) gi beskjed om du finner ut av det :)
 
Har hørt at hvis du aldri blir skikkelig sulten, småspiser litt med gjevne mellomrom så blir du mindre kvalm. Var ubetydelig lite kvalm sist. Og har ikke merket noe særlig til det no heller så har ikke noen direkte råd. Men søskenbarnet mitt hjalp det med småspising veldig på. Hun var omtrent kvalm fra befruktelse og til ungen var ute.. 
 


Martine Elida skrev:


Satelite skrev:
Hørt at reisesyketabletter (Postafen) skal hjelpe!! Det har jeg trenkt å teste, for å har kvalmen min slått inn for fult også! Eneste jeg klarer å få i meg er appelsinjuice og gule epler.. 


som jeg kan huske fra sist gravidistet stor det at gravide ikke skulle ta dem :S mn er jo 4 år siden :) gi beskjed om du finner ut av det :)



Jeg fikk ihvertall ikke lov til å ta postafen da jeg ammet..
 
Jeg begynte å bli uggen fra den dagen jeg bekket seks uker. Kastet ikke opp, men småkvalm hele tiden. Den dagen jeg bekket 8 uker var jeg veldig kvalm. Lå bare på sofaen og hadde null energi. Samboeren dro på apoteket og fikk tak i vitamin B6 til meg. Tok to tabletter i to dager, så 1 tablett en dag. Kvalmen ga seg, formen ble bedre. Nå kan jeg føle meg litt uggen nå og da, men som oftes merker jeg ingenting til graviditeten. Litt ømme pupper som minner meg på det til tider eneste. Aner ikke om B6 hjalp eller om det var tilfeldig :)
 


Martine Elida skrev:


Satelite skrev:
Hørt at reisesyketabletter (Postafen) skal hjelpe!! Det har jeg trenkt å teste, for å har kvalmen min slått inn for fult også! Eneste jeg klarer å få i meg er appelsinjuice og gule epler.. 


som jeg kan huske fra sist gravidistet stor det at gravide ikke skulle ta dem :S mn er jo 4 år siden :) gi beskjed om du finner ut av det :)



Jeg fikk antihistaminer (reisesyketabletter da jeg var på legevakten sist. Hadde intens kvalme/oppkast) Legen min sa også at de er milde nok for gravide, men seff ikke overdriv bruken
 
Back
Topp